تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۵:۳۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 151344

سینمای چینگزارش‌ها حاکی است، درآمد گیشه سینمای چین در تعطیلات ۷ روزه عید بهار امسال با عبور از ۷ میلیارد یوان (هر دلار ۶.۵ یوان) یک رکورد تاریخی را ثبت کرد.

به گزارش سینماسینما، کل درآمد گیشه سینمای چین در ۴۵ روز اول سال ۲۰۲۱ میلادی از مرز ۱۰ میلیارد یوان گذشته است. بر اساس آمارهای منتشر شده، این میزان درآمد حدود نصف درآمد حاصل شده در این حوزه در کل سال ۲۰۲۰ بوده است.

تعطیلات عید بهار یا سال نوی قمری چین که از ۱۲ فوریه/۲۴ بهمن ماه شروع شد، دو هفته است که به هفته نخست آن تعطیلات ۷ روزه طلایی گفته می شود.

مردم چین هرساله در این تعطیلات به مسافرت می رفتند و سینماها خالی بود. اما در تعطیلات امسال به دلیل شیوع کرونا در خانه ماندند و اوقات خود را با رفتن به سینما، موزه و خریدهای آنلاین پر کردند.

در طول تعطیلات ۷ روزه عید بهار چینی ها، تقاضای مصرف در این کشور نمایان شد که بیانگر رونق کسب و کارهای مربوط به خریدهای آنلاین، مشاوره های پزشکی از منزل و سفرهای کوتاه است.

بر اساس نظارت های صورت گرفته توسط وزارت بازرگانی چین، میزان فروش جواهرات، پوشاک، وسایل ارتباطی و لوازم خانگی در تعطیلات ۷ روزه عید بهار این کشور، به ترتیب و در مقایسه با سال ۲۰۲۰ میلادی، رشدی ۱۶۰.۸، ۱۰۷.۱، ۳۹.۰ و ۲۹.۹ درصدی داشته است.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی نهادهای مربوطه در چین، ۸۶ درصد مردم این کشور در طول تعطیلات ۷ روزه عید بهار این کشور به مراکز خرید مراجعه کرده اند.

صنایع پست اکسپرس و خریدهای آنلاین هم در طول تعطیلات عید بهار چین همچنان به فعالیت خود ادامه دادند و این فرصت را برای مردم فراهم کردند تا برای خانواده هایشان در شهرهای دیگر هدیه سال نو ارسال کنند.

از طرف دیگر، یک جشنواره خرید آنلاین سال نو هم در چین برگزار شد که فروش آن در طول ۶ روز اول تعطیلات عید بهار، از مرز ۱۲۰ میلیارد یوان (معادل ۱۸.۵ میلیارد دلار) فراتر رفت.

نرفتن مردم به مسافرت و حفظ اقامت در طول جشنواره عید بهار چین در عین حال باعث افزایش سفرهای کوتاه شده است. تعداد بازدیدهای صورت گرفته در طول این تعطیلات از پارک ها، جاذبه های توریستی، موزه ها، سالن های تئاتر و پیست های اسکی در سراسر این کشور به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده و رزرو هتل ها در حومه شهر نیز رونق یافته است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها