سینماسینما، پگاه هوشنگی
فیلم «زیبا صدایم کن» روایت رابطه پدری است که در یک آسایشگاه روانی بستری است و تلاش میکند از آن محیط مرخص شود و خود را به سالروز تولد دخترش برساند تا بتواند یک روز را در کنار دختری بگذراند که سالهاست طعم داشتن پدر و مادر را نچشیده است.
داستان در خیابان ولیعصر تهران میگذرد که شاهد تلاشهای پدر برای دیدار دخترش است و دختری که میان احساس مسئولیت و عشق به پدر باید تصمیم سختی بگیرد و اینها در کنار هم یک ملودرام احساس برانگیز دیگر برای صدرعاملی به ثبت رسانده است .
«زیبا صدایم کن» از همان ابتدا قصه دارد شخصیت های درستی دارد و میتواند بیننده را با خود همراه سازد قصه که اوج میگیرد نگران سرنوشت شخصیتهای قصه میشویم و با تمام اوج و فرودهای قصه همذات پنداری میکنیم؛ تصویر و موسیقی هم کاملاً در خدمت فیلم است و تدوین بسیار روان و ملموس است که البته نام بهرام دهقانی به تنهایی گویای همه چیز است. بازی امین حیایی در نقش پدر بازی متفاوت و درخور تحسین است و در کنار ژولیت رضاعی که اولین حضور خود را تجربه میکند یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی را به نمایش میگذارد.
تنها نکته ای که امیدوارم در اکران عمومی توجهی به آن شود این است که ریتم فیلم کشدار و کند است میتوانست زودتر تمام شود همان جایی که صاحب موتور پیک، موتورش را پیدا میکند یا حتی در آن نمای رو به شهر بالای تاور کرین شاید اگر همین جا در همین پلان زیبا و احساسی فیلم تمام میشد پایان بهتری داشت شاید تیغ تدوین تنها جایی که کند عمل میکند در همین جا باشد و ضرب آهنگ فیلم را فدای سرنوشت دیگر بازیگر فیلم نمیکرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- «غریزه»؛ شکوهِ سینمای ناب
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- امین حیایی در «استخر» جلوی دوربین رفت
- «زیبا صدایم کن»؛ نجواى مردى از دل باران
- گزارش گیشه سینماها؛ «پیرپسر» صدر جدول فروش هفتگی/ فیلمهای خارجی دوباره اکران میشوند؟
- فروش ۳۸ میلیاردی سینماها در هفته گذشته/ گیشه سینما همچنان در اختیار کمدیها است
- تازهترین آمار فروش فیلمهای روی پرده؛ ۴۰۹ میلیارد، سهم گیشه سینماها از ابتدای ۱۴۰۴
- گزارشی از گیشه سینماها؛ فیلمهای جدید ۱۹ میلیارد در ۳ روز فروختند
- «زیبا صدایم کن»؛ بذرِ امید
- «بی سروصدا» هفته بعد میآید؛ اکران دوم سال ۱۴۰۴ با ۶ فیلم
- گیشه سینماها در اردیبهشت؛ فیلمهای رضا عطاران، امین حیایی و پیمان معادی اکران میشوند
- در آستانه اکران؛ تیزر و پوستر «کوکتل مولوتف» رونمایی شد
- «زیبا صدایم کن»؛ ملودرامی احساسی
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





