تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۱/۰۷ - ۰۸:۴۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 83335

محسن شاه ابراهیمی مدیر طراحی و معماری کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر با اعلام اینکه این روزها کار آماده سازی پردیس سینمایی چارسو برای میزبانی جشنواره دنبال می‌شود، اعلام کرد ظرفیت نمایش فیلم‌ها در فضای کاخ جشنواره افزایش می‌یابد.
به گزارش سینماسینما، محسن شاه ابراهیمی مدیر طراحی و معماری کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر واقع در پردیس سینمایی چارسو درباره ایجاد تنوع در طراحی امسال کاخ جشنواره بیان کرد: من این نگاه را که هر ساله دکور باید دارای تنوع باشد قبول ندارم و به نظر من تکرار لزوما اشکالی ندارد.
وی با طرح سوالی اضافه کرد: اینکه شما هر ساله با یک سری عناصر ثابت دیدار کنید بهتر است یا اینکه آن عناصر هر سال به رنگی در بیاید؟ به هر حال وقتی جشنواره و مکان برگزاری آن ثابت هستند معماری هم جای تنوع چندانی ندارد و اتفاقا نبود تنوع نکته منفی به حساب نمی‌آید.
شاه ابراهیمی با اشاره به طراحی امسال کاخ جشنواره و تفاوت های آن با سال های گذشته اظهار کرد: ماهیت طراحی ها یکی است و شاید تغییرات و جابجایی‌های کوچکی در بعضی بخش‌ها صورت گرفته باشد، اما ساختار اصلی تغییر نکرده و همچنانا رنگ های خاکستری و سرخ در کنار هم قرار گرفته‌اند و فرم‌ها همان‌هایی است که در سال‌های گذشته شاهدش بودیم.
وی با اشاره به تغییرات در معماری کاخ سی و ششمین جشنواره جهانی فجر اظهار کرد: طراحی کاخ جشنواره جهانی فجر بنا به برخی دلایل در جزییات دچار تغییر شده است مثلا در سال اول ۴۰ غرفه داشتیم ولی سال بعد آن را به ۵۰ غرفه رساندیم. همچنین برای ستاد خبری جای بزرگتری نسبت به سال قبل در نظر گرفتیم و در کل تغییرات از این جنس هستند و به گونه‌ای نیست که در طراحی زیباشناسی اثر تغییرات به وجود آمده باشد. این را هم اضافه کنم که در تلاش هستیم تا شروع جشنواره، یک سالن نمایش اضافه کنیم.
مدیر طراحی و معماری کاخ جشنواره جهانی فجر در پایان درباره اینکه مشکل زمان بندی دارند یا خیر اظهار کرد: به دلیل مجموعه بی نظمی‌های رایج در کشور همیشه با زمان در حال مسابقه هستیم. جابجایی آدم ها، تعطیلات و مسایلی از این دست مشکلاتی را به وجود می آورد. معمولا از ۱۵ اسفند تا اواخر فروردین بازار نیمه تعطیل است که دقیقا همزمان با کارهای جشنواره جهانی فیلم فجر است. نیروهای کاری هم انتظار دارند که عید در کنار خانواده باشند. البته در حال حاضر هم در مسابقه با زمان نه عقب هستیم و نه جلو بلکه رقابت نفس‌گیر و پایاپایی داریم.
آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها