تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۲/۱۰ - ۱۲:۳۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 107617

جشنواره جهانی فیلم فجر در دوره سی‌وهفتم در بخش سینمای سایر کشورها به سینمای دو کشور آلمان و چین می‌پردازد.

به گزارش سینماسینما، جشنواره جهانی فیلم فجر در دوره سی و هفتم که بهار سال ۹۸ برگزار می‌شود، به نمایش آثار سینمایی در ۹ بخش اصلی و فرعی خواهد پرداخت که در بخش سینمای سایر کشورها تمرکز بر آثار سینمایی کشور آلمان از قاره اروپا و چین از قاره آسیا خواهد بود.

اسامی و مشخصات فیلم‌های این بخش متعاقبا اعلام خواهد شد.

در دوره سی و ششم جشنواره، مروری بر سینمای ایتالیا و گرجستان برگزار شد که مخاطبان نیز از آثار این بخش استقبال کردند.

سینمای سعادت (مسابقه بین‌الملل)، جلوه‌گاه شرق (پانورامای سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی)، جام جهان‌نما (جشنواره جشنواره‌ها)، فیلم‌های کلاسیک مرمت شده، مستند زیرذره‌بین، نمایش‌های ویژه (مرور بر آثار و بزرگداشت‌ها)، ژانرهای مردم پسند، شاخه‌های زیتون و مروری بر آثار سینمای سایر کشورها، بخش‌های مختلف سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر را تشکیل می دهند.

در بخش سینمای سعادت حداکثر ۱۵ فیلم بلند سینمایی برای کسب جوایز اصلی جشنواره به رقابت می‌پردازند و از این میان حداکثر سه فیلم بلند ایرانی مجوز حضور خواهند داشت.

طبق مقررات سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، تاریخ ساخت فیلم‌ها برای بخش‌های سینمای سعادت (مسابقه بین‌الملل)، جلوه‌گاه شرق (پانورامای سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی) و جام جهان‌نما (جشنواره جشنواره‌ها) باید سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ باشد.

سی و هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها