سینماسینما ، علی پاکزاد – ابوالحسن داودی کارگردان با اشاره به اینکه نباید مصالح سینما به سمت سیاسی شدن برود تاکید کرد حضور مدیران باتجربه را در راس سینما به فال نیک گیرد.
به گزارش سینماسینما ، وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی طی حکمی محمد مهدی حیدریان را به ریاست سازمان سینمایی منصوب کرد.
ابوالحسن داوودی کارگردان سینما درباره تغییر رئیس سازمان سینمایی گفت:« به دلایل شخصی چند وقتى است که از مسائل صنفی کمى فاصله گرفته ام. البته حواشی و مسائلی که مربوط به مدیریت سینما بود را دنبال مى کردم. قطعا برای من هم فعل و انفعالات اخیر کمی عجیب بود. اما واقعیت این است که با آقایان ایوبی و حیدریان کار کرده ام. زمانی که در دو دوره مسئولیت خانه سینما را بر عهده داشتم با حیدریان ارتباط و همکارى نزدیکی داشتم ، همچنین در مقطعی که مسئول شورای صنفی بودم هم باایوبى کار کرده ام. طبعاًچرایی این تغییر در چند ماه آینده و با نگاه به عملکرد محمد مهدی حیدریان به خوبی مشخص خواهد شد. اما موضوعی که به شخصه برای من اهمیت دارد ، درباره مدیرانی مانند حیدریان و رضا داد است و باید بگویم از نظر آنان من مدیران با تجربه ای هستند. البته این تجربه ای که می گویم بسیار گران و با هزینه به دست آمده است. حاصل ممارست خودشان در أین حیطه و عمر و ظرفیت کاری ما و أهالی سینما در سالهای گذشته بوده. امیدوارم حیدریان و رضا داد به واسطه تجربه ای که دارند همچنان عملکرد خوبی از خود نشان دهند.مشکلات بچه های سینما یکی از الویت های امروز آنها خواهد بود این اقایان هم به خوبی و باجزئیات دوستان سینماگر را مى شناسند.
او ادامه داد:«منافع سینما مهمترین اصل برای یک مدیر باید باشد. نباید مصالح سینما در جهت سیاسی خاصی قرار بگیرد. ضمن اینکه دوره گذشته را خیلی ایده آل نمیبینم. اما کارهای خوبی صورت گرفت. ایوبی در این سالها بالا و پایین های زیادی را تجربه کرد. طبعاًارزش هایى در دوره ایوبی نمود پیدا کرد. یکی از مهمترین چیزهایی در دوره ایوبی دیدیم نفس احترام گذاشتن به سینماگران بود. نفس محترم شماردن رابطه مدیریت دولتی با بدنه سینما قابل ارزش بود.این مهمترین سنتی بود که ایوبی آن را احیا کرد و در دوره بعدی نیز باید شاهد آن باشیم.»
داودی درباره نیازهای سینما گفت: «اگر امروز از من سئوال کنید که چه درخواستی دارم به شما می گویم که هیچ! برای خودم چیزی نمی خواهم. اما برای سینما چیزهای زیادی طلب می کنم.ایده ال هایی دارم که امیدوارم در جهت پیشرفت سینما قرار بگیرد.از زاویه ای نگاه می کنم که سینما به سر مقصد مطلوب برسد. به عنوان مثال هنرو تجربه زاییده تجربه شکست خورده ای بوده که در در دوره هاى گذشته مدیران سینمایی شاهد فعالیت ناموفق آن بودیم؛ در این دوره هنرو تجربه خوب عمل کرد و تجربه موفقی نسبت به دوره های گذشته داشت که باید آن را به فال نیک بگیریم. البته همین تجربه موفق هم عوارض نا مطلوبى هم دارد که مثل هر تلاش موفقی در دراز مدت باید مورد بررسی قرار گیرد تا عوارض آن مشخص شود. ورود مدیرانی که از ما و از خودشان هزینه شده تا به این میزان تجربه و استمرار برسند را به فال نیک می گیرم. چراکه مدیران تازه کار در این فضا نیاز به ممارست و سال ها کشف و تجربه جدید نیاز دارند که امکان این ریسک امروز وجود ندارد».
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیامهای تسلیت وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در پی شهادت رئیس جمهور در سانحه هوایی
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- خاطرههای «خزاعی» از دورههای مختلف فجر/ «من آن محمد خزاعی نیستم!»
- ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران برگزیدگانش را شناخت/ خزاعی: تاسیس اندیشکده سینما ضرورت است
- با حکم محمد خزاعی؛ مجید زینالعابدین مدیرعامل جدید بنیاد سینمایی فارابی شد
- عمومی کردن گفتگوهای انتقادی در هنر سینما؛ میزبانی خانه هنرمندان از نشستی باحضور همایون اسعدیان و ابوالحسن داودی
- خزاعی و اعلام سیاستهای تازه؛ کشفحجاب کردگانی که حاضرند باحجاب بازی کنند، عملا میگویند؛ اشتباه کردهایم
- واکنش رئیس سازمان سینمایی به انصرافها از جشنواره فیلم فجر
- رئیس سازمان سینمایی: هنر تحریمپذیر نیست
- بلیت سینما برای دو هفته نیمبها میشود
- رییس سازمان سینمایی به خانمها تبریک نگفت/ پیام تبریک خزاعی در پی موفقیت سینماگران در ونیز و مسکو
- گفت وگو با ابوالحسن داودی درباره انتخابات اخیر خانه سینما
- پایان موعد یک هفتهای وعده خزاعی/ تکلیف فهرست افراد ممنوع از کار شده در سینما چه شد؟
- جام جم : سلبریتی ها و حامیان رسانهایشان دور تازهای از حمله به سازمان سینمایی را آغاز کردند
- خزاعی از اعلام فهرست افراد ممنوع از کار خبر داد/ مشکل «برادران لیلا» را ما ایجاد نکردیم که الان حل کنیم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش