سخنگوی شورای عالی اکران ضمن اشاره به احتمال افزایش حداقلی قیمت بلیت سینماها در سال ۹۸ از تصمیمگیری قطعی در این مورد در روز دوشنبه همین هفته خبر داد.
به گزارش سینماسینما، همزمان با اعلام اسامی فیلمهای اکران نوروز ۹۸ و ترکیب نهایی سرگروههای سینمایی در هفتهای که گذشت، مهمترین مسألهای که در حال حاضر برنامهریزی برای اکران سال آینده را تحتالشعاع قرار داده و هنوز تصمیم نهایی درباره آن گرفته نشده، قیمت بلیت سینماها است.
اسفندماه سال گذشته شورای صنفی نمایش برای سال ۹۷ تصمیم به افزایش قیمت بلیت سینماها به ۲۰ هزار تومان داشت که این امر با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه عملی نشد، هرچند قیمت بلیت برای سینماهای درجه یک به ۱۵ هزار تومان نیز رسید.
امسال نیز همچنان بحث افزایش قیمت بلیت سینماها برای اکران ۹۸ در دستور کار شورای صنفی قرار دارد هرچند هنوز تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده است.
شرایط اقتصادی موجود در جامعه که افزایش قیمت بلیت سینماها میتواند منجر به حذف این کالای فرهنگی از سبد خانوادههای کم درآمد شود و از سوی دیگر افزایش قیمت تولید فیلم در سینمای ایران و هزینه نگهداری و تجهیز سالنهای سینمایی از سوی دیگر تصمیمگیری در این زمینه را سخت کرده است.
علی سرتیپی سخنگوی شورای عالی اکران درباره افزایش قیمت بلیت سینماها در سال ۹۸ گفت: هنوز به نتیجه قطعی در این زمینه نرسیدهایم، این امکان وجود دارد که افزایش حداقلی در قیمت بلیت سینماها داشته باشیم که البته این مساله هنوز مشخص نیست، به هر حال نتیجه قطعی در این زمینه روز دوشنبه از سوی شورای صنفی نمایش اعلام میشود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علی سرتیپی: تاثیر منفی افزایش نرخ ارز بر سالن سازی/ پاپ کورن هم از بلیت سینما گرانتر است
- علی سرتیپی رئیس هیات مدیره انجمن ویاودی شد
- «شهرک» برنده دو جایزه از مراکش شد
- جایزه بهترین فیلم فستیوال «ویتره» به «شهرک» رسید
- اکران «سینما شهر قصه» به زمستان موکول شد
- اکران آنلاین «عروسی مردم» از ۲۶ مهر
- «ویلای ساحلی» از مهر اکران میشود
- مصاحبه اخیر علی سرتیپی و تماشاگران بی رحم و سخت گیر پلتفرم ها
- اولین تیزر فیلم سینمایی «شهرک» رونمایی شد/ فضایی عاشقانه و رازآلود
- در فاصله دو هفته مانده تا اکران عمومی؛ لوگوموشن «عروسی مردم» رونمایی شد
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با علی سرتیپی/ فضای سینما را باید از تنگنظری و فشارها خارج کنیم
- علی سرتیپی مطرح کرد: بلیت سینما چند دلار باید باشد؟
- پنل موبایل و صنعت VOD در کنگره موبایل ایران؛ بررسی وضعیت پلتفرمهای آنلاین فیلم و سریال و چالشها با ساترا
- قیمت بلیت تماشای فوتبال در سینما چقدر میشود؟
- علی سرتیپی رییس هیئت مدیره انجمن صنفی ویاودیها شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





