تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۷:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 137756

عوامل فیلم «انگاشته» (Tenet) به کارگردانی «کریستوفر نولان» برای فیلمبرداری سکانسی از سکانس‌های این فیلم یکی از بزرگترین صحنه‌های تاریخ سینما در فضای آزاد را ساختند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ایندی‌وایر، چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر آن که کریستوفر نولان برای فیلمبرداری یکی از صحنه‌های فیلم انگاشته یک بوئینگ ۷۴۷ قدیمی خریده تا بتواند یک صحنه انفجار واقعی خلق کند. این خبر تا مدتی نام جدیدترین ساخته نولان را که به زودی روی پرده می‌رود، بر سر زبان‌ها انداخت.

حال نولان در گفت‌وگو با نشریه اینترتینمنت ویکلی (Entertainment Weekly) اطلاعات جدید و جالبی را درباره فعالیت‌های پشت صحنه این اثر افشا کرده است.

به گفته این کارگردان ۴۹ ساله انگلیسی-آمریکایی، عوامل تیمش برای فیلمبرداری سکانسی از سکانس های فیلم انگاشته، یکی از بزرگترین صحنه‌های تاریخ سینما را در فضای باز ترتیب دادند. صحنه‌ای که به گفته خود نولان غول‌آسا بود.

این صحنه اکتبر سال گذشته در صحرای کالیفرنیا فیلمبرداری شد. تیم فیلمبرداری در این لوکیشن بزرگ، شهری متروکه انباشته از آوار ساختمان‌های تخریب شده ساختند و آن را از هزاران سیاهی لشکر که یونیفرم‌های نظامی مخصوص استتار به تن داشتند، پر کردند.

نولان درباره این که در این صحنه چه اتفاقی می‌افتد یا این که علت بزرگی بیش از اندازه آن چه بود، توضیح بیشتری نداد.

انگاشته جاه‌طلبانه‌ترین فیلم کارنامه هنری نولان است. این فیلم علمی-تخیلی داستان یک مامور مخفی را روایت می‌کند که ماموریت جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم به کمک وارونگی زمان، به وی محول شده است. رابرت پتینسون از بازیگران این پروژه سینمایی ماه گذشته فاش کرد داستان این فیلم درباره سفر در زمان نیست و پیش‌پرده رسمی اثر نیز ایده وارونگی زمان را مطرح کرد.

نولان در تایید این مساله گفت: انگاشته درباره سفر در زمان نیست و با زمان و کارکردهای مختلف آن سروکار دارد. کمی تخصصی‌تر بگوییم، ایده وارونگی به ماده‌ای اشاره دارد که وارونه شده است، بنابراین در قیاس با ما، در زمان به عقب برمی‌گردد.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت که شش یا هفت سال گذشته را مشغول تنظیم فیلمنامه این فیلم علمی-تخیلی بوده است. این فیلم ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد ۹۹) در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها