سینماسینما، حمید عبدالحسینی
دستیابی به چنین کیفیتی در بازیگری تصادفی نیست! این میزان شناخت و درک و تحلیل به جا و سپس برگزیدن روشها و تکنیکهای درست و موثر در اجرا فقط در سایه یک ذهن آماده، بیانی فصیح و بدن و حرکاتی کارشده، به وجود می آید و جواد عزتی به حق مالک زخم کاری را به یک کلاس قابل اعتنا در بازیگری سینمای ایران بدل می سازد و به یک نقطه ی اوج در کارنامه ی خودتبدیل می کند. عزتی از تئاتر آمده است اما تلفیق عناصر موثر تئاتر با مولفه های سینمایی در بازیگری به خوبی در نقش آفرینی های عزتی در سینما و تلویزیون تلفیق میشود، او شاید از معدود بازیگرانی ست که در این سالها حتی به صورت توامان فیلمی کمدی و تراژدی را روی پرده داشته و در هر کدام به یک اندازه موفق بوده است موضوعی که با توجه به سلایق و علائق تماشاگران سینمای ایران که اغلب با ذهنیت از بازیگر به تماشای فیلم ها می نشینند عجیب و دور از ذهن مینماید اما عزتی با پتانسیل بالای خود و قدرت اغنا و کاریزمای وجودی اش که جزو خصائص غریزی در بازیگری محسوب میشود و از سوی دیگر با انتخابهایی ریسک آمیز و آشنایی زدایانه که کارگردانان را مجاب به سپردن چنین نقشهایی به وی کرده است موفق شده تا تصویری جامع الاطراف از خود روی پرده بیافریند؛ تصویری که در هر فیلم مخاطب را شگفت زده میکند و او را به پیگیری فیلم های بعدی این بازیگر ترغیب می کند. جواد عزتی اگرچه در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر جزو پرکارترین بازیگران فستیوال بود اما پرکاری اش مانعی در کیفیت و تنوع آثارش ایجاد نکرد به نحوی که تا ۱۴ ماه برای بازی در اثر بعدی در انتظار نشست تا در نهایت ایفاگر کاراکتر مالک در زخم کاری باشد. کاراکتری پرپیچ و خم و وسوسه انگیز که برمبنای یکی از شخصیتهای برترین متون نمایشی دنیا یعنی مکبث شکسپیر نگاشته شده است و جواد عزتی با رویکردی مولفانه در قرائتی امروزی و اینجایی به ارائه ای قابل باور از مالک نائل آمده است.
*نویسنده و کارگردان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «تمساح خونی» و «آبی روشن» آنلاین اکران میشوند
- بازگشت جواد عزتی به خونبازی در «زخمکاری ۳»
- آغاز تولید فصل چهارم «زخم کاری»؛ پخش فصل سوم پس از پایان «قطب شمال»
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- یک رکورد دیگر برای «تمساح خونی»؛ ۱۱.۵میلیارد فروش در ۷ روز
- «تمساح خونی» رکورد فروش افتتاحیه سینمای ایران را شکست
- «تمساح خونی» در سینماها/ رونمایی از پوستر فیلم جواد عزتی
- هوشمندی در آفرینش موقعیتهای کمیک/ نگاهی به فیلم «تمساح خونی»
- بازیهای خوب در فیلم خوب/ نگاهی به «تمساح خونی»
- موفق در سرگرم سازی/ نگاهی به فیلم «تمساح خونی»
- دست برنده برای فرشته مرگ/ نگاهی روانشناختی به فصل دوم «زخم کاری»
- اکران آنلاین «کت چرمی» با بازی جوادعزتی
- زخم کاری بر پیکر هملت/ نگاهی به سریال «زخم کاری ۲»
- سانسور عجیب در سریال زخم کاری که خبرساز شد
- دانههایی که سبز نمیشوند/ درباره اقتباس در «زخم کاری: بازگشت»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز