تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۱۸:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 10420

ذات سینما جوان‌گراست. سینما اگر به جوانان اهمیت ندهد، خیلی زود پیر می‌شود و می‌میرد.

به گزارش سینماسینما، علی دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو در خصوص جوان‌گرایی در جشنواره فیلم فجر در چند سال اخیر گفت: ذات سینما جوان‌گراست. سینما اگر به جوانان اهمیت ندهد، خیلی زود پیر می‌شود و می‌میرد.
وی افزود: جوان‌گرایی سینما باید در شکل صنفی و آکادمیک نظام پیدا کند. در سینما باید شرایط و بستر ورود جوانان مستعد، با تجربه و خوب مهیا شود، نه اینکه صرفا افرادی وارد شوند که توانایی مالی ورود به سینما را دارند.
دهکردی در خصوص سال‌های دوری از سینما گفت: مجموعه شرایط دست به دست هم می‌دهد تا کارگردان و تهیه‌کنندگان به طیف متفاوتی از بازیگران اقبال نشان دهند. اما اگر کاری منطبق و مطابق با علاقه‌ام باشد، در سینما هم کار می‌کنم. در این سال‌ها کم و بیش حضور سینمایی داشته‌ام.
جشنواره فجر ویترین فرهنگی کشور است
دهکردی با ابراز امیدواری از نتایج مطلوب جشنواره سی و چهارم فیلم فجر گفت: امیدوارم جشنواره درخشان و آبرومندی داشته باشیم؛ چون ویترین و تابلوی فرهنگی کشور ماست و باید در شأن و اندازه واقعی که مستحق نام ایران است، ظاهر شود.
این بازیگر با اشاره به انتظارات سینماگران از مسئولان سینمایی اظهار داشت: متأسفانه به دلیل مجموعه شرایط اقتصادی کشور، بدنه صنفی و حرفه‌ای سینما ضعیف شده است. متأسفانه تولید کم شده و در تمام صنوف سینما عده زیادی دچار بحران بیکاری هستند. امیدوارم با این اتفاق مثبت اقتصادی، خون و جان تازه‌ای به سینمای ما تزریق شود. سینماگران ما از بحران بیکاری نجات پیدا کنند، پس از آن به مسائل زیربنایی مثل امنیت شغلی و بهبود شرایط فرهنگی سینما پرداخته شود.
وی در پایان با اشاره به حضور در یک سریال جدید گفت: نام این مجموعه «غیر علنی» است که به کارگردانی مهرداد خوشبخت تولید می‌شود. این سریال برای شبکه دوم سیما آماده پخش می‌شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها