تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۱۲/۱۸ - ۲۳:۰۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 195358

سینماسینما، محمد حقیقت

چه کسانی باید اسکار ۲۰۲۴ را ببرند، و چه کسانی آن‌را خواهند برد؟! مراسم نود و ششمین دوره اسکار، روز دهم مارس، همین یکشنبه در لس انجلس برپا خواهد شد، و میلیون ها نفر در سراسر جهان از طریق رسانه های گوناگون، تلویزیون ها، فضای مجازی و غیره انرا دنبال خواهند کرد. این مراسم سالهاست که بشکل وسوسه انگیزی مورد توجه رسانه های سینمایی، بویژه امریکا، اروپا و غیره قرار گرفته، و برخی از کارشناسان و منتقدین در روزهای پیش از مراسم شروع به نظر دادن و گمانه زنی هم کرده اند.

مجلاتی مثل ورایتی، حتی به دو شکل به این پدیده اسکار می پردازند، و نظر خود را که چه فیلمها و هنرمندانی باید اسکار بدست آورند، از یک طرف، و اینکه طبق پیش بینی آنها، کدام یک از این آثار اسکار خواهند گرفت را از هم مجزا پیش بینی می کنند. در سال ۲۰۲۳، بدون شک در زمینه سینمای امریکا و بین الملل سال پر باری را پشت سر گذاشتیم که این گمانه زنی ها را سخت تر از گذشته کرده است، با این حال من هم به سهم خود وارد این بازی انتخاب بهترین ها بنظر خودم می شوم. اینکه عصر یک شنبه آینده در مراسم اسکار چه کسانی جوایز را بدست خواهند آورند، بماند تا روز مراسم، و بحث و نظرها باشد برای بعد از آن. اما آنچه دلخواه من است و دوست دارم جایزه بگیر باشد را در چندین رشته بر می شمارم.

در بین کاندیداهای نهایی که از سوی کمیته انتخاب با رای کارشناسان امریکایی و همچنین بین المللی از سراسر جهان انتخاب شده اند علاقمندی من در رشته های زیر متوجه این آثار است: بهترین فیلم: «اوپنهایمر» – اثر کریستوفر نولان – بهترین سناریو اریژینال: « آناتومی یک سقوط» نوشته ژوستین تریه و آرتور حراری – بهترین کارگردانی:«اوپنهایمر» – بهترین مونتاژ: « قاتلین ماه کامل » از تلما شونماکر- بهترین بازیگر مرد: «برادلی کوپر» برای مایسترو – بهترین هنرپیشه زن: «لی لی گلادسون» برای قاتلین ماه کامل – بهترین فیلمبرداری : « مایسترو» و اوپنهایمر بطور مشترک – بهترین فیلم بین المللی(خارجی زبان): « محدوده موردنظر» اثر جاناتان گلیزر ( انگلیس) به طور مشترک با « کلاس معلم ها» ساخته ایلکر چاتاک (آلمان) – بهترین صدا: «مایسترو» اثر برادلی کوپر – بهترین فیلم کوتاه انیمیشن: «اونیفورم ما» از ایران ساخته یگانه مقدم – بهترین سناریو اداپتاسیون: «منطقه مورد نظر»

در مورد بقیه رشته ها به سایت های هالیوود ریپورتر، واریتی، مجله فیلم فرانسه، اسکرین و بقیه رسانه ها نگاهی بیاندازید تا از نظر آنها هم مطلع شوید. در این فاصله مانده به مراسم، گمانه زنی ها همچنان ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها: ,

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها