تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۹/۱۵ - ۲۰:۴۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 165610

نمایش «ماشین نشین‌ها» به نویسندگی و کارگردانی «علی خودسیانی»  پس از بیست و هشت سال، دوباره به صحنه رفت.

به گزارش سینماسینما و  به نقل از روابط عمومی نمایش، شب گذشته آیین افتتاحیه‌ی نمایش «ماشین نشین‌ها» به نویسندگی و کارگردانی «علی خودسیانی»  در خانه نمایش مهرگان با حضور جمعی از هنرمندان سینما و تئاتر برگزار شد.

علی خودسیانی درباره‌ی این نمایش عنوان کرد:بیست و هشت سال پیش اصغر فرهادی نمایش «ماشین نشین‌ها» را کارگردانی کرد و من نمی‌خواستم خاطره‌ی خوب اجرای درخشان و هنرنمایی فرهادی در بحث کارگردانی این نمایش به فراموشی سپرده شود و به همین دلیل تاکنون سراغ این متن نرفته بودم.

اصغر فرهادی کارگردان سرشناس سینمای ایران، بیست وهشت سال پیش با کارگردانی نمایش «ماشین نشین‌ها» پا به عرصه‌ی هنر گذاشت. فرهادی با اجرای این نمایش در تالار مولوی توانست نظر بسیاری از منتقدان و علاقه‌مندان به تئاتر را به خود جلب کند .
خودسیانی در ادامه بیان کرد: سال گذشته قصد داشتیم نمایش «حسن کچل» به نویسندگی مرحوم علی حاتمی را برای اجرا آماده کنیم، ولی به دلیل شیوع پاندمی کرونا و بالا بودن تعداد بازیگران این اثر، تصمیم برآن شد که تمرینات این نمایش را متوقف کنیم. پس از آن، اصرار برخی از هنرجویان آموزشگاه هامون من را بر آن داشت تا متنی با تعداد بازیگران کم‌تر برای اجرا در نظر بگیریم و همین مساله دلیل انتخاب مجدد نمایش «ماشین‌نشین‌ها »بود.

علی خودسیانی نویسنده‌ی این نمایش، پس از گذشت سال‌ها، این نمایش را این بار با کارگردانی خودش و با حضور دو بازیگر جوان به روی صحنه آورده است.

الهه خوش‌قامت و امیررضا اکبری در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به شکوه بقایی (طراح صحنه و لباس)، عاطفه رضایی (طراح گریم)، محمد نداف (طراح پوستر)، مجید محبوبی‌راد (عکاس) و سعید جمشیدی‌پور (روابط عمومی) اشاره کرد. لازم به ذکر است که این نمایش اولین تولید حرفه‌ای آموزشگاه هنری هامون است.
«ماشین نشین‌ها» هر شب ساعت ۱۹ در سالن شماره ۱ خانه نمایش مهرگان به نشانی خیابان انقلاب، خیابان خارک، بن بست اول، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها