رضا عطاران یک سال پس از «انفرادی»، با فیلم جدید کیانوش عیاری به سینماها آمده و قرار است تا آخر سال هم با یک فیلم دیگر روی پرده سینماها باشد.
به گزارش سینماسینما، رضا عطاران تابستان سال گذشته مقابل دوربین کیانوش عیاری رفت تا این کارگردان ۶ سال پس از «کاناپه» توقیف شده، «ویلای ساحلی» را بسازد.
او در این فیلم یک بار دیگر پژمان جمشیدی را در کنار خود دارد و همین ترکیب سبب شده «ویلای ساحلی» یک فیلم کمدی تصور شود، در صورتی که اینطور نیست و کارگردانش آن را بیشتر یک فیلم با داستانی شیرین معرفی میکند.
عطاران در دهه ۹۰، در بیش از ۲۰ فیلم سینمایی بازی کرده که از بین آنها دو فیلم «روشن» و «شیشلیک» هنوز اکران نشدهاند و از امروز ۱۵ آذرماه تازهترین فیلم او در دههای جدید، راهی اکران شده است.
عطاران در سال ۱۳۹۹ با دو فیلم «روشن» به کارگردانی روحالله حجازی و «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در جشنواره فجر حضور داشت که «روشن»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را برایش به همراه داشت و قرار بود پس از چند سال وقفه و عبور از سد ممیزیها در همین پاییز امسال اکران شود اما با توجه به پخش «ویلای ساحلی» این کار به تعویق افتاده است.
علی سرتیپی – مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران – در این خصوص گفت: «فیلم «روشن» پس از جشنواره فجر راهی سینماها خواهد شد.»
اگرچه تکلیف یکی از فیلمهای اکران نشده عطاران مشخص شده، اما «شیشلیک» هنوز سرنوشت روشنی برای اکران ندارد و این ساخته مهدویان پس از رونمایی در سیونهمین جشنواره فیلم فجر به محاق توقیف رفته و در پیچ و خم گرفتن مجوز مانده است.
علاوه براینها، از حدود یک ماه قبل عطاران سریال «دفتر یادداشت» را در شبکه نمایش خانگی در حال پخش دارد و مدتی است که سریال قدیمی «کوچه اقاقیا» نیز با بازی او پس از ۲۰ سال از تلویزیون بازپخش میشود.
این بازیگر احتمالاً همکاری دیگری را هم با کیانوش عیاری برای بازی در یک مینیسریال خواهد داشت؛ مجموعهای که به گفته عیاری «راز تهمینه» نام دارد و قرار بوده با بازی رضا عطاران از پاییز برای یکی از پلتفرمهای اینترنتی ساخته شود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بزرگداشت کیانوش عیاری با نمایش «شبح کژدم»
- «اجل معلق»؛ میان زمین و آسمان
- یادداشت «کیانوش عیاری» در سوگ ناصر تقوایی
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- یک نمایش برای «خانه پدریِ» کیانوش عیاری
- از راههای رفته/ چیزهایی که نباید میگفتم!
- رضا عطاران با «اجل معلق» به شبکه نمایش خانگی میآید
- واکنش کیانوش عیاری به قاچاق فیلم «کاناپه»؛ از نمایش غیرقانونی اثرم ناراضی هستم
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- آقای عطاران اگر قرار نبود به سوالی جواب دهید پس چرا در نشست خبری شرکت کردید؟
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶فیلمنامه صادر شد
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- سرنوشت نامعلوم سریال کیانوش عیاری/ چرا تلویزیون ۸۷ متر را گردن نمیگیرد؟
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





