تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۷/۰۵ - ۱۷:۵۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 97183

کارگران مشهور فرانسوی کلود للوش بعد از ۵۰ سال ادامه فیلم مشهورش «یک مرد، یک زن» را در دوویل شهر شمالی فرانسه فیلمبرداری می‌کند.

به گزارش سینماسینما، «یک مرد، یک زن» با بازی ژان لویی ترنتینیان و انوک امه، در سال ۱۹۶۶ نخل طلای جشنواره کن را به دست آورده بود . او در آن زمان از جوانترین کارگردانانی بود که نخل طلا برده بود.

او در سال ۱۹۳۷ در پاریس بدنیا آمده است. حالا کلود للوش در سن ۸۱ سالگی دوباره به شهر دوویل باز گشته و با همان هنرپیشه ها برمبنای یک سناریو و داستان رازآمیز به نوعی ادامه فیلم برنده طلای خود را از ۲۶ سپتامبر یعنی دو روز پیش کلید زده است و انتظار دارد که در جشنواره کن ۲۰۱۹ این فیلمش به نمایش درآید.

فیلم محصول کمپانی للوش به نام «فیلم ۱۳» است. برمبنای نوشته روزنامه محلی وست فرانس که در شمال فرانسه منتشر می‌شود از قول شهردار دوویل فیلمبرداری پنج هفته طول خواهد کشید و بخشی از بودجه فیلم از سوی شهرداری دوویل تامین می‌شود.

قبلا ژان لویی ترنتینیان بعد از بازی در آخرین اثر میشاییل هانکه که در جشنواره کن چندان تحویل گرفته نشده بود و در گیشه هم فروش خوبی نداشت، اعلام کرده بود در هیچ فیلمی بخاطر کهولت سن (۸۷سال) بازی نخواهد کرد، اما در مقابل پیشنهاد کلود للوش که از «یک مرد، یک زن» فیلمی به یاد ماندنی ساخته بود مقاومت نکرد و پیشنهاد او را پذیرفت.

سناریو فیلم کاملا به طور رازگونه‌ای در اختیار کسی قرارداده نشده است و قرار است فیلمی غافلگیرکننده باشد.

فیلم «یک مرد، یک زن» در همان سال‌ها جایزه‌های زیادی به دست آورده بود از جمله گلدن گلوب، جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان و غیره و در کشورهای گوناگون از فروش خوبی برخوردار شده بود و به فیلم کولت فرانسه مشهور است.

نوستالژی کلود للوش برای این فیلم و ساخت ادامه آن داستان امروزه با همان هنرپیشه قابل درک است.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها