تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۱۱ - ۱۲:۰۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 33759

جشنواره فیلم پروازدومین جشنواره بین المللی فیلم پرواز با محوریت معلولیت و سینما از روز پنجشنبه ۱۱ آذرماه در خانه هنرمندان ایران آغاز می‌شود.

به گزارش سینماسینما، دومین جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز از ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۱۱ آذر در خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان به سینما است.

در توضیح این جشنواره آمده است: «سازمان ملل متحد، دوره‌ بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ را به عنوان دهه بین‌المللی برای معلولان جهت حمایت از حقوق اشخاص معلول درنظر گرفته است. از این رو همه افراد وظیفه دارند که در این مسیر همسو و همراه با معلولان جامعه باشند. انعکاس مسائل و مشکلات معلولان در کنار توانمندی‌های بالای آنان در قالب آثار و محصولات و جشنواره‌های هنری از جمله فیلم، بیشترین تاثیر را در یافتن درک واقعی جامعه از مشکلات و توانمندی‌ها و همچنین رشد و بالندگی آن‌ها خواهد داشت.

در این راستا جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز با هدف بررسی مسایل معلولیت و معلولین با کسب مجوز از وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و با توجه به اهداف بین‌المللی جهت انعکاس مسایل معلولین، فرهنگسازی و ایجاد آگاهی در جامعه، برخورداری از فرصت‌های برابر و نمایش توانمندی این افراد و حضور فعال آنان در فعالیت‌های اجتماعی که منجر به توسعه و بالندگی بیشتر کشور می‌شود اقدام به نمایش مسایل این حوزه با استفاده از رسانه قدرتمند فیلم کرده است.»

دومین جشنواره بین المللی فیلم پرواز با نمایش فیلم‌های کوتاه در قالب داستانی مستند و پویانمایی و همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت معلولیت و سینما در ۱۱ تا ۱۳ در محل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها