موسیقی ـ نمایش «توراندخت» با همکاری ایران و هلند در دو سانس روی صحنه میرود.
به گزارش سینماسینما، این موسیقی- نمایش به کارگردانی میراندا لاکرولد و آهنگسازی آفتاب درویشی ۵ اسفند ماه در برج آزادی تهران، اجرا خواهد شد.
میراندا لاکرولد، کارگردان هلندی گفته میشود از چهرههای تاثیرگذار این کشور در تلفیق فرهنگهای مختلف شرقی و فرهنگ غرب از طریق کارهای هنری خود است.
او بنیانگذار کمپانی اپرای جهانی World Opera Lab در آمستردام است. این کمپانی تاکنون اجراهای بینافرهنگی مختلفی را در کشورهای گوناگون به روی صحنه برده است.
آفتاب درویشی نیز آهنگساز ایرانی است که تحصیلات خود را در زمینه موسیقی و آهنگسازی در هلند تکمیل کرده است، خلق بافتهای متنوع سازی و آوازی، به کارگیری فرهنگهای موسیقیایی مختلف و تلفیق آنها با یکدیگر از جمله دغدغههایی است که او در آثار خود دنبال میکند.
ایران و هلند در این همکاری بینالملی، قصد دارند در فضای موسیقیایی ایران امروز، فرم نوپای موسیقی- نمایش را در قالبی نو در ایران زنده کنند و در ادامه دو اجرای تهران، این موسیقی- نمایش را در هلند روی صحنه ببرند.
توراندخت، داستانی کهن و اصالتا هندی-ایرانی است که در شرق و غرب شهرت دارد و در آثار بزرگانی همچون شیلر، برشت، مولانا و نظامی گنجوی نمود داشته است. این داستان، در موسیقی-نمایش «توراندخت» در قالب موسیقی، نمایش و تصویر (ویدئو) روایت خواهد شد.
موسیقی این اثر توسط ارکستر نیلپر و به رهبری نوید گوهی اجرا میشود. خوانندهی این موسیقی- نمایش، رش روزبهانی، خوانندهی ایرانیالاصل و دانشآموخته کنسرواتوارهای در کشور هلند است.
این اجرا به دو زبان فارسی و ایتالیایی روی صحنه میرود. بخشهای فارسی آن برگرفته از «هفتپیکر» نظامی و بخشهایی ایتالیایی آن بر اساس متن «توراندخت» پوچینی نوشته شده است.
موسیقی-نمایش «توراندخت» در روز یکشنبه، ۵ اسفند ماه و در دو سانس ۱۹ و ۲۱:۳۰ روی صحنه برج آزادی تهران خواهد رفت.
لیست کامل عوامل اجرایی این موسیقی-نمایش عبارتند از:کارگردان: میراندا لاکرولد،دراماتورژی: دکتراصغرسید گهراب،آهنگساز: آفتاب درویشی،اجراگران: آرش روزبهی- سایه سدیفی- سارا اکبری- نیلوفر ندایی- طاهره هزاوه،ارکستر نیلپر به رهبری: نوید گوهری،ویلن: بابک کوهستانی- آنیتا واحدی- فرمهر بیگلو- پویا دهلاری،ویلن آلتو: نیکی یغمایی- مهسا رحمتی،ویلنسل: یاسمن کوزهگر- گلسانا شناسایی،کلارینت: یلدا احسانی،پیانو: لیلا فروغی
کمانچه: بهزاد حسنزاده،سازهای کوبهای: مهرداد علیزاده،طراح ویدئو آرت: سیاوش نقشبندی،طراح لباس: نسرین خرمی،دستیار کارگردان و برنامه ریز: مانا جهانگرد،مدیر تولید: هومن معمارپناهی،روابط عمومی و تبلیغات: ثمین مهاجرانی،جانشین تولید: امیرحسین فکری،گرافیک: میثم خاوری.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «۱۲ مرد خشمگین» و «۱۲ زن خشمگین» در برج آزادی
- دانیال اربابی برج آزادی تهران را موتورایز میکند
- دو نسخه متفاوت از «دوازده مرد خشمگین» روی صحنه میرود
- مراسم نکوداشت تهیهکنندگان و مجریان پیشکسوت کودک برگزار شد
- «خیام خوانی» و کنسرت بندری در برج آزادی
- تمدید اجرا برای دومین بار؛ «خانه برناردا آلبا» تا پایان فصل بهار مهمان سالن اصلی برج آزادی تهران است
- مدت اقامت «برناردا آلبا» در «خانه» برج آزادی تهران تمدید شد
- سالن اصلی برج آزادی تهران میزبان «خانه برناردا آلبا» میشود
- اجرای دوباره نمایشی با بازی پولاد کیمیایی
- ضرغامی: رهبری سریال جومونگ را دیدند و درباره ویژگیهای حماسی آن رهنمودهایی داشتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





