کیهان نوشت : چند بازیگر سینما و تلویزیون آشوب های اخیر در برخی شهرها را اعتراضی خواندند و خواستار حفظ امنیت جانی معترضان شدند!
از جمله این افراد باید به تهمینه میلانی، ترانه علیدوستی، امیر جعفری و مهناز افشار اشاره کرد.در حالی که به دلیل اغتشاشات اخیر جمعی از مردم بی گناه کشور کشته شده اند و به اموال عمومی و شخصی آسیب رسیده است، حمایت چند بازیگر از اغتشاشگران چیزی جز همراهی با اوباش و تشویق به ادامه جنایت نیست! لازم به ذکر است تهمینه میلانی پیشتر در مصاحبه ای خود را از سمپات های سازمان تروریستی منافقین در اوایل انقلاب خوانده بود. همچنین امیر جعفری که اکنون به یاد اعتراض های معیشتی مردم افتاده است پیشتر ضمن انکار مشکل اشتغال گفته بود: «کار هست اما مردم تن پرور شده اند» و در توهینی آشکار مردم را «مشتی رعیت که به دنبال یک گونی سیب زمینی بیشتر هستند» لقب داده بود. مهناز افشار نیز که این روزها از اعتراض های مردمی به مشکلات و مفاسد می گوید ظاهرا از یاد برده که یکی از همین مفسدان اقتصادی که مورد اعتراض مردم قرار گرفته همسر ایشان است که اکنون به قید وثیقه از زندان آزاد شده است. در حالی که مردم معترض به مسائل اقتصادی که بارها منتقدان نسبت به وضع سخت معیشت آنها هشدار داده بودند، صف خود را از آشوب طلبان جدا کرده و باعدم همراهی آنها اجازه تحریف مطالبات به حق اقتصادی خود را نداده اند، به نظر می رسد اکنون برخی هنر پیشگان هستند که می خواهند اغتشاشگران خشونت طلب کف خیابان را به عنوان معترض جا بزنند، برای آنها دلسوزی کنند و اقدامات سیاسی آنها را مشروع جلوه دهند. افرادی که تا دیروز نگران افزایش هزینه عوارض خروج از کشور برای سفرهای خارجی خود بودند حال با تغییر چهره خود را نگران مردم محروم نشان می دهند. اتفاقات اخیر بار دیگر ذات خودپسند و خودنمای برخی از آنان را برای مردم آشکار ساخت. این جماعت محدود از هنرپیشگان با این کار خود را در کنار عناصر به اصطلاح هنری سلطنت طلب و معاندی چون شیرین نشاط (دختر فرمانده معدوم گارد جاویدان پهلوی) و عناصر مرتدی چون شاهین. ن قرار دادند که این روزها همچون اربابانشان به حمایت از اغتشاش گران پرداخته اند. متاسفانه میدان دادن رسانه ای به برخی از بازیگران، سبب شده است که این افراد خود را در هر زمینه ای صاحب نظر بیابند و به خود اجازه دهند که درباره هر چیزی نظر دهند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «دو زن» در آینه مکتب نقد عمیقگرا/ تصویری ماندگار از زنان
- پرتاب شدن به جهان تلخ زنان زجر کشیده تهمینه میلانی
- سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری مطرح کرد؛ ترانه علیدوستی ممنوع از پرواز نیست
- رهایی در اوهام/ نگاهی به فیلم «تفریق»
- «تفریق»؛ به علاوه باران
- «تفریق» مانی حقیقی قاچاق شد
- ابد و صد روز/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سوریایی کردن مهمترین رخداد سینمایی در ایران/ چند نکته درباره چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی به بهانه تولد او: به امید نابودی نسل مردها!
- حبیب رضایی و مهدی کوشکی از ترانه علیدوستی به قوه قضائیه شکایت کردند
- دلیل غیبت فرهاد اصلانی در جشنواره کن به روایت پیمان معادی
- در نشست خبری در جشنواره کن مطرح شد؛ از ماجرای «برادران لیلا» تا حواشی «شهرزاد»
- وراثت و جنسیت/ یادداشت منتقد اسکرین دیلی بر فیلم «برادران لیلا»
- «آتش بس ۳» و دو فیلمنامه دیگر پروانه ساخت گرفتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف





