تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۳۱ - ۲۱:۴۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 27774

پوریا آذربایجانیکارگردان فیلم سینمایی «اروند» با بیان اینکه این فیلم هیچ‌ پروپاگاندایی برای یک جناح و تفکر سیاسی نیست، درباره‌ی اکران زودهنگام آن اظهار کرد: علاقه‌ی قلبی من بود که این فیلم در هفته‌ی دفاع مقدس اکران شود و با وجود اینکه فیلم ما جایگزین فیلم دیگری شده و ما آمادگی این اکران را نداشتیم، اما قلباً از این اتفاق راضی‌ام.

به گزارش سینماسینما، پوریا آذربایجانی با بیان اینکه واقعا آمادگی این اکران را نداشتیم گفت: من از وقتی این فیلم را ساختم دوست داشتم در هفته‌ی دفاع مقدس اکران شود. این علاقه‌ی قلبی من بود نه اینکه تصمیمی استراتژیک باشد چون فیلم متعلق به همین آدم‌هاست اما در ابتدا این امکان نبود چون فیلم در نوبت اکران زیاد بود و به ما اکران ندادند.

این کارگردان که دومین فیلم بلند سینمایی‌اش از صبح چهارشنبه ۳۱ شهریور در چرخه‌ی اکران قرار گرفته است ادامه داد: چهار روز پیش ناگهان به ما گفتند چون فیلم مناسب اکران در این زمان است جای آن با یک فیلم دیگر عوض شده است. به هر حال فیلم اکران شد و ما تلاش کردیم در این چند روز به مواد تبلیغاتی نسبی برسیم اما از پیش آمادگی آن را نداشتیم و به عجله افتادیم اما قلباً از این اتفاق راضی‌ام.

کارگردان فیلم سینمایی «اروند» که به موضوع ۱۷۵ شهید غواص می‌پردازد، درباره‌ی آماده‌سازی تبلیغات شهری، فضای مجازی و تیزر تلویزیونی این فیلم نیز گفت: همه‌ی این کارها انجام شده و بعضی از تیزرها هم رونمایی شده و بقیه در روزهای آینده رونمایی می‌شود. به هر حال چون نمی‌دانستیم فیلم در این زمان اکران می‌شود آمادگی کافی نداشتیم اما تیزر تلویزیونی آن آماده شده و اخیرا به بازرگانی صدا وسیما تحویل شده و امیدواریم مشکلی نداشته باشد و پخش شود.

او درباره‌ی پیش‌بینی خود از موفقیت فیلم در اکران با توجه به روند اکران هم گفت: اگر مخاطب ما همان آدم‌هایی باشند که با دلشان در تشیع جنازه‌ی این شهدا هم شرکت کردند -آن آدم‌ها از همه قشرها و جناح‌ها بودند چون تفکر ملی پشت این کار بود- و اگر بدانند این فیلم چنین فیلمی است، به دیدن آن می‌آیند اما به هر حال این اتفاق کمی طول می‌کشد.

آذربایجانی با بیان اینکه «جذابیت این فیلم برای شخص من این است که با وجود چنین موضوعی  کاملاً غیرسفارشی است»، ادامه داد: هیچ ارگان و نهادی سفارش این فیلم را نداده و پول آن هم از هیچ ارگانی نیامده و کاملاً سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است. کسی نگفته این فیلم را اینطور بسازید یا فلان صحنه را داشته باشید، از این نظر اگر مخاطب فیلم را ببیند به دلش خواهد نشست.

این کارگردان جوان با تأکید بر اینکه «اروند» هیچ‌ پروپاگاندایی برای یک جناج و تفکر سیاسی نیست، گفت: آدم‌هایی که جان‌شان را کف دست گذاشتند و جلوی گلوله‌ها ایستادند آنقدر زلال بوده‌اند که باید فرا تر از سیاست دنبالشان باشیم.

او درباره‌ی احتمال پس زدن فیلم توسط مخاطب با تصور سفارشی بودن آن نیز گفت: امیدوارم این اتفاق نیفتد اما اگر اینطور شود، به دلیل پس زمینه‌هایی ذهنی ‌است که آدم‌ها درباره‌ی این نوع فیلمسازی دارند، اما واقعیت این است که من در دوره‌ای بدون اینکه کسی سفارشی بدهد، این قصه را نوشتم و بعد آقای مهدی داوری علاقه‌مند شد تا آن را تهیه کند. واقعاً از او ممنونم چون تهیه‌ی فیلم دفاع‌مقدسی در بخش خصوصی خیلی سخت است. مردم اگر فیلم را ببیند این لحن صادقانه در فیلم وجود دارد. من آدمی هستم که همیشه از شعار پرهیز می‌کنم و فکر می‌کنم باید به شعور پرداخت، این فیلم هم چنین فیلمی است.

کارگردان فیلم «اروند» در پاسخ به اینکه این فیلم چقدر به موضوعات احساسی تکیه دارد و چقدر صحنه‌های جنگی در آن وجود دارد توضیح داد: جلوهای ویژه‌ی فیلم کاملاً در حد استاندارد است و همه‌چیز سر جای خودش است، اما اصولاً با صحنه‌های جنگی فیلم هم احساسی برخورد کردیم و صحنه‌های جنگی ما کاملاً عاطفی است. آدم‌ها نباید با انتظار دیدن فیلم اکشن به سینما بروند. گرچه فیلم لحظات جنگی خوبی دارد، اما آن هم در خدمت لحظات عاطفی فیلم است و برای به هیجان آوردن مخاطب نیست.

در خلاصه‌ی داستان فیلم «اروند» آمده است: «یونس جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس، حالا ۲۷ سال پس از پایان جنگ، هنوز هم با خاطره‌ی همرزمانش روزگار می‌گذراند. همراه شدن او با یک گروه تفحص اما اتفاقات تازه‌ای را در این جریان سیال ذهن وارد می‌کند».

در این فیلم سعید آقاخانی، طناز طباطبایی، پانته‌آ پناهی‌ها، مهرداد صدیقیان، امید روحانی، حسین سلیمانی و کاظم سیاحی ایفای نقش می‌کنند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها