همزمان با آخرین روزهای اولین ماه زمستان ۱۴۰۰، فیلم سینمایی «من یوسفم مادر» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا فرطوسی و تهیه کنندگی رزاق موسیپور و محمدرضا فرطوسی در سینماهای هنروتجربه روی پرده رفته است.
به گزارش سینماسینما، جدیدترین ساخته محمدرضا فرطوسی که از شاگردان زنده یاد عباس کیارستمی است، از روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه میزبانی از مخاطبان خود را آغاز کرده است.
زهره الربیعی، عباس غزالی، حمیده موسوی، احمد حیدری و حمید حمیدی از جمله بازیگران «من یوسفم مادر» هستند.
کسب جوایزی از جمله جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم خاورمیانه و شمال آفریقا در هلند، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشگران جشنواره فیلم خاورمیانه و شمال آفریقا در هلند، جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلمهای مستقل برازیلیا و جایزه نخل نقره ای از جشنواره بینالمللی فیلم مکزیمو سیتی از جمله افتخارات این فیلم سینمایی است که تاکنون در جشنوارههای خارجی مختلفی حضور داشته است.
در خلاصه داستان «من یوسفم مادر» آمده است: تصور کن که مجبور به شرکت در جنگی بشوی که به آن ایمان نداشته باشی. این داستان واقعی یوسف جوان بغدادی است که برای اینکه در جنگ صدام علیه ایران شرکت نکند مجبور میشود خودش را ۲۱ سال مخفی کند. فیلم روایت سه روز آخر این بیست و یک سال سخت و طاقت فرسا است برای یوسف و مادرش، هنگامی که مجسمه صدام در بغداد سقوط می کند.
عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از نویسنده و کارگردان: محمدرضا فرطوسی، نویسنده دیالوگهای عربی: احمد حیدری، مدیر فیلمبرداری: رضا عبیات، تدوینگر: فرید دغاغله، دستیار کارگردان و برنامهریز: پیام پارسافر، صداگذار: حسن شبانکاره، صدابردار: علی علوی، موسیقی: امین بهروز زاده، طراح صحنه: سمیه پناهی، دستیار صحنه: محسن خندستان، گریم: حسنا خان محمدی، دستیاران گریم: زهره احمدی و هادی لطفی، دستیاران فیلمبردار: مجید خمیس آبادی و سهیلا منصوریان، دستیار تدوین: سمیرا کاملی، ناظر پروژه: ارکان موسوى، تهیه کننده اجرایی: میثم نورانی، مدیر تولید: نصیر نبهانیان، مدیر تدارکات: حسین فرطوسی، تصحیح رنگ و نور: سهراب نوربخش، مشاور عربی: مصطفى الشوکی، گرافیست: طاها ذاکر، عکاس: جاوید تفضلی، فیلمبردار پشت صحنه: مهدی قنواتی، مشاور رسانهای: منصور جهانی، جانشین تهیه کننده: محمود عابدینی و تهیهکنندگان: رزاق موسیپور و محمدرضا فرطوسی.
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





