تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۰:۳۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 154786

سینماسینما، زهرا مشتاق 

شوکه نشوید و به تماشای خود بنشینیم. به نظر من منتقدینی که در شناسنامه، گونه فیلم را درام، عاشقانه و کمدی معرفی کرده اند، می توانند در نگاه خود تجدید نظر کنند. چون Das perfekte Geheimnis یک اجتماعی محض است که بیش از آنکه شما را بخنداند، دچار نگرانی و دلشوره می کند. جاهایی که دچار خنده می شوید، محض کاستن از دلواپسی بسیار است.  «راز کامل» زندگی چند زوج است که با گوشی های موبایل خود وارد یک بازی ساده می شوند. البته فکر می کنند که یک بازی ساده انتخاب کرده اند. بازی خیلی سریع آنها را وارد پیچ های خطرناکی می کند که دیگر گریزی از آن نیست. مثل جاده ای پر برف که دیگر راهی برای برگشت از آن وجود ندارد. چون بهمنی سنگین همه چیز را نابود کرده است.  «راز کامل» زندگی های پنهان و موازی آدم هاست که به شکل بی رحمانه ای از ما، انسان هایی دروغگو و اهل تمارض ساخته است. آدم هایی که خود را به «کوچه علی چپ» می زنیم و فکر می کنیم سرمان تا ابد می تواند زیر برف بماند. اما هیچ برفی تا ابد سرد و یخ زده نمی ماند. و داستان های پنهان کارانه به بدترین شکل ممکن برملا می شود تا آدم ها بدانند تنها با صداقت است که می شود کنار هم ادامه داد. و مگر غیر از این است و اساسا مگر اجبار است که با خیانت کنار هم بمانیم. زندگی هایی انباشته از خیانت های ریز و درشت که نشانه ای است از سوی تاریک آدم هایی که حتی نور یک موبایل می تواند ور سیاه را به رخ بکشاند و به یادمان بیاورد دروغ هایمان تا چه اندازه می تواند حقارت بار باشد.
پیشنهاد غیر مستقیم این فیلم آلمانی چنین است: یا بروید یا با صداقت بمانید. مسیری غیر از این وجود ندارد. این توصیه اکید کارگردان فیلم، Bora Dağtekin است. فیلمی از سینمای آلمان محصول سال ۲۰۱۹ و بازی های روان بازیگرانش.
Elyas M’ Borek, Florian David Fitz, Jella Haase, Karoline Herfurth نوشتن نام بازیگران برای آشنا شدن گوشمان با نام بازیگران آلمانی است. چون گوش های ما بیش از هر چیز با اسامی کارگردان ها و هنرپیشه های آمریکایی آشنا است. و بیش از همه راجع به آنها می دانیم. اما فیلم هایی هست که داستان های جهانی دارد و در هر کجای دنیا می تواند اتفاق بیفتد. گرچه بازخورد هر پیشامدی، بستگی تام به جهان بینی، اعتقادات و باورها، فرهنگ و خرده فرهنگ ها و البته نگاه و عقاید شخصی آدم ها دارد. «راز کامل» فیلم قابل تاملی است چون شوخی شوخی شما را کاملا جدی به دام می اندازد و شما گرفتار در تور، ناچار به اعتراف خیانت های بزرگ و کوچک خود می شوید.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها