سینماسینما، پگاه هوشنگی
فیلم «زیبا صدایم کن» روایت رابطه پدری است که در یک آسایشگاه روانی بستری است و تلاش میکند از آن محیط مرخص شود و خود را به سالروز تولد دخترش برساند تا بتواند یک روز را در کنار دختری بگذراند که سالهاست طعم داشتن پدر و مادر را نچشیده است.
داستان در خیابان ولیعصر تهران میگذرد که شاهد تلاشهای پدر برای دیدار دخترش است و دختری که میان احساس مسئولیت و عشق به پدر باید تصمیم سختی بگیرد و اینها در کنار هم یک ملودرام احساس برانگیز دیگر برای صدرعاملی به ثبت رسانده است .
«زیبا صدایم کن» از همان ابتدا قصه دارد شخصیت های درستی دارد و میتواند بیننده را با خود همراه سازد قصه که اوج میگیرد نگران سرنوشت شخصیتهای قصه میشویم و با تمام اوج و فرودهای قصه همذات پنداری میکنیم؛ تصویر و موسیقی هم کاملاً در خدمت فیلم است و تدوین بسیار روان و ملموس است که البته نام بهرام دهقانی به تنهایی گویای همه چیز است. بازی امین حیایی در نقش پدر بازی متفاوت و درخور تحسین است و در کنار ژولیت رضاعی که اولین حضور خود را تجربه میکند یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی را به نمایش میگذارد.
تنها نکته ای که امیدوارم در اکران عمومی توجهی به آن شود این است که ریتم فیلم کشدار و کند است میتوانست زودتر تمام شود همان جایی که صاحب موتور پیک، موتورش را پیدا میکند یا حتی در آن نمای رو به شهر بالای تاور کرین شاید اگر همین جا در همین پلان زیبا و احساسی فیلم تمام میشد پایان بهتری داشت شاید تیغ تدوین تنها جایی که کند عمل میکند در همین جا باشد و ضرب آهنگ فیلم را فدای سرنوشت دیگر بازیگر فیلم نمیکرد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در آستانه اکران؛ تیزر و پوستر «کوکتل مولوتف» رونمایی شد
- «زیبا صدایم کن»؛ ملودرامی احساسی
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- فیلمهایی در بستر نگاه گیشهای و ملودرامی غافلگیرکننده در سینمای ایران
- «رکسانا»؛ فیلمی که دردها را فریاد میزند
- «زیبا صدایم کن»؛ احساسی گمشده لابه لای نسلها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- پس از ۳ سال؛ «برف آخرِ» امین حیایی به سینماها میآید
- میان مردم و سینما فاصله افتاده است/ زنان را فراموش نکردیم
- یادداشتی بر فیلم «گردبادها»؛ روایت مبارزه بشر با قهر طبیعت
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- دارا حیایی: پدرم تا کی میتواند نقش یک پسر جوان را بازی کند؟
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- فوت «اشرف سادات» فیلمهای داودنژاد/ بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم دوبی درگذشت
- فوت بازیگر «هری پاتر» و «دکتر هو»/ سایمون فیشر-بکر درگذشت
- همراه اول و وزارت نفت برای هوشمندسازی صنعت نفت و گاز تفاهمنامه امضا کردند
- همراه اول و دانشگاه علموفرهنگ تفاهمنامه همکاری امضا کردند
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- سومین دوره جایزه همراه اول برای رسالههای برتر مهندسی برق و فناوری ارتباطات برگزار میشود
- یادداشت کیوان کثیریان/ نامهای به ساترا؛ جهانِ تصویر، تحت کنترل شماست
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ درسهایی که نویسندگان از جدال ترامپ و زلنسکی میآموزند
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- جایزه بهترین مستند جشنواره زوم لهستان به مستند ایرانی رسید
- هادی حجازیفر تهیه کننده «صفر پنج» شد/ معرفی بازیگران «بازی استریندبرگ»
- «ساعت ۶ صبح» و «خرچنگ» آنلاین اکران میشوند
- فوت نویسنده سیاسی اهل آفریقای جنوبی؛ آثول فوگارد درگذشت
- نگاهی به فیلم «کندو»/ جهانی بدون ترحم
- اکران نوروزی ۱۴۰۴؛ ترکیب ژانری متنوع و رقابت برای جلب نظر مخاطبان
- گزارش از برلیناله ۲۰۲۵؛ بازتاب چهرهی زنان در سینمای معاصر/ برلیناله، آینهای برای زنان در سینما
- پس از چند سال تعطیلی؛ سینما پارس به فروش گذاشته شد
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- دریافت اسکار شوقبرانگیز بود/ تصور مردم نسبت به انیمیشن ایران تغییر کرد
- نمایش فیلمهایی به مناسبت ۸ مارس در فرانسه
- وحید آگاه، وکیل دادگستری: اخذ مجوز تولید و پخش از ساترا مبنای قانونی ندارد
- معمای پیچیده یک سریال؛ قسمت چهارم «تاسیان» بدون مجوز، منتشر شده است
- احمد سلگی «یخ بستگی» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه میبرد
- پس از ۱۵۰ سال؛ نخستین بزرگداشت جناب دماوندی برگزار میشود
- گزارشی از فروش فیلمهای روی پرده؛ یک فیلم کمدی پیشتاز گیشه سینماها/ برنده سیمرغ مردمی ۱۴۰۳ در رده هفتم
- «رها»؛ بازگشت شکوهمند سینمای مستقل اجتماعی
- پس از کسب جایزه بهترین بازیگر زن در اسکار ۲۰۲۵/ پیام مایکی مدیسون ستاره «آنورا»، به دمی مور: «عاشقشم»
- داستان کوتاه/ غلط انداز
- آیا «تاسیان» رفع توقیف شد؟
- نقد «ژن زامبی»، زندگیِ از دسترفته