کارگردان فیلم «به وقت شام» گفت: این فیلم به لحاظ تکنیکی حاصل تجربه ۱۹ فیلمی است که نزدیک به ۴۰ سال برای ساخت آنها وقت گذاشتهام.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «به وقت شام» آخرین ساخته ابراهیم حاتمیکیا پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ماه با حضور کارگردان در سینما مهتاب و بهمن قزوین اکران شد. در ویژه برنامه اکران فیلم «به وقت شام» خانواده شهیدان مدافع حرم شهید «حمید سیاهکالی مرادی» و شهید «روحالله رحیمی» از تیپ فاطمیون از این فیلمساز تقدیر کردند.
حاتمیکیا با ابراز خوشحالی از حضورش در قزوین و اینکه قبلا در هیچکدام از سینماهای این شهر فیلمی را تماشا نکرده بود، خطاب به تماشاگران خود گفت: امیدوارم فیلم را بپسندید و اگر از آن راضی بودید تماشایش را به دیگران نیز توصیه کنید. من فارغ از محتوای فیلم یک فیلمسازم و میتوانم با تصویر حرف بزنم؛ «به وقت شام» به لحاظ تکنیکی حاصل تجربه ۱۹ فیلمی است که نزدیک به ۴۰ سال برای ساخت آنها وقت گذاشتهام.
این کارگردان خاطرنشان کرد: تنوع تصویری و تکنیکی فیلم گاه به علت دیده شدن محتوای آن نادیده گرفته میشود؛ با این حال من ادعا میکنم با تماشای این فیلم مخاطب غرق در سینما میشود.
حاتمیکیا در ادامه گفت: مطلب بعدی این است که من به عنوان ابراهیم حاتمیکیا با چنین تکنیکی چه حرفی برای گفتن دارم؛ که حاصل همه حرفهای من «به وقت شام» میشود.
وی با تقدیر از شهدای تیپ فاطمیون اظهار کرد: خانواده معظم شهدا که در این محفل تشریف دارند بدانند که من انگیزه اصلی خود را برای ساخت فیلم از این شهدا گرفتهام، شهدایی از تیپ فاطمیون که حماسههای بسیاری از آنها دیده شده است؛ اتفاقات عجیبی که امیدوارم عمر داشته باشم تا بتوانم از آن حرف بزنم. این بچههای مظلوم در شرایطی که مدافع و پشتوانهای نداشتند به خاطر غیرتی که دارند میروند در یک کشور دیگر و اینگونه برای دفاع از حریم اهلبیت به شهادت میرسند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک یادداشت کوتاه برای مردی بزرگ/ آقای متوسلانی نازنین ۹۰ سالگیتان خجسته
- حاتم بخشیهایی که ابراهیم را از سینمای ایران گرفت
- آیا فیلم حاتمیکیا به جشنواره فجر میرسد؟
- روایتی نوین از ابراهیم حاتمیکیا؛ پروژه «موسی کلیمالله» چگونه به ابراهیم حاتمیکیا رسید؟
- صداوسیما به از کرخه تا راین هم رحم نکرد!
- حاتمیکیا چرا ساخت سریال «موسی(ع)» را پذیرفت؟
- فاشیسم، آرمانگرایی و پایگاه امنِ ایدئولوژی
- یادداشت حاتمی کیا در پی درگذشت نادر طالب زاده
- چرخشهای ناگهانی/ کوتاه درباره فیلم «شب طلایی»
- قصهی خانه مادربزرگ/نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- یک ریسک بزرگ/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- تکرار کلیشهها/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- رونمایی از لوگو و تیزر فیلم سینمایی «شب طلایی»
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- نام فیلم پسرحاتمیکیا تغییر کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





