کارگران مشهور فرانسوی کلود للوش بعد از ۵۰ سال ادامه فیلم مشهورش «یک مرد، یک زن» را در دوویل شهر شمالی فرانسه فیلمبرداری میکند.
به گزارش سینماسینما، «یک مرد، یک زن» با بازی ژان لویی ترنتینیان و انوک امه، در سال ۱۹۶۶ نخل طلای جشنواره کن را به دست آورده بود . او در آن زمان از جوانترین کارگردانانی بود که نخل طلا برده بود.
او در سال ۱۹۳۷ در پاریس بدنیا آمده است. حالا کلود للوش در سن ۸۱ سالگی دوباره به شهر دوویل باز گشته و با همان هنرپیشه ها برمبنای یک سناریو و داستان رازآمیز به نوعی ادامه فیلم برنده طلای خود را از ۲۶ سپتامبر یعنی دو روز پیش کلید زده است و انتظار دارد که در جشنواره کن ۲۰۱۹ این فیلمش به نمایش درآید.

فیلم محصول کمپانی للوش به نام «فیلم ۱۳» است. برمبنای نوشته روزنامه محلی وست فرانس که در شمال فرانسه منتشر میشود از قول شهردار دوویل فیلمبرداری پنج هفته طول خواهد کشید و بخشی از بودجه فیلم از سوی شهرداری دوویل تامین میشود.
قبلا ژان لویی ترنتینیان بعد از بازی در آخرین اثر میشاییل هانکه که در جشنواره کن چندان تحویل گرفته نشده بود و در گیشه هم فروش خوبی نداشت، اعلام کرده بود در هیچ فیلمی بخاطر کهولت سن (۸۷سال) بازی نخواهد کرد، اما در مقابل پیشنهاد کلود للوش که از «یک مرد، یک زن» فیلمی به یاد ماندنی ساخته بود مقاومت نکرد و پیشنهاد او را پذیرفت.
سناریو فیلم کاملا به طور رازگونهای در اختیار کسی قرارداده نشده است و قرار است فیلمی غافلگیرکننده باشد.
فیلم «یک مرد، یک زن» در همان سالها جایزههای زیادی به دست آورده بود از جمله گلدن گلوب، جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان و غیره و در کشورهای گوناگون از فروش خوبی برخوردار شده بود و به فیلم کولت فرانسه مشهور است.
نوستالژی کلود للوش برای این فیلم و ساخت ادامه آن داستان امروزه با همان هنرپیشه قابل درک است.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کلود للوش در ۸۸ سالگی سالن سینما ساخت
- پوستر رسمی جشنواره کن منتشر شد
- «سرانجام»، وصیتنامه کلود للوش است؟
- ویم وندرس در جشنواره لومیر: در قلب و روحم یک رمانتیک آلمانی بودم
- فوت بازیگر مطرح فرانسوی/ ژان لویی ترنتینیان درگذشت
- کلود للوش پنجاهمین و آخرین فیلم خود را میسازد
- یک تجربه تازه برای کلود للوش/ فیلمبرداری «فضیلت غیرقابل تحمل» با موبایل آیفون
- سرقت فیلمنامه کارگردان برنده اسکار جلوی دفتر کارش
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها





