عبدیپور گفت: فیلم سینمایی «پاپ» از نمونه آثاری است که شاید در حالت عادی مردم به دیدنش نروند.به گزارش سینماسینما، احسان عبدیپور کارگردان سینما و تلویزیون، در خصوص فیلم سینمایی جدیدش با نام «پاپ»؛ گفت: پرداختن به مقوله مهاجرت که بخش مهمی از فیلم است، اتفاقی است که در جامعه امروز زیاد با آن روبرو هستیم. در کل فیلم «پاپ» غم گستردهای است که در پوششی با فضایی کمدی گنجانده شده است.
وی افزود: فیلم سینمایی «پاپ» از نمونه آثاری است که شاید در حالت عادی مردم به دیدنش نروند؛ چون عکس سوپراستار روی پوسترش نیست. بدین علت جذابیتی برای مخاطب ندارد، اما اگر مخاطب برود و فیلم را ببیند، آن را دوست خواهد داشت. و چه بسیار که بعد از دیدن فیلم تبلیغات آن شروع میشود.
کارگردان «تنهای تنهای تنها» افزود: متأسفانه در بحث تبلیغات نتوانستیم به خوبی پیش برویم؛ به علت نبود پول، از تبلیغات محیطی محرومیم. از سویی برای تبلیغ تلویزیون هم هنوز جوابی دریافت نکردهایم. امیدوارم از فیلمی که برای تولید صفر تا صدی آن سرمایه شخصی خرج شده، حمایت شود.
عبدی پور در خصوص ما به ازای واقعی کاراکترهای فیلم «پاپ» در جامعه امروز بیان کرد: ما به ازای شخصیتهای این فیلم را در جامعه کنونی فراوان میبینیم. فراوان و تنها؛ با این توضیح که رصد نمی شوند و هر کدام یک واحد آماری زخم خوردهاند. به نظرم سرانه زخم و درد دارد، بالا می رود؛ ندیدنشان هم درمان محسوب نمیشود.
این کارگردان درباره قصه فیلم سینمایی پاپ گفت: هر سه اپیزود پاپ به ستایش عشق میپردازد. فیلم پاپ زندگی خانوادهای در بوشهر را روایت میکند. در «پاپ» به جزئیات مسائل و مشکلات اجتماعی جوانهایی پرداختم که طی ماجراهایی سیاسی با آن درگیر شدند. نظرم این بوده و هست که یلخی برخورد کردن با دخترها و پسرهای کف خیابان که آخرین حلقهی زنجیر اجتماعی هستند، اساساً اشتباه است و عواقب و تاثیرات منفی دارد.
وی درباره استفاده از عوامل و لوکیشنهایی که برای او حکم فضای بومی دارد، اظهار داشت: گزاره فیلم و سینمای بومی نباید از زبان سینماگر بررسی شود و استفاده از این اصطلاح نباید در سینما وجود داشته باشد. به نظرم مورد استفاده آن اشتباه است؛ کلمه سینمای بومی و تحلیل و بررسی جزئیات آن باید در جای دیگری مثل وزارت کشور یا یک نهادی که میخواهد درصد مشارکت اقوام یا تکثیر جغرافیا در فرهنگ یا ورزش را بررسی کند، عنوان شود. اساساً این ترکیب در ساحت سینما شکل نمیگیرد.
کارگردان تیک آف افزود: همیشه سعی کردم از نشانهها و داشتههای خودم و آنهایی که دم دستم است، بهره ببرم. محدود و کوچک بودن جغرافیای زندگی ام را مزاحم نمی بینم. به نظرم از یک کوچه تا قیامت میتوان فیلم ساخت. وگرنه در اسکاتلند، ولز و بحرین باید هر سه سال یک فیلم ساخته شود، چون جغرافیا و جمعیت گستردهای ندارند.
عبدی پور در پایان گفت: برای دریافت پروانه نمایش این فیلم اذیت شدم؛ چون اصلاحیه مفصلی به آن خورد. البته این حجم از ممیزی احتمالاً به فیلمهای دیگری هم خورده که ما خبر نداریم. من فکر میکنم چنین اتفاقی (ممیزی فراوان) مانند زمین بازی گلی است که برای همه یکدست است و شامل حال همه میشود.
منبع: yjc
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- جایزه ویژه جشنواره فلورانس برای مستند پگاه آهنگرانی
- معرفی داوران جایزه بینالمللی داستان کوتاه گارنت/فراخوان تمدید شد
- تحقق آرزوی چندساله فعالان انیمیشن در هنرو تجربه
- جایزه بهترین بازیگر آسیایی «سپتیمیوس» به حمید فرخنژاد رسید
- اعلام اسامی هیات داوران و نامزدهای بخش رقابتی جشنواره فیلم کوتاه «سایه»
- حمید فرخنژاد و احسان عبدیپور نامزد جایزه «سپتیمیوس» شدند
- جعفر صانعی مقدم: گسترش فعالیتها در سینمای «هنر و تجربه» بستگی به تامین نیازهای مالی دارد
- حمید فرخنژاد: ساخت «میجر» مدیون مردم بوشهر است/ فرصت فرخنده جشنواره فجر
- انتشار تیزر هفته فیلم ایتالیا + ویدئو
- اسامی فیلمهای حاضر در هفته فیلم ایتالیا اعلام شد/ از آثار مورتی تا برتولوچی
- هفته فیلم ایتالیا ۱۱ آذر آغاز میشود/ نمایش آنلاین و رایگان فیلمها
- چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی برگزار میشود/ اعلام جزییات رویداد
- نانهای بیات/ نگاهی به فیلم «حوا، مریم، عایشه»
- کدام چریکه؟ کدام بهرام؟/ نگاهی به مستند «چریکه بهرام»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش