همایون اسعدیان با اعتقاد به اینکه امسال اتفاقی بیسابقه در سینمای ایران رخ داده است، توضیح داد: این اتفاق که برای خود من بسیار تاثیرگذار بود، حمایت و همراهی هر شش سازنده فیلمهای در حال اکران، از آثار یکدیگر است.
به گزارش سینماسینما، این کارگردان که جدیدترین ساختهاش با نام «یک روز بخصوص» نوروز ۱۳۹۶ اکران شده است، در گفتوگویی اظهار کرد: امسال مشخصا در فضای مجازی که بیشترین نقش را در کارهای تبلیغی ما دارد، هر شش سازنده مانند سعید سهیلی (کارگردان فیلم گشت ۲) که فیلمش در حال حاضر بالاترین فروش را دارد و هاتف علیمردانی (کارگردان فیلم آباجان) و دیگر دوستان، از فیلمهای یکدیگر حمایت و برای آنها تبلیغ کردهاند. این واقعا برای من ارزشمند است و فکر میکنم باید مقابل تکتکشان سر تعظیم فرود بیاورم.
او ادامه داد: این در حالی است که ما در سالهای گذشته، انگار به یکدیگر به چشم رقیب نگاه میکردیم و همواره تلاشمان این بود که فیلم خود را تبلیغ و شرایط بهتری را برای آن فراهم کنیم.
اسعدیان گفت: این موضوع میتواند آغازی باشد تا بیشتر از منافع فردیمان، به منافع کلان سینما فکر کنیم. باور کنید فروش هر شش فیلم روی پرده است که باعث رونق سینمای ایران میشود، نه فروش یک فیلم و فکر کنیم چقدر خوب میتوانیم در همین فضای مجازی که امروزه کارایی زیادی دارد، بدون حب و بغض، از آثار یکدیگر حمایت کنیم و باعث شویم کل فضای سینما رونق بگیرد.
او با اشاره به مطلب سعید سهیلی درباره فیلم «یک روز بخصوص» گفت: وقتی مطلب آقای سهیلی را درباره فیلم خودم در صفحهاش خواندم، بغض گلویم را گرفت و احساس میکردم مگر ما دیگر از سینما چه میخواستیم؟ این موضوعها جدای این است که کدام فیلم میفروشد و کدام فیلم فروش کمتری دارد.
رئیس شورای صنفی نمایش اظهار کرد: بازتاب بیرونی این قضیه در نظر مخاطبان، نتیجه مثبتی در ذهنشان دارد، زیرا میبینند فیلمسازی که فیلمش بالاترین فروش را دارد، اینگونه از فیلمهایی که فروش متوسط دارند، حمایت میکند.
او تاکید کرد: فکر میکنم اگر بهار امسال چیزی برای سینمای ایران نداشته، این همراهی و همدلی بزرگترین دستاورد آن بوده است. ما نباید این موضوع را دست کم بگیریم و امیدوارم بتوانیم این دستاورد را حفظ کنیم و آن را ادامه بدهیم.
اسعدیان درباره وضعیت فروش فیلمها در نوروز ۹۶ نیز گفت: به نظر میرسد با وجود مشکلاتی که وجود داشته و امکان تبلیغی که سال گذشته در شبکههای ماهوارهای داشتیم و امسال نداریم، اکران قابل قبولی را در نوروز شاهد بودهایم. همراهی صداوسیما، در حد مطلوب نبوده، اما میزانی از همکاری وجود داشته، زیرا در شرایط فعلی تنها راه اطلاعرسانی ما برای اینکه مردم بدانند چه فیلمهایی روی پرده است و به سمت سینما بروند، صداوسیماست. اگر دوستان با لطف و محبت بیشتری به سینما نگاه کنند و تیزرهای بیشتری را در اختیار فیلمها قرار دهند، فکر کنم میزان فروش از این هم بهتر میشود.
رئیس شورای صنفی نمایش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به نظر میرسد آمار فروش نوروزی امسال نسبت به سال گذشته کمتر شده است، اظهار کرد: آمار دقیق هنوز بیرون نیامده است. میدانم که فروش در چند سالن سینما نسبت به سال گذشته ۳۰-۴۰ درصد بالاتر بوده است، اما هنوز نمیتوانیم بهعنوان آمار کل به آن نگاه کنیم. باید کل آمار سینماهای ایران درآید تا ببینیم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است یا کاهش.
او گفت: به هر حال، سال گذشته شروع تبلیغات ماهوارهای برای فیلمهای در حال اکران در سینماهای ایران بود که جو داغی را ایجاد کرد؛ اما امسال این موضوع بهطور کلی کنار گذاشته شده است. اگر بدون آن تبلیغات، سینمای ایران توانسته باشد به رقم فروشی که در حال حاضر وجود دارد، یعنی فروش فیلمهای «گشت ۲» بالای سه میلیارد تومان ، «خوب، بد، جلف» بالای هشت میلیارد تومان و «ماجرای نیمروز» بالای یک میلیارد تومان برسد، موضوعی نویدبخش است و نشان میدهد مردم دیگر آن فاصله را با سینما ندارند.
اسعدیان تاکید کرد: اگرچه ما باور داریم کافی است که صداوسیما همراهی بیشتری با فیلمها داشته باشد یا ارگانهای شهری که امکانات تبلیغاتی دارند، این امکانات را بهطور رایگان در اختیار سینما قرار دهند و با دید اقتصادی به آن نگاه نکنند تا فروش بهتری داشته باشیم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- اسعدیان: خانه سینما بنگاه کاریابی نیست/ حسینی: سند ملی سینما را قبول نداریم
- همایون اسعدیان مدیرعامل خانه سینما شد
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ «پیر پسر» پروانه نمایش دارد ولی قراردادی در شورای صنفی نمایش ندارد
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- نامه یک دستیار کارگردان به همایون اسعدیان/ به ماجرای فساد در سینما، پلتفرم و تلویزیون، کلانتر نگاه کنید
- دبیر شورای صنفی نمایش مطرح کرد: اکران عیدفطر به جای اکران نوروز ۱۴۰۴/ ارائه طرحی برای تغییر قیمت بلیت سینما
- «دایی جان ناپلئون» وفادارانهترین اقتباس سینما است/ هزینه سانسور ادبیات کمتر از سانسور سینما است+ ویدئو
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ از دعوا بر سر اکران ۱۰ فیلم کمدی تا اجبار در دادن یک حق وِتو
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- رایزنی برای ادامه اکران چند فیلم در نوروز
- پیشبینی همایون اسعدیان از گیشه فیلمهای جشنواره فجر و اکران نوروزی
- همایون اسعدیان: نمیدانم چرا وزیر ارشاد دوست دارد هر هفته حرف بزند؟/مسئولین شبها مسابقه دارند که فردا چه بگوییم تا مردم بیشتر عصبانی شوند!
- گفتوگوی کیوان کثیریان با همایون اسعدیان و سعید عقیقی در برنامه «خط فرضی»: عدهای دوست ندارند چهره واقعی جامعه را در سینما ببینند/ معاصر بودن از دموکراسی و احترام به حق دیگران میآید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





