تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۵/۱۹ - ۰۳:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 189333

 


محمد تاجیک :

علی سرتیپی تهیه کننده سینما و مدیرعامل فیلمیران و فیلم نت ، به تازگی گفت وگویی با خبرگزاری ایرنا کرده واز تولید ۴ سریال جدید از این پلتفرم خبر داده که قرار است توسط کارگردانان شناخته شده ساخته شود.
صفحات مجازی پربیننده نیز که عموما با این پلتفرم ها قرار داد دارند با آب و تاب نسبت به پوشش این خبر پرداخته اند .
دراین باره چند نکته را باید یاد آوری کرد:
۱. احتمال اینکه این سریالها در جذب مخاطب موفق بشوند چه قدر است ؟ عموم سریالهای شبکه نمایش خانگی در سالهای اخیر ،سریالهای متوسط وضعیفی بوده اند و سریالهایی که توانسته باشند بخش اعظمی از رضایت مخاطب را برآورده کنند بسیار کم بوده است .

۲.اتفاقا تماشاگران سریالهای شبکه نمایش خانگی از تماشاگران تلویزیون و حتی سینما ، سخت گیر تر وبی رحم تر هستند .آنها هم پول اشتراک می دهند و هم حجم اینترت شان به فنا می رود و هم باید آگهی های بین سریالها را تماشا کنند وهم باید وقت بیشتری نسبت به یک فیلم ، صرف تماشای یک سریال کنند .

اگر تعداد سریالهای ضعیف شبکه نمایش خانگی زیاد شود در دراز مدت باعث بی اعتمادی شدید مخاطبان به سریالها خواهد شد .

۳.از سویی دیگر در سالهای اخیر سریالهایی تولید شده اند که گویی جزو سینمای هنروتجربه محسوب می شود!برخلاف سینما ، شبکه نمایش خانگی و تلویزیون اصلا جای این تجربه گرایی نیست .نمی دانم‌ با چه منطقی چنین سریالهای بی سروته و حوصله سر بری ساخته می شود .اتفاقا فیلمهای هنروتجربه فیلمهای بسیار ارزشمندی اند ولی ساخت سریال هنروتجربه آن هم برای نمایش خانگی ، با هیچ منطقی جور در نمی آید!

۴. این که صفحات اینستاگرامی پر بیننده با آب و تاب به انعکاس آخرین مصاحبه آقای سرتیپی می پذیرند لزوما دارای نشانه های امیدوار کننده ای نیست .باید منتظر گذشت زمان ماند و دید این سریالها چه سرنوشتی پیدا می کنند …سازندگان این سریالها هم باید به شدت این تماشاگران سخت گیر و بی رحم را جدی بگیرند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها