فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجهپاشا و تهیه کنندگی محمدرضا مصباح و سجاد نصراللهی نسب محصول سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره جهانی فیلم کازان روسیه در روز ۱۶ شهریور، به نمایش در میآید.
به گزارش سینماسینما، جشنواره بینالمللی فیلم کازان با شعار «از گفتوگوی فرهنگها به فرهنگ گفتوگو» برگزار میشود.
تبادل تجربه بین هنرمندان روسیه و کشورهای دیگر، نمایش بهترین فیلمهای منتخب با تم مهربانی، صلح و انصاف، صرف نظر از مذهب نویسنده، معرفی دستاوردهای سینماگرانی که در راستای ترویج ارزشهای معنوی و فرهنگی فیلم می سازند از اهداف این جشنواره است.
امسال بیستمین دوره این جشنواره از ۶ تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۴ برابر با ۱۶ تا ۲۱ شهریور ماه سال جاری در شهر کازان کشور روسیه برگزار میشود.
«در آغوش درخت» نامزد ۷ سیمرغ و برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر بوده و پیش از این در بیست و نهمین جشنواره تلویزیونی شانگهای کشور چین حضور داشت.
همچنین انیمیشنهای سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و تهیه کنندگی محمدحسین صادقی و انیمیشن «مسافری از گانورا» به کارگردانی احمد علمدار و تهیه کنندگی محمدحسین علمدار محصول مرکز انیمیشن سوره نیز در این جشنواره حضور دارند.
پخش بینالملل این آثار به عهده مرکز بین الملل سوره است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم جشنواره کانادایی شد
- فستیوال روسی در ایستگاه پایانی؛ جشنواره فیلم کازان ۶ جایزه به هنرمندان ایرانی داد
- جایزه جشنواره روسی به «در آغوش درخت»
- «در آغوش درخت» به اکران آنلاین رفت
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- اکران «در آغوش درخت» برای ناشنوایان و کمشنوایان
- توضیح تهیهکننده «در آغوش درخت» درباره چگونگی حضور در رقابت اسکار
- برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بینالمللی؛ «در آغوش درخت» نماینده سینمای ایران در اسکار شد
- «گلهای کاغذی» بهترین انیمیشن کازان شد/ جایزه بهترین بازیگر زن به سپیده ارمان رسید
- «در آغوش درخت» راهی شارجه امارات شد
- «تمساح خونی» و «آبی روشن» آنلاین اکران میشوند
- «در آغوش درخت» به جشنواره زوریخ سوئیس راه یافت
- «در آغوش درخت»؛ در دامانِ سبز خانواده
- راهیابی انیمیشن «لوپتو» به جشنواره کازان
- «گلهای کاغذی» در بخش مسابقه جشنواره کازان
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





