کارگردان فیلم «خشکسالی و دروغ» گفت: علاقهمند بودم فیلمم عید فطر اکران شود ولی میسر نشد و حالا قرار است فیلم شهریور ماه به نمایش در بیاید.
به گزارش سینماسینما، پدرام علیزاده درباره روند اکران این فیلم که فروردین ماه امسال پروانه نمایش گرفته است، گفت: در آغاز شرکت «فیلمیران» پخشکننده ما بود اما چون روند دریافت پروانه نمایشمان قدری طولانی شد و این شرکت با چند پروژه دیگر هم قرارداد همکاری داشت، اکران ما به تاخیر افتاد و در نهایت، قرار شد با «هدایت فیلم» همکاری کنیم.
وی ادامه داد:علاقهمند بودم تابستان امسال فیلم را اکران کنیم اما میسر نشد و حالا تلاش میکنیم شهریور ماه به سرگروهی پردیس «زندگی» فیلممان را نمایش دهیم.
این کارگردان افزود: مهر ماه همزمان با ایام سوگواری ماه محرم است و همین موضوع قدری برای من دغدغه ایجاد کرده است، با این حال امیدوارم اکران خوبی داشته باشیم.
وی درباره تغیرات احتمالی فیلم برای دریافت پروانه نمایش توضیح داد: متاسفانه فیلم دچار یکسری سلیقههای شخصی شد و برداشتهای عجیبی از آن کردند که اصلا به ذهن ما خطور نکرده بود. ضمن اینکه این نمایشنامه در دو دولت مختلف چندین بار اجرا شده بود و متن آن هم منتشر شده است. اما همین اعمال سلیقهها فرصت دیده شدن فیلم را در جشنواره فجر گرفت که خدا را شکر با محبت دوستان شورای نظارت و ارزشیابی و جلسات گوناگونی که با آنان برگزار کردیم، کاملا مشخص شد این حاشیهها هیچ ربطی به فیلم ندارد و درنهایت با حذف چند واژه که در مجموع یک دقیقه هم نمیشود، پروانه نمایش فیلم صادر شد که از این بابت خیلی خوشحالم بویژه اینکه حوزه هنری هم نظر مساعدی نسبت به فیلم دارد و تایید کرده که فیلم، در سینماهای متعلق به حوزه نیز اکران داشته باشد.
علیزاده که فیلم «خشکسالی و دروغ» را با فیلمنامهای از محمد یعقوبی و با اقتباس سینمایی از نمایشنامهای به همین نام ساخته است، اضافه کرد: شش سال پیش فیلم «آخرین سرقت» را به عنوان اولین فیلمم ساختم و گرچه قصد ما موفقیت در گیشه بود، به دلیل اکران فیلم در مقطعی خاص و قهر دسته جمعی از سینما، موفقیت چندانی در گیشه نداشتیم و در این مدت کار فیلم تازهای نساختم و بیشتر به کار دستیاری مشغول بودم اما بعد تصمیم گرفتم دومین فیلمم را با اقتباس از نمایشنامه «خشکسالی و دروغ» بسازم و بر همین اساس، آقای یعقوبی اقتباسی سینمایی از این نمایشنامه را نوشتند.
وی یادآور شد: فیلمنامه ما روندی طولانی برای دریافت پروانه ساخت طی کرد البته مشکل ممیزی نداشتیم بلکه میخواستم خودم تهیه کننده کار باشم ولی شورا با این تصمیم مخالف بود تا اینکه آقای غلامرضا موسوی محبت کردند و به کمک ما آمدند و ایشان تهیه کنندگی کار را بر عهده گرفتند.
فیلم «خشکسالی و دروغ» نوشته محمد یعقوبی است و محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی، علی سرابی، آیدا کیخایی، خاطره اسدی، مارال بنیآدم، امیر سپهر محرابی، سمانه اسماعیلی، بانو کیخایی، آیلین کیخایی، تینو صالحی، افشین اخلاقی، صدف فانی بازیگران آن هستند.
این فیلم به تهیه کنندگی سید غلامرضا موسوی ساخته شده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- جایزه بزرگ جشنواره ریگا برای پگاه آهنگرانی
- جایزه ویژه جشنواره فلورانس برای مستند پگاه آهنگرانی
- پخش مسابقه «پانتولیگ» با اجرای محمدرضا گلزار از امشب
- ۶ مستند از ایران به جشنواره ایدفا دعوت شدند
- دو جایزه جشنواره کازان برای «بدون قرار قبلی»
- رییس سازمان سینمایی به خانمها تبریک نگفت/ پیام تبریک خزاعی در پی موفقیت سینماگران در ونیز و مسکو
- «بدون قرار قبلی» بهترین فیلم جشنواره مسکو شد
- میزبانی جشنواره استرالیایی از شش فیلم ایرانی
- «بدون قرار قبلی» برای کادر درمان اکران میشود
- راهیابی مستندی ساخته پگاه آهنگرانی به بخش مسابقه دو جشنواره خارجی
- بلوغ بازیگری برآمده از یک خانواده سینمایی/ درباره بازی پگاه آهنگرانی
- فیلمهای مهرداد حسنی و پگاه آهنگرانی در جشنواره فیلم کوتاه «بوسان»
- در بند اما سبز/ نگاهی به فیلم «بندربند»
- اولین حضور بینالمللی «ملخ» در یک جشنواره آمریکایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





