روز سهشنبه در پی انتشار نسخه ویدیویی «داستان ما قصه تو» که روی جلد آن از تصویر نوید محمدزاده و هومن سیدی با گریم فیلمهای دیگرشان استفاده شده بود، این دو بازیگر نامهای خطاب به حسین پارسایی مدیرکل نمایش خانگی نوشتند و شکایت خود را از تهیهکننده و پخشکننده این تلهفیلم اعلام کردند.
به گزارش سینماسینما، امروز مدیر بازرگانی ریزموج به انتقادات علیه این شرکت که حقپخش «داستان ما قصه تو» را در اختیار دارد، واکنش نشان داده و همراه با متن این پاسخ، تصویری از مجوز این تصویر از سوی دفتر کل نمایش خانگی را ارائه داده است.
اگرچه دیویدی تله فیلم «داستان ما قصه تو» از سوی موسسه هنرنمای پارسیان پخش شده است اما حق پخش این اثر در اختیار موسسه ویدیورسانه ریز موج است و پوستر نیز از سوی این موسسه طراحی شده است.
امید پیراینده مدیر بازرگانی شرکت ریز موج در گفتوگو با «نمایش خانگی»، از عملکرد این موسسه دفاع میکند و طراحی این پوستر را مورد تأیید اداره کل نمایش خانگی ارشاد میداند. او دلیل جالبی هم برای استفاده از تصاویر فیلمهای دیگر در تصویر روی جلد این تلهفیلم میآورد: «ما کاملا بر روی طراحی و چاپ پوستر این فیلم نظارت داشتیم. از آنجایی که این فیلم از سازمان صدا و سیما خریداری شده و سازمان هیچگونه عکسی برای پوستر و ولت در اختیار ما قرار نمیدهد به همین دلیل ما هم معمولا از عکسهای آرشیوی استفاده میکنیم.»
این در حالی است که تصاویر استفاده شده برای روی دیگر این دیویدی تصاویری از فیلم «داستان ما قصه تو» هستند و در صورت بیکیفیت و کوچک بودن این تصاویر برای چاپ، باز هم میتوان انتظار داشت طراح تعهد بیشتری به خرج دهد و با فیلترهای مختلف استفاده از این تصاویر را به تصاویر فیلمهای دیگر ترجیح دهد.
ماجرا وقتی جالبتر میشود که مدیر بازگانی این شرکت اذعان میکند تصاویر را از جستجوی اینترنتی به دست آوردهاند: «زمانی که برای طراحی پوستر «داستان ما قصه تو» در اینترنت عکس نوید محمدزاده را جستجو میکردیم، عکس مورد بحث را یافتیم و اصلا نمیدانستیم این تصویر به فیلم «بدون تاریخ بدون امضاء» تعلق دارد. همین اتفاق درباره هومن سیدی هم رخ داد. ما در اینترنت جستجو کردیم و سعی کردیم تصویری پیدا کنیم که به کاراکتر فیلم شباهت داشته باشد و تنها عکسهایی که به بازیگران این فیلم شباهت داشت همین دو عکس مورد بحث است.»
به نظر میرسد پیراینده حقی برای گلایه و انتقاد نوید محمدزاده و هومن سیدی نیز قائل نیست و در پاسخ به گلایه این دو بازیگر میگوید: «ما رایت این فیلم را خریداری کردهایم و ایشان در این فیلم ایفای نقش کردهاند و نمیتواند منکر آن بشوند.»
او باز هم تاکید میکند که تایید نهایی این پوستر تنها از سوی این موسسه انجام نشده و نهادهای بالادستی نیز بر این امر نظارت داشتهاند: «ضمن اینکه ما به عنوان بخش خصوصی که این فیلم را از سازمان صدا و سیما و یک نهاد دولتی خریداری کردهایم برای طرح پوستر اقدام به اخذ مجوز از ارشاد نموده و پس از کسب مجوز پوستر و ولت را چاپ کردهایم. طرحهای موردنظر کاملا با مجوز منتشر شده و اسنادش موجود است. حتی دوستان میتوانند از اداره نمایش خانگی استعلام بگیرند.» البته همراه این اظهارات اسناد موجود که همان مجوز این پوستر با امضای مدیر کل نمایش خانگی حسین (منصور) پارسایی است نیز منتشر شده.
آنطور که پیراینده میگوید با همین مجوز توانستهاند اداره کل شبکه نمایش خانگی را نیز قانع کنند: «شب گذشته هم از اداره کل نمایش خانگی بابت این بحث تماس گرفته شد که ما با راهنمایی و اشاره به مجوز صادره موضوع را برای دوستان روشن کردیم.»
او در پایان درباره امکان اصلاح این تصویر نیز میگوید: «این فیلم در حال حاضر با تیراژ ۸۰ هزار نسخه منتشر و توزیع شده و دیگر نمی شود کاری کرد اما قطعا در توزیع بعدی پوستر این فیلم اصلاح خواهد شد.»
شب گذشته با خبرساز شدن این تصویر در فضای مجازی نوید محمدزاده و هومن سیدی در نامهای خطاب به مدیرکل شبکه نمایش خانگی نوشته بودند: «در سال ۱۳۹۱ ما در تله فیلمی برای تلویزیون (شبکه چهار) به نام «داستان ما…» به تهیهکنندگی امیرعباس کنی و کارگردانی رضا بهشتی ایفای نقش کردیم که بعد از گذشت نزدیک به پنج سال این فیلم مجددا و بدون هیچگونه توضیحی به ما مجدد به موسسه ویدیورسانه ریز موج فروخته و از تصاویر کنونی ما که مربوط به فیلمهای دیگر است سوء استفاده کردهاند. واقعا جای بسی نگرانی برای ماست که در این حرفه هیچگونه امنیت شغلی نداشته و تمامی حق و حقوق ما پایمال گشته است. لذا از شما خواهشمندیم جلوی اینگونه سوءاستفاده ها از جمله این فیلم را بگیرید تا بتوانیم در فرصتی به شکایتمان رسیدگی کنیم. در این نامه اینجانب هومن سیدی و نوید محمدزاده شکایت خود را از تهیهکننده و پخشکننده اعلام میداریم.»
منبع: آی سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سریال «وحشی»؛ الهامی واقعی از یک اسطورهی شوم
- «وحشی»؛ اولین حضور سریالهای ایرانی در تورنتو
- عسگرپور: رئیسجمهور دستور بازنگری دهد/ این مصوبه موجب رانت و انحصار است
- نامه پلتفرمهای نمایش خانگی به رییس جمهور
- درباره «وحشی»؛ شاخ و برگ ندهیم
- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: به ازای هر ثانیه نمایش استعمال دخانیات در تولیدات نمایشی، جریمه ۲۱۰ میلیونی اعمال شود
- وحشیسازی یا وحشیزادگی؟/ روایتی از داود اشرف و زخم فرودستان در «وحشی»
- شروین حاجیپور تیتراژ ابتدایی «وحشی» را خواند
- در آستانه انتشار سریال؛ پوستر رسمی «وحشی» رونمایی شد
- از ۲۵ فروردین؛ سریال هومن سیدی به شبکه نمایش خانگی میآید
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- نوید محمدزاده با کارگردانی خودش روی صحنه میرود
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود





