ورنر هرتسوگ فیلمساز سرشناس آلمانی و رودولف هرتسوگ با هم یک فیلم مستند میسازند.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، ورنر هرتسوگ و رودولف هرتسوگ با هم فیلمی با عنوان «آخرین خروج: فضا» را میسازند که مستندی جدید درباره فشار انسان برای استعمار فضا است.
این فیلم را رودولوف هرتسوگ کارگردانی میکند و پدرش ورنر به عنوان تهیهکننده اجرایی او را همراهی میکند. وی راوی فیلم به زبان آلمانی نیز خواهد بود.
تولید این فیلم همین پاییز شروع میشود.
«اسپریت فیلمز» که فیلمهای مستند متعددی را با هرتسوگ تولید کرده که جدیدترین آنها «فایر بال» یا «شهابواره» بود، از تهیه کنندگان فیلم است.
رودولف هرتسوگ در بیانیهای درباره این فیلم گفت: سوالی که فیلم مطرح میکند این است که آیا واقعاً باید ما به کهکشان امید ببندیم و باور داشته باشیم که کهکشان جایی است که پس از اتمام منابع زمین باید بتواند به ما انسانها پناه بدهد؟ وی افزود: من و ورنر به دنبال یافتن پاسخی برای این سوال هستیم.
همراه رودولف در این فیلم یعنی پدرش، فردی است که به افراط برای عقبراندن محدودیتها مشهور است؛ چه در سفر به جنگلها برای ساخت فیلم «فیتزکارالدو» و یا «آگوری، خشم خدا» و یا در سفر به لبه آتشفشانها در فیلمی مانند «در دل جهنم».
مستند «آخرین خروج: فضا» به بررسی این امر میپردازد که چگونه انسانها با کاهش منابع زمین به آسمان شب نگاه میکنند و در تعجب هستند که چه چیزی آنجا وجود دارد و آیا یکی از بیش از ۱۰۰ میلیارد سیاره در کهکشان راه شیری میتواند خانه آینده ما باشد؟
هرتسوگ که اکنون ۷۸ ساله است، با نخستین فیلم بلندش به نام «نشانههای زندگی»، جایزه معتبر خرس نقرهای جشنواره فیلم برلین را در سال ۱۹۶۸ دریافت کرد و جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۸۲ را برای فیلم «فیتزکارالدو» برد. او سال ۱۹۷۵ به خاطر فیلم «معمای کاسپار هاوزر» برنده جایزه ویژه هیات داوران از جشنواره کن شد.
«سرزمین سکوت و ظلمت»، «پژواکهای امپراتوری تاریکی»، «صدای زنگ از ژرفنا»، «دیتر کوچولو باید پرواز کند»، «بهترین دوست من»، «چرخ زمان»، «الماس سفید»، «مرد خرس قهوهای»، «ملاقاتهایی در انتهای جهان»، «غار رویاهای فراموششده» و «مردمان شادمان: یک سال در تایگا» از جمله فیلمهای مستند ورنر هرتسوگ هستند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





