سینماسینما ، علی پاکزاد – ابوالحسن داودی کارگردان با اشاره به اینکه نباید مصالح سینما به سمت سیاسی شدن برود تاکید کرد حضور مدیران باتجربه را در راس سینما به فال نیک گیرد.
به گزارش سینماسینما ، وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی طی حکمی محمد مهدی حیدریان را به ریاست سازمان سینمایی منصوب کرد.
ابوالحسن داوودی کارگردان سینما درباره تغییر رئیس سازمان سینمایی گفت:« به دلایل شخصی چند وقتى است که از مسائل صنفی کمى فاصله گرفته ام. البته حواشی و مسائلی که مربوط به مدیریت سینما بود را دنبال مى کردم. قطعا برای من هم فعل و انفعالات اخیر کمی عجیب بود. اما واقعیت این است که با آقایان ایوبی و حیدریان کار کرده ام. زمانی که در دو دوره مسئولیت خانه سینما را بر عهده داشتم با حیدریان ارتباط و همکارى نزدیکی داشتم ، همچنین در مقطعی که مسئول شورای صنفی بودم هم باایوبى کار کرده ام. طبعاًچرایی این تغییر در چند ماه آینده و با نگاه به عملکرد محمد مهدی حیدریان به خوبی مشخص خواهد شد. اما موضوعی که به شخصه برای من اهمیت دارد ، درباره مدیرانی مانند حیدریان و رضا داد است و باید بگویم از نظر آنان من مدیران با تجربه ای هستند. البته این تجربه ای که می گویم بسیار گران و با هزینه به دست آمده است. حاصل ممارست خودشان در أین حیطه و عمر و ظرفیت کاری ما و أهالی سینما در سالهای گذشته بوده. امیدوارم حیدریان و رضا داد به واسطه تجربه ای که دارند همچنان عملکرد خوبی از خود نشان دهند.مشکلات بچه های سینما یکی از الویت های امروز آنها خواهد بود این اقایان هم به خوبی و باجزئیات دوستان سینماگر را مى شناسند.
او ادامه داد:«منافع سینما مهمترین اصل برای یک مدیر باید باشد. نباید مصالح سینما در جهت سیاسی خاصی قرار بگیرد. ضمن اینکه دوره گذشته را خیلی ایده آل نمیبینم. اما کارهای خوبی صورت گرفت. ایوبی در این سالها بالا و پایین های زیادی را تجربه کرد. طبعاًارزش هایى در دوره ایوبی نمود پیدا کرد. یکی از مهمترین چیزهایی در دوره ایوبی دیدیم نفس احترام گذاشتن به سینماگران بود. نفس محترم شماردن رابطه مدیریت دولتی با بدنه سینما قابل ارزش بود.این مهمترین سنتی بود که ایوبی آن را احیا کرد و در دوره بعدی نیز باید شاهد آن باشیم.»
داودی درباره نیازهای سینما گفت: «اگر امروز از من سئوال کنید که چه درخواستی دارم به شما می گویم که هیچ! برای خودم چیزی نمی خواهم. اما برای سینما چیزهای زیادی طلب می کنم.ایده ال هایی دارم که امیدوارم در جهت پیشرفت سینما قرار بگیرد.از زاویه ای نگاه می کنم که سینما به سر مقصد مطلوب برسد. به عنوان مثال هنرو تجربه زاییده تجربه شکست خورده ای بوده که در در دوره هاى گذشته مدیران سینمایی شاهد فعالیت ناموفق آن بودیم؛ در این دوره هنرو تجربه خوب عمل کرد و تجربه موفقی نسبت به دوره های گذشته داشت که باید آن را به فال نیک بگیریم. البته همین تجربه موفق هم عوارض نا مطلوبى هم دارد که مثل هر تلاش موفقی در دراز مدت باید مورد بررسی قرار گیرد تا عوارض آن مشخص شود. ورود مدیرانی که از ما و از خودشان هزینه شده تا به این میزان تجربه و استمرار برسند را به فال نیک می گیرم. چراکه مدیران تازه کار در این فضا نیاز به ممارست و سال ها کشف و تجربه جدید نیاز دارند که امکان این ریسک امروز وجود ندارد».
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد: پیشنهاد تغییر تاریخ جشنواره جهانی فجر/ ضرورت بازنگری در آییننامههای صدور مجوز
- پیامهای تسلیت وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در پی شهادت رئیس جمهور در سانحه هوایی
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- خاطرههای «خزاعی» از دورههای مختلف فجر/ «من آن محمد خزاعی نیستم!»
- ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران برگزیدگانش را شناخت/ خزاعی: تاسیس اندیشکده سینما ضرورت است
- با حکم محمد خزاعی؛ مجید زینالعابدین مدیرعامل جدید بنیاد سینمایی فارابی شد
- عمومی کردن گفتگوهای انتقادی در هنر سینما؛ میزبانی خانه هنرمندان از نشستی باحضور همایون اسعدیان و ابوالحسن داودی
- خزاعی و اعلام سیاستهای تازه؛ کشفحجاب کردگانی که حاضرند باحجاب بازی کنند، عملا میگویند؛ اشتباه کردهایم
- واکنش رئیس سازمان سینمایی به انصرافها از جشنواره فیلم فجر
- رئیس سازمان سینمایی: هنر تحریمپذیر نیست
- بلیت سینما برای دو هفته نیمبها میشود
- رییس سازمان سینمایی به خانمها تبریک نگفت/ پیام تبریک خزاعی در پی موفقیت سینماگران در ونیز و مسکو
- گفت وگو با ابوالحسن داودی درباره انتخابات اخیر خانه سینما
- پایان موعد یک هفتهای وعده خزاعی/ تکلیف فهرست افراد ممنوع از کار شده در سینما چه شد؟
- جام جم : سلبریتی ها و حامیان رسانهایشان دور تازهای از حمله به سازمان سینمایی را آغاز کردند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





