رییس سازمان سینمایی با اشاره به انتظار جامعه سینمایی نسبت به تغییر گروه سینماها تاکید کرد: به مسئولان امر تضمین میدهم که اگر با تغییر گروه سینماها به گروه ۲ و در بازرسی های خودشان موردی از بی توجهی دیدند خودمان سینماها را تعطیل کنیم.
به گزارش سینماسینما، حسین انتظامی با بیان اینکه در طی ۱۳ ماه گذشته که سینماها نیمه فعال بوده اند حتی یک مورد گزارش ابتلا به کرونا نداشتهایم گفت: حتی در جشنواره فیلم فجر که بیش از ۱۳۸ هزار نفر در تهران و استانها به سینماهای جشنواره رفتند یک مورد گزارش نداشتیم. دلیل این امر اولا خودمراقبتی مخاطبان سینماست که از قشر فرهیخته جامعهاند و ثانیاً توجه ویژه ستاد کرونا در سازمان سینمایی و توجه شورای صنفی نمایش و همت سینماداران و کارکنان سینماها بوده است.
وی ادامه داد: به اذعان مسئولان ذیربط بهداشتی، رعایت دستورالعملها در سینماها، در زمره بهترین صنوف بوده است که شامل تب سنجی در ورود، فاصلهگذاری صندلیها در هنگام خرید بلیت، فاصلهگذاری زمانی بین سانسها، تهویه مناسب سالنها، تعطیلی بوفههای باز و اجبار استفاده از ماسک و تمهیدات مشابه بوده است.
رییس سازمان سینمایی با اشاره به رایزنی با ستاد کرونا برای تغییر گروه سینما از ۳ به ۲ گفت: در دی ماه سال گذشته از کمیته اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا خواهش کردیم سینماها را از گروه ۳ به گروه ۲ تغییر دهند. در جلسات کارشناسی هم نظر مساعد وجود داشت؛ بویژه مشاهدات میدانی که از جشنواره فیلم فجر داشتند. بهطور جدی انتظار داریم این موضوع، به نتیجه برسد.وقتی رستوران ها و کافه ها و بعضی مشاغل دیگر، اخیراً به گروه ۲ رفته اند انتظار جامعه سینمایی این است که سینماها هم در این گروه تعریف شوند.
انتظامی افزود: خوشبختانه همه و از جمله مسئولان ذیربط در ستاد مقابله با کرونا می توانند از طریق سامانه سمفا به صورت برخط، ضریب اِشغال هر سالن و هر سانس را مرتبا پایش کنند. در ۱۳ ماه گذشته فرکانس اشغال یعنی معدل ضریبهای اِشغال، حدود ۵ درصد بوده است یعنی در هر سانس، ۵ درصد صندلیها پر شده و این رقم اندک، از نظر دستورالعملهایی کرونایی واقعا چه جای نگرانی دارد؟
رییس سازمان سینمایی با اشاره به نقش روانی سینما در جامعه گفت: یکی دیگر از دلایلی که ما اصرار داریم سینماها در وضعیت نارنجی هم باز باشند نقشی است که سینما میتواند بهعنوان یک نهاد اجتماعی در جنبه روانی جامعه بازی کند. میدانیم محدودیتهای کرونایی، مردم را خسته میکند و روحیه ملی را در کوتاه مدت و درازمدت تضعیف میکند و نوعی سرخوردگی ایجاد میشود. از قضا سینما و رفتار مسئولانه این نهاد در قبال مردم خودش از این زاویه یعنی بازیابی نشاط اجتماعی هم اهمیت پیدا میکند.
وی تاکید کرد: درست است که سازمان سینمایی برای فیلمهای اکران نوروزی حتی اگر سینماها تعطیل باشد گارانتی مشخصی به مالکان آثار و سینماها میدهد اما این رقم، چشمگیر نیست و تداوم تعطیلی، با توجه به هزاران شاغل در بخشهای تولید و پخش و نمایش، ضربات جبران ناپذیری بر پیکره سینما وارد میکند.
منبع: ایرنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
- سینماهای اتریش تعطیل شدند/ آغاز قرنطینه عمومی از اول آذر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- اکران «درب» در سینماهای فرانسه/ آمار تماشاگران
- مراسم اختتامیه هفتادوششمین جشنواره کن برگزار شد/ نخل طلا به «آناتومی یک سقوط» رسید
- مروری بر ۹ فیلم بخشهای جنبی هفتادوششمین جشنواره کن
- تقابل نهادهای اجتماعی با خانواده/ نگاهی به فیلم «همه برای بازی»
- انتقاد برومند و عسگرپور از مواضع خزاعی/ ماهیت «خانه سینما» چیست؟
آخرین ها
- آتش و باد کمکم میگسترد/ نگاهی به سریال «آتش و باد»
- بالاخره فیلمها تمام میشوند یا سینما؟!
- زمان و هزینه؛ چالشهای اصلی ساخت فیلم کوتاه
- راهنمای علمی تخیلی دیدن فیلم ترسناک
- خانه هنرمندان ایران برگزار میکند؛ آکادمی هنر و خلاقیت کودک و نوجوان
- «همه چیز همه جا به یکباره»؛ فیلمی در الفبای پستمدرن
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ شورای سیاستگذاری جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان معرفی شد
- روزنههای امید/ نگاهی به فیلم «اقیانوس پشت پنجره»
- آکادمی فیلم اسپانیا از اصغر فرهادی تجلیل میکند
- بهرام رادان سخنگو شد
- ادریس البا در سریال «هواپیماربایی» بازی کرد
- دلتورو مخاطبان را شگفتزده کرد؛ نقشآفرینی کارگردان اسکاری در سریال محبوبش/ پرونده «بری» بسته شد
- پرتره لئوناردو دیکاپریو یک میلیون دلار فروش رفت
- صاحب فرزند شدن آل پاچینو در ۸۳ سالگی/ تفاوت سنی فرزندان رابرت دنیرو ۵۱ سال شد
- «ناکجا» آماده حضور در جشنوارههای ملی و بینالمللی میشود
- «قطع فوری» پرفروشترین و پرمخاطبترین فیلم هنروتجربه شد
- همزمان با ولادت امام رضا (ع) منتشر شد؛ خاطرات صدرعاملی از عزت الله انتظامی و خسرو شکیبایی
- در پانصد و سیوهشتمین برنامه سینماتِک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ نسلی که ائتلاف سکوت را میشکند
- چهار فینالیست ایرانی در جشنواره قابهای اثیری
- نشست خبری مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره خانه سینما / گزارش تصویری
- سامانه هوشمند حملونقل همراه اول به پست رسید
- «دِرب» به جشنواره شانگهای میرود
- اولین حضور بینالمللی «تَله یخ» در جشنوارهای با محوریت حقوق و معضلات اجتماعی زنان
- دو جایزه جشنواره مسکو برای کارگردان ایرانی
- تحلیل علیرضا رضاداد از مصائب ساخت فیلمهای دینی/ از رستاخیز تا طلا و مس
- کیانو ریوز به عرصه موسیقی بازگشت
- آمار فروش انیمیشن «پری دریایی کوچک»/ حملات نژادپرستانه به یک ماجراجویی موزیکال
- اسکورسیزی با پاپ دیدار کرد/ یک فیلم دیگر درباره مسیح در راه است
- انتقاد برومند و عسگرپور از مواضع خزاعی/ ماهیت «خانه سینما» چیست؟
- مروری بر ۹ فیلم بخشهای جنبی هفتادوششمین جشنواره کن