تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۰۱:۰۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 165774

سینماسینما، محمد تاجیک

برای بسیاری از کسانی که تعطیلی جشنواره جهانی فجر توسط دولت جدید، خبر بسیار ناراحت کننده‌ای بود، برگزاری جشنواره بین المللی توسط عربستان سعودی، خبر بسیار ناگوارتر و تلخ‌تر و گزنده‌تری بود. کشوری که تا چهار سال پیش سینما در آن ممنوع بود و حالا با صرف هزینه‌های زیاد و تبلیغات فراوان سعی دارد از طریق برگزاری جشنواره‌ای با موضوع سینما برای خود آبرو و  اعتباری کسب کند.

شبکه ایران اینترنشنال نیز که وابسته به عربستان سعودی است این روزها  با آب و تاب فراوان گزارش‌هایی از این جشنواره پر زرق و برق منتشر می‌کند.

جالب است بدانید  دولت جدید  مهمترین دستاورد خود در عرصه سینما را تعطیلی جشنواره جهانی و ادغام آن با جشنواره ملی عنوان می‌کند و آن را درخواست اکثر سینماگران می‌داند و حتی کیهان نوشته که قاطبه سینماگران موافق ادغام جشنواره جهانی و ملی‌اند! البته این دولت دستاوردهای جالب دیگری در عرصه سینما داشته، مثلا شوراهای نظارتی صدور پروانه نمایش و تولید چه در زمینه فیلم‌های سینمایی و چه در زمینه سریال‌های نمایش خانگی کلا در محاصره نویسندگان و منتقدان سینمایی روزنامه کیهان در آمده است.

آقای میر کریمی و آقای عسگرپور در چند سال اخیر علیرغم همه محدودیت‌های فراوان توانستند جشنواره‌ای معتبر برگزار کنند که جزو جشنواره‌های الف دنیا قرار گرفت ولی دولت جدید یک شبه و برخلاف نظر خیلی از معترضان به ادغام مجدد این جشنواره، تصمیم به تعطیلی جشنواره جهانی گرفت. بله درست است ادغام جشنواره جهانی و ملی طرفداران خود را دارد ولی اکثر طرفداران ادغام جشنواره جهانی و ملی، دلواپسان، جریان طرفدار تعطیلی خانه سینما و فیلمفارسی سازان هستند.

اگر مخالف برگزاری جشنواره‌ای پر هزینه مثل جشنواره جهانی فجر هستید چرا به بقیه جشنواره های پر هزینه کاری ندارید؟خود مدیران فعلی سازمان سینمایی استاد برگزاری جشنواره های پر هزینه بودند و هستند. الان هم که در دولت جدید هم قرار است مانند دولت احمدی‌نژاد کلی هزینه صرف فیلم‌های فاخر شود که چیزی جز دور ریختن بیت‌المال نیست. اگر نگران بیت‌المال هستید چرا فقط جشنواره جهانی فجر از نظرتان پر هزینه است؟

سال‌ها قبل رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از سینماگران، سینما را کلید پیشرفت  کشور دانستند. (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:« سینما؛ کلید پیشرفت کشور است.امروز این کلید دست شما سینماگران است.» ۸۵/۰۳/۲۳ )ولی گویا مدیران فعلی خیلی اعتقادی به چنین حرفی ندارند!

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها