سینماسینما، امیرعلی نصیری
«بر دروازه ابدیت» فیلمی در ژانر زندگینامهای و درام به کارگردانی جولیان اشنابل است که در سال ۲۰۱۸ اکران شد. از بازیگران آن میتوان به ویلم دفو، اسکار آیزاک، روپرت فرند و نیلز آرستراپ اشاره کرد. این فیلم به سالهای آخر زندگی ونسان ونگوگ میپردازد و به دنبال رد کردن فرضیه خودکشی این نقاش هلندی است. نام این فیلم نیز از یکی از آخرین نقاشیهای ون گوگ، تحت عنوان «بر دروازه ابدیت» گرفته شده است.
شاید بتوانم به لحاظ فرمی استفاده کارگردان از لنز واید و دوربین روی دست یا تغییر زاویه دید (از سوم شخص به اول شخص) را کمی درک کنم؛ ولی بیشتر حدس میزنم کارگردان تلاش داشته در این فیلم به لحاظ بصری به کارهای ترنس مالیک نزدیک شود. انتخاب ویلم دفو بازیگر نامزد اسکار برای نقش اصلی بسیار هوشمندانه است؛ چون او متخصص غرق شدن در نقشهاست، مثل فیلم دیگرش «فانوس دریایی».

برای من که زیاد از نقاشی سر درنمیآورم و طرفدار ونگوگ نیستم، شاید «بر دروازه ابدیت» فیلم جذابی نباشد؛ اما کسانی که به نقاشی علاقمندند، شاید بیشتر لذت ببرند. اگر این فیلم را دوست داشتید، شما را به تماشای پویانمایی «دوستدار تو، ونسان» (۲۰۱۷)، فیلم «فانوس دریایی» (۲۰۱۹) و مطالعه کتاب «شور زندگی» (نوشته اروین استون، ۱۹۳۴) دعوت میکنم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد





