از امروز جمعه ۲۱ ماه اوت (۳۱ مرداد) بلیط فروشی جشنواره ونیز آغاز شد.
به گزارش سینماسینما درطول مدت برگزاری جشنواره ۲ تا ۱۲سپتامبر برخلاف سالهای گذشته گیشه بلیط فروشی برای تماشاگران وجود ندارد و باید از هم اکنون به شکل آنلاین بلیط ها را خریداری کنند. همچنین روزها و سانس های فیلم ها از هم اکنون در سایت جشنواره آمده است. اطلاعات ایمنی و بهداشتی که باید همگان در طی روزهای جشنواره رعایت کنند نیز بر روی سایت جشنواره به تفصیل آمده است. همگان باید با ماسک در صف ها، سالن ها و محوطه باز جشنواره تردد کنند. تعداد تماشاگرانی که در سالنها پذیرفته خواهند شد، محدود خواهد بود. همه شرکت کنندگان، تماشاگران، حرفه ای ها و سایر دعوت شدگان باید قبلا بلیط های خود را رزرو کنند. تماشاگران امسال به خاطر فاصله گرفتن از شرکت کنندگان در جشنواره، از حضور در مراسم فرش قرمز محروم خواهند بود. قیمت بلیط برای دیدن فیلم در سالن بزرگ جشنواره، در ساعت هفت ونیم شب، ۵۰ یورو و۴۰ سانتیم است و در سانس ده شب، ۳۰ یورو و ۲۵ سانتیم است؛ اما ساعت چهار ونیم بعد از ظهر ارزانتر بوده با قیمت ۲۰ یورو.
هفتاد وهفتمین جشنواره ونیز، درشرایط ویژه، روز چهارشنبه دوم سپتامبر در سالن بزرگ با یک فیلم ایتالیا یی افتتاح میشود که به طور مستقیم از کانال این کشور پخش میشود. در برنامه ریزی نمایش فیلمها، اولین فیلم ایرانی که بنمایش در خواهد آمد « دشت خاموش » ساخته احمد بهرامی ، روز سوم سپتامبر است. بعد از آن نمایش فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی در روز ۶ سپتامبر در بخش مسابقه خواهد بود و نمایش آخرین فیلم ایرانی، «جنایت بی دقت» از شهرام مکری برای ۸ سپتامبر برنامه ریزی شده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اختصاصی سینماسینما؛ نسخه مرمت شدهی «باشو غریبه کوچک» در جشنواره ونیز
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- یک فیلم ایرانی به بخش روزهای مولفین جشنواره ونیز راه یافت
- نویسنده مراکشی رئیس افتخاری بخش روزهای مؤلفین جشنواره ونیز شد
- فیلم کوتاه «نیمهباز، نیمهبسته» به بخش افقهای جشنواره ونیز راه یافت
- فیلمهای بخش کلاسیکهای ونیز معرفی شدند/ به یاد دسیکا و ماسترویانی
- با بازی مایکل کیتون؛ فیلم ترسناک تیم برتون ونیز ۲۰۲۴ را افتتاح میکند
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد
- مارکو مولر مدیر هنری یک جشنواره ایتالیایی شد
- معرفی برندگان جشنواره ونیز/ شیر طلا به «بیچارگان» رسید
- آخرین فیلم بخش مسابقه جشنواره ونیز؛ متفاوت، معقول و جذاب
- محمد حقیقت از ونیز گزارش میدهد؛ گمانهزنیها درباره برندگان/ مدیر جدید جشنواره کیست؟
- جشنواره ونیز؛ «بیچارگان» در صدر جدول منتقدان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





