سینماسینما، فریبا اشوئی
بی حسی موضعی فیلمی متفاوت و دیدنی است که شاید مدت ها بود جای خالی اش در سینمای ایران حس می شد. سبک ساختاری فیلم را اصطلاحا سبک گروتسک* می نامند.(از جمله سبک های ساختاری غیر مرسوم و غیر رایج در سینمای ایران). چندپارگی فیلم تعمدی است و صرفا به دلیل معرفی مقطعی کاراکترها به کار گرفته شده است. استایل و طراحی تصویر نیز متفاوت و تماما در خدمت لحن فیلم است. شخصیت های اصلی(جلال – فیلسوف، بهمن- هنرمند و ناصر- عاطفی و…) همه تعریفی از بُعد کُمدی زندگی هستند که در تقابل با شاهرخ و ماری که بُعد تلخ آن را رقم می زنند و راوی خودِ واقعی زندگی هستند، در موازنه و تعادل قرار می گیرند. موقعیت های ساخته و پرداخته شده در فیلم تماما از فرمول گروتسک تبعیت می کنند. سبک و لحنی خلاق و جدید.(عباراتی که منشی تلفن همراه می گوید).فیلم دومین تجربه حرفه ای کارگردان، بعد از فیلم آزادی مشروط(۱۳۹۲) است که به دلیل نگاه متفاوت فیلم ساز به متن و محتوا و نوآوری در لحن و اتمسفر؛ از جمله آثار خاص، متفاوت و قابل تامل او در کارنامه فیلم سازیاش، به شمار خواهد رفت.
* گروتسک:هر چیز که حاوی سه خصلت عجیب، نفرتانگیز و در عین حال خنده آور باشد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درخواست حسین مهکام؛ «احمد به تنهایی» را قانونی تماشا کنید
- اپیزود سوم «الناز» آماده حضور در جشنوارههای داخلی و خارجی شد/ همه زنهای این شهر مادر نیستند
- پوستر «گلهای باوارده» رونمایی شد/ روایتی متفاوت از جنگ
- چهار فیلمساز متقاضی ساخت فیلم
- حسین مهکام : رخدادهای یک سال اخیر درباره اصغر فرهادی، به تمامی امر برنامه ریزی شده ای بوده است
- اعلام نامزدهای بخش اقلام تبلیغی و اطلاعرسانی چهلمین جشنواره فیلم فجر
- معرفی هیات انتخاب و داوری بخش مسابقه تبلیغات چهلمین جشنواره فیلم فجر
- معرفی داوران دومین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰»
- فیلمبرداری فیلم «احمد به تنهایی» به پایان رسید
- «آبادان یازده ۶۰ » به صورت آنلاین اکران میشود
- سیزدهمین جشنواره فیلم بلغارستان میزبان ۱۳ فیلم ایرانی
- هفتادوپنج دقیقه بیحسی/ نگاهی به فیلم «بیحسی موضعی»
- یادداشت وارده/ نمایشی از پوچی و بیتفاوتی در شبی پرحادثه/ نگاهی به فیلم «بیحسی موضعی»
- «آبادان یازده ۶۰» اکران آنلاین میشود
- به مردنم نگاه نکن/ نگاهی به فیلم «بیحسی موضعی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با امضای بیانیهای؛ ۱۵۷ نفر از فعالان هنری خواستار آزادی نوید میهندوست شدند
- پاسخ متقابل سعید مستغاثی به امیر اثباتی؛ اما به تخممرغهایش نیاز دارم!
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- واکنش امیر اثباتی به حرفهای سعید مستغاثی/ سینمای ایران گرفتار و قربانیِ همین شوراهاست
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- جوایز بخش تبلیغات اهدا شد/ غیبت چهرههای شاخص سینما در افتتاحیهی جشنواره فیلم فجر
- ترکیب داوران جشنواره برلین تکمیل شد
- بستههای ویژه همراه اول بهمناسبت دهه فجر ۱۴۰۳
- هنرمندان فعال در تئاتر خیابانی جوانانی دغدغهمند هستند
- ۹۰ نفر دیگر از فعالان هنری خواستار آزادی نوید میهندوست شدند
- سعید مستغاثی دوباره به امیر اثباتی جواب داد؛ حکایت دفتر کارگاه چرخ طیاره و دستیارش
- نشست خبری جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- پاسخ دوبارهی امیر اثباتی به جواب سعید مستغاثی؛ گفتوگو ادامه دارد
- پاسخ سعید مستغاثی به یادداشت علی زرنگار؛ حکایت پوری فِش فِشو و نگهبانی از دایی جان ناپلئون
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ بزرگداشت بابک، والیزاده و الوند در افتتاحیه جشنواره
- در نشست خبری جشنواره فیلم فجر مطرح شد؛ جشنواره نباید محل تنبیه کسی قرار گیرد/ سیمرغ اقتباسی باز میگردد؟
- علی زرنگار کارگردان «علت مرگ: نامعلوم»: آقای مستغاثی در حدود تخصصتان سخن بگویید
- رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد: پیشنهاد تغییر تاریخ جشنواره جهانی فجر/ ضرورت بازنگری در آییننامههای صدور مجوز
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- «علت مرگ: نامعلوم»؛ این هفت نفر و دنیایشان
- رونمایی رسمی از سامانه مدیریت هوشمند حملونقل همراه اول در نمایشگاه خودرو تهران
- پاسخ متقابل سعید مستغاثی به امیر اثباتی؛ اما به تخممرغهایش نیاز دارم!
- فیلم جدیدی به جشنواره اضافه نمیشود/ خروج فیلم نیکی کریمی از جشنواره فجر
- آغاز طرح ویژه فروش سیمکارت جوانان همراه اول با شمارههای جذاب
- با امضای بیانیهای؛ ۱۵۷ نفر از فعالان هنری خواستار آزادی نوید میهندوست شدند
- رونمایی همراه اول از بستههای ویژه عید مبعث به همراه هدایای دیجیتال
- واکنش امیر اثباتی به حرفهای سعید مستغاثی/ سینمای ایران گرفتار و قربانیِ همین شوراهاست
- زندهباد سینما/ مروری بر کارنامه مصطفی کیایی
- امضای تفاهمنامه همکاری بین همراه اول و بانک شهر
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- به کارگردانی دیوید آیر؛ برد پیت، بازیگر و تهیه کننده یک اکشن ماجراجویی میشود
- «چیزهای کوچک اینچنینی» بررسی میشود
- انتشار اثر عکاس ایرانی در کتاب فرانسوی
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ اعلام نامزدهای مسابقه تبلیغات سینمای ایران
- نشست خبری جشنواره موسیقی فجر / گزارش تصویری