تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۱۴:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 129039

اکران جهانی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» در قدیمی‌ترین سینمای استکهلم سوئد ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش سینماسینما، اکران جهانی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر از هفدهم ژانویه (۲۷ دی ماه) در سینما زیتا فولکتس، قدیمی‌ترین سینمای استکهلم سوئد ادامه می‌یابد.

اکران این انیمیشن سینمایی در ایالت کالیفرنیا آمریکا به‌تازگی تمام‌شده است و در ایالت تگزاس آمریکا به‌زودی آغاز می‌شود.

اکران جهانی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» با کشورهای سوئد، فلاند و نروژ از اول سپتامبر (۱۰ شهریور) آغاز شد که با نمایش در کشورهای آمریکا، روسیه، ارمنستان، آذربایجان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، اوکراین، بالتیک (لتونی، لیتوانی، استونی) بیلوروسی، قزاقستان، قرقیزستان، جورجیا، اوستیای جنوبی و مولداوی ادامه پیدا می‌کند.

همچنین نمایش این انیمیشن در کشور اسپانیا و ۱۳ کشور از منطقه اروپای جنوب شرقی شامل: یونان، آلبانی، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کرواسی، کوزوو، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، رومانی، صربستان و اسلوونی به شکل وی او دی ادامه پیدا خواهد کرد.

«آخرین داستان» با برداشتی آزاد از شاهنامه فردوسی به روایت قصه ضحاک ماردوش، کاوه آهنگر و آفریدون می‌پردازد.

sky entertainment در کنار استودیو هورخش پخش جهانی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» را بر عهده دارد. این انیمیشن اولین انیمیشن بلند سینمایی تولیدشده در استودیو هورخش است.

این انیمیشن که پیش‌ازاین در فهرست اولیه فیلم‌های واجد شرایط رقابت اسکار ۲۰۲۰ شناخته شد و در ادامه از رقابت ناکام ماند، هم‌اکنون نامزد بهترین دستاورد فنی از سیزدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران است و اکران آن در سینماهای ایران ادامه دارد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها