تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۲۲:۵۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 182570

سینماسینما، پاریس: در روزهای پایانی سال ۲۰۲۲، دو فیلم « تافردا» به کارگردانی علی عسگری و «خرس نیست» ساخته جعفر پناهی به فاصله یک هفته از هم به پرده سینماهای فرانسه رفتند.

تافردا با عنوان فرانسوی «فقط یک شب» در هفته اول در ۵۳ سینمای پاریس و شهرستانها از تاریخ ۱۹ تا ۲۳ نوامبر توانست تعداد شش هزار و دویست و شش نفر را راهی سینماها کند و از ۲۳ نوامبر دومین هفته خود را آغاز کند. از همین روز فیلم جدید جعفر پناهی با تبلیغات بسیار در بیش از صد سینمای فرانسه اکران شد و در روز اول طبق آمار مرکز ملی سینما تعداد ۳۶۴۶ بلیط فروخته شده است که البته تعداد ۸۴۱ بلیط در سانس های پیش نمایش فروخته شده بود. برمبنای گزارش سایت آمار فیلمها در فرانسه، فروش روز اول این فیلم نسبت به فیلمهای قبلی این کارگردان کمتر بوده است زیرا در مقایسه با «تاکسی» که روز اول ۱۷۱۲۷ تماشاگر داشته و «سه رخ» که ۱۲۶۱۷ بیننده در ۱۶۵ سینما داشته و همچنین «دایره»، که برنده شیرطلای جشنواره ونیز در سال ۲۰۰۰، بوده و در ۴۸ سینما در آن زمان بنمایش در آمده بود و روز اول ۵۰۱۳ بیننده داشته این آخرین اثر پناهی خرس نیست کمترین فروش را در ۲۲ سال اخیر در فرانسه داشته است.

جدا از این دو فیلم در برنامه جدول فیلمها که قرار است تا آخر امسال به پرده سینماهای فرانسه در بیاید، فیلم دیگری از ایران دیده نمی شود. از فیلمهای قابل توجه سینماگران ایرانی که در سال ۲۰۲۲ به پرده آمده اند عنکبوت مقدس اثر علی عباسی با ۱۱۰هزار تماشاگر و برادران لیلا ساخته سعید روستایی نیز با همین تعداد تماشاگر پرفروش ترین آثار ایرانی بر پرده سینماها بوده اند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها