ورنر هرتسوگ فیلمساز سرشناس آلمانی و رودولف هرتسوگ با هم یک فیلم مستند میسازند.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، ورنر هرتسوگ و رودولف هرتسوگ با هم فیلمی با عنوان «آخرین خروج: فضا» را میسازند که مستندی جدید درباره فشار انسان برای استعمار فضا است.
این فیلم را رودولوف هرتسوگ کارگردانی میکند و پدرش ورنر به عنوان تهیهکننده اجرایی او را همراهی میکند. وی راوی فیلم به زبان آلمانی نیز خواهد بود.
تولید این فیلم همین پاییز شروع میشود.
«اسپریت فیلمز» که فیلمهای مستند متعددی را با هرتسوگ تولید کرده که جدیدترین آنها «فایر بال» یا «شهابواره» بود، از تهیه کنندگان فیلم است.
رودولف هرتسوگ در بیانیهای درباره این فیلم گفت: سوالی که فیلم مطرح میکند این است که آیا واقعاً باید ما به کهکشان امید ببندیم و باور داشته باشیم که کهکشان جایی است که پس از اتمام منابع زمین باید بتواند به ما انسانها پناه بدهد؟ وی افزود: من و ورنر به دنبال یافتن پاسخی برای این سوال هستیم.
همراه رودولف در این فیلم یعنی پدرش، فردی است که به افراط برای عقبراندن محدودیتها مشهور است؛ چه در سفر به جنگلها برای ساخت فیلم «فیتزکارالدو» و یا «آگوری، خشم خدا» و یا در سفر به لبه آتشفشانها در فیلمی مانند «در دل جهنم».
مستند «آخرین خروج: فضا» به بررسی این امر میپردازد که چگونه انسانها با کاهش منابع زمین به آسمان شب نگاه میکنند و در تعجب هستند که چه چیزی آنجا وجود دارد و آیا یکی از بیش از ۱۰۰ میلیارد سیاره در کهکشان راه شیری میتواند خانه آینده ما باشد؟
هرتسوگ که اکنون ۷۸ ساله است، با نخستین فیلم بلندش به نام «نشانههای زندگی»، جایزه معتبر خرس نقرهای جشنواره فیلم برلین را در سال ۱۹۶۸ دریافت کرد و جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۸۲ را برای فیلم «فیتزکارالدو» برد. او سال ۱۹۷۵ به خاطر فیلم «معمای کاسپار هاوزر» برنده جایزه ویژه هیات داوران از جشنواره کن شد.
«سرزمین سکوت و ظلمت»، «پژواکهای امپراتوری تاریکی»، «صدای زنگ از ژرفنا»، «دیتر کوچولو باید پرواز کند»، «بهترین دوست من»، «چرخ زمان»، «الماس سفید»، «مرد خرس قهوهای»، «ملاقاتهایی در انتهای جهان»، «غار رویاهای فراموششده» و «مردمان شادمان: یک سال در تایگا» از جمله فیلمهای مستند ورنر هرتسوگ هستند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز