سینماسینما، فریبا اشوئی
بی حسی موضعی فیلمی متفاوت و دیدنی است که شاید مدت ها بود جای خالی اش در سینمای ایران حس می شد. سبک ساختاری فیلم را اصطلاحا سبک گروتسک* می نامند.(از جمله سبک های ساختاری غیر مرسوم و غیر رایج در سینمای ایران). چندپارگی فیلم تعمدی است و صرفا به دلیل معرفی مقطعی کاراکترها به کار گرفته شده است. استایل و طراحی تصویر نیز متفاوت و تماما در خدمت لحن فیلم است. شخصیت های اصلی(جلال – فیلسوف، بهمن- هنرمند و ناصر- عاطفی و…) همه تعریفی از بُعد کُمدی زندگی هستند که در تقابل با شاهرخ و ماری که بُعد تلخ آن را رقم می زنند و راوی خودِ واقعی زندگی هستند، در موازنه و تعادل قرار می گیرند. موقعیت های ساخته و پرداخته شده در فیلم تماما از فرمول گروتسک تبعیت می کنند. سبک و لحنی خلاق و جدید.(عباراتی که منشی تلفن همراه می گوید).فیلم دومین تجربه حرفه ای کارگردان، بعد از فیلم آزادی مشروط(۱۳۹۲) است که به دلیل نگاه متفاوت فیلم ساز به متن و محتوا و نوآوری در لحن و اتمسفر؛ از جمله آثار خاص، متفاوت و قابل تامل او در کارنامه فیلم سازیاش، به شمار خواهد رفت.
* گروتسک:هر چیز که حاوی سه خصلت عجیب، نفرتانگیز و در عین حال خنده آور باشد

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درخواست حسین مهکام؛ «احمد به تنهایی» را قانونی تماشا کنید
- اپیزود سوم «الناز» آماده حضور در جشنوارههای داخلی و خارجی شد/ همه زنهای این شهر مادر نیستند
- پوستر «گلهای باوارده» رونمایی شد/ روایتی متفاوت از جنگ
- چهار فیلمساز متقاضی ساخت فیلم
- حسین مهکام : رخدادهای یک سال اخیر درباره اصغر فرهادی، به تمامی امر برنامه ریزی شده ای بوده است
- اعلام نامزدهای بخش اقلام تبلیغی و اطلاعرسانی چهلمین جشنواره فیلم فجر
- معرفی هیات انتخاب و داوری بخش مسابقه تبلیغات چهلمین جشنواره فیلم فجر
- معرفی داوران دومین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰»
- فیلمبرداری فیلم «احمد به تنهایی» به پایان رسید
- «آبادان یازده ۶۰ » به صورت آنلاین اکران میشود
- سیزدهمین جشنواره فیلم بلغارستان میزبان ۱۳ فیلم ایرانی
- هفتادوپنج دقیقه بیحسی/ نگاهی به فیلم «بیحسی موضعی»
- یادداشت وارده/ نمایشی از پوچی و بیتفاوتی در شبی پرحادثه/ نگاهی به فیلم «بیحسی موضعی»
- «آبادان یازده ۶۰» اکران آنلاین میشود
- به مردنم نگاه نکن/ نگاهی به فیلم «بیحسی موضعی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «چای با نویسنده» پل میان نویسندگان و مخاطب
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ «پیر پسر» پروانه نمایش دارد ولی قراردادی در شورای صنفی نمایش ندارد
- به یاد آرش کوردسالی؛ فیلمساز نجیبی که جوانمرگ شد
- نگرانی انجمن تهیهکنندگان مستقل از حکم قضایی فیلم «کیک محبوب من»
- «جگر هندی»؛ نمونهای از یک بازآفرینی موفّق نمایشی
- حضور فیلم کارگردان ایرانی در بخش جنبی جشنواره کن
- نگرانی خانواده از تصمیم کیت بلانشت/ آیا برنده دو اسکار از بازیگری خداحافظی میکند؟
- با حضور پنهلوپه کروز؛ انتشار اولین تصویر از جانی دپ در «بادهنوش روز»
- گیشه سینماها در اردیبهشت؛ فیلمهای رضا عطاران، امین حیایی و پیمان معادی اکران میشوند
- راهیابی «گوسفند» به جشنواره «بوسان»
- «خانه دوست کجاست» در تازهترین قسمت سینماماجرا
- بیانیهی صنفی اعلام حداقل دستمزد نگارش فیلمنامه در سال ۱۴۰۴
- با حضور اما کورین و اولیویا کولمن؛ یوروس لین «غرور و تعصب» را میسازد
- نزدیک به ۷۲ میلیارد تومان فروش آنلاین سینمای ایران در نوروز ۱۴۰۴
- فرهاد آییش «ونگوگ» میشود
- راهیابی «پس از پدر» به جشنواره روسی
- ۱۱ فیلم اعلام شد؛ «منفعت آدام» بخش هفته منتقدان کن را افتتاح میکند
- فوت برنده جایزه نوبل ادبیات؛ ماریو بارگاس یوسا درگذشت
- واکنش نماوا به اظهارات حسن فتحی؛ کلیه تعهدات سریال «ازازیل» انجام شده/به دنبال ایجاد وفاق بین تهیهکننده و کارگردان هستیم
- مرگ بازیگر شرور سینما؛ نیکی کَت درگذشت
- دومین نمایشگاه «چند تکه آینه» با آثار تجسمی سینماگران این بار در شیراز
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی شد
- نمایش و نقدِ «چاقوکشی» در سینما اندیشه
- آغاز داوری پانزدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران
- تاریخ نمایش فیلم جعفر پناهی در فرانسه مشخص شد
- برای آرش کوردسالی/ «نفت» از آن سوی «دیوار»
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- با انتشار یک متن گلایهآمیز؛ حسن فتحی از «ازازیل» خداحافظی کرد
- فوت سازنده فیلم «اولین خون»؛ تد کاچِف درگذشت
- اولین عکس «استخوانسوز» رونمایی شد/ ادامه فیلمبرداری در تهران