سیدمحمد امامی در نامهای به منوچهر شاهسواری، مدیر عامل خانه سینما درخواستهایی را مطرح کرده است .
وی در بخشی از نامهاش اینگونه نوشته: از آنرو که پرونده مالی مجموعه «شهرزاد» توسط معتبرترین کارشناسان درحال حسابرسی است، نظر به مسئله مهم شفافیت که زُداینده فساد از سایر دستگاهها، نهادها و سازمانها اعم از دولتی و خصوصی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی است، خواهشمندم با حضور نمایندگان خانه سینما و نیز حسابرسان رسمی و مقبول آن نهاد صنفی، تمام تولیدات مربوط به بنده – از «شاهگوش» و «شهرزاد» تا سایر آثار سینمایی- (ابد و یک روز، مغزهای کوچک زنگزده، شبی که ماه کامل شد، خوک، مصادره و…) که تمام یا بخشی از سرمایه و مالکیت آنها از آنِ اینجانب بوده است، به دقت حسابرسی و نتایج آن در رسانهها منتشر شود.
امامی در بخش دیگری از نامه خود به شاهسواری، از دیگر سرمایهگذاران نیز برای شفافیت دعوت کرده و اعلام کرده در صورت آمادگی و پذیرش سایر تهیهکنندگان و سرمایهگذاران آثار سینمایی و شبکهخانگی، او نیز حاضر است در بستری واحد و یکسان، رقم تمامی دستمزدها و قراردادها را منتشر کند تا در سایه این اقدام صنفی، سایر هزینهها و درآمدهای حاصل از تولید و فروش تمامی آثار در معرض قضاوت عموم قرار گیرد.
منیژه حکمت که پس از نامه جمعی از سینماگران برای مرخصی امامی، او را مورد حمله قرار داده بود، موضوع بخش دیگری از درخواست امامی است. او نوشته است: در راستای ایجاد شفافیت، فیلم سینمایی «شهر موشهای ۲» به تهیهکنندگی خانم منیژه حکمت مورد بررسی و حسابرسی قرار گیرد و نوشته است: تا به قول ایشان یکبار برای همیشه روشن شود که پول کثیف از کجا و چگونه به سینمای این کهن مرز و بوم ورود پیدا کرده است.
این درخواست امامی گرچه اتهامی را به کسی وارد نکرده و در قالب سوال است، اما باب جدیدی را میگشاید تا منیژه حکمت هم منبع مالی شهر موشهای۲ را اعلام کند.
پس از اتهاماتی که به امامی وارد شد، برخی از بازیگرانی که با او در پروژههایی مانند شهرزاد همکاری داشتند نیز مورد حمله و اتهام قرار گرفتند. چرا که ماجرایی با عنوان وامهای کلان او برای ساخت برخی مجموعهها و سوء استفاده از بیتالمال برای پرداخت دستمزد بازیگران مطرح شد. حالا این سرمایهگذار سینما درخواست کرده است برای حفظ حرمت و صیانت از حقوق مادی و معنوی هنرمندان و سینماگرانی که بهواسطه همکاری با او مورد تهمت و افترا قرار گرفتند، بررسی شود که کدامیک از پروژههایش به واسطه اخذ تسهیلات از بانک سرمایه یا هر بانک یا موسسه دیگری تهیه شده است تا چنانچه به استناد گزارش نهایی حسابرسی کارشناسان ذرهای پول مشکوک در آثار مرتبط با او وجود داشت، اولین مدعی آن خانه سینما باشد.
سید محمد امامی در بخش دیگری از نامهاش خواسته در راستای شفاف سازی و اعلام آمادگی او، دیگر تهیهکنندگان و سرمایهگذاران نیز این کار را انجام دهند تا مقایسهای در زمینه اعداد و ارقام دستمزدهای پرداختی و سایر هزینههای پروژههای او با دیگر پروژههای مشابه سینمایی و شبکهخانگی، تدوین و منتشر شود.
فارغ از هر حکمی که دادگاه درباره امامی بدهد و همه باید به آن تن بدهند، نامه امامی به منوچهر شاهسواری، به نوعی دعوت و درخواست از خانه سینما است تا بقیه تهیهکنندگان و سرمایهگذاران را نیز ملزم به شفافیت کند و دامن سینما را حرف و حدیثها و فسادهای احتمالی پاک کند و حالا باید دید عکسالعمل خانهسینما و سینماگران بویژه سرمایهگذاران در برابر این نامه چیست؟
منبع: ایرنا پلاس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- خانه سینما به رییس قوه قضاییه نامه نوشت؛ درخواست تشکیل کمیته حقیقتیاب در ماجرای بازداشت بازیگران
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- حمایت خانه سینما از مطالبه اصناف برای حذف پروانه ساخت
- بدرقه پیکر ناصر تقوایی با نوای موسیقی جنوب/ سکوت کنیم و صدای صداقت و شرافت را بشنویم
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- موضع تازه خانه سینما درباره حواشی کمیته اسکار؛ بیانیه کمیته توهین آمیز بود، ولی سکوت میکنیم
- بیانیه تند کمیته انتخاب اسکار؛ انتقاد همزمان از دولت و خانه سینما
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- حمایت بیش از ۱۳۰ سینماگر از خروج خانه سینما از کمیته اسکار
- اسعدیان: خانه سینما بنگاه کاریابی نیست/ حسینی: سند ملی سینما را قبول نداریم
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- در انتخاب فیلم برای اسکار، خانه سینما سرِ پیاز است یا ته پیاز؟!
- آیا کمیته اسکار سینمای ایران به خانه سینما بازگشت؟
- پاسخ امینی تیرانی به امیر اثباتی/ مطالبه این باشد؛ چرا خانه سینما سمتِ سینمای مستقل و زیرزمینی نمیایستد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف





