به گزارش سینماسینما، احسان کرمی، مجری تلویزیون درباره بهرهگیری تلویزیون از بازیگران برای اجرای برنامهها، بیان کرد: «من هیچ محدودیتی را باور ندارم. افراد میتوانند وارد عرصههای مختلف شوند و با توجه به تواناییشان یا آن کار را انجام میدهند یا نمیتوانند. مساله مهم این است که ما نباید خودمان را در حوزههای مختلف تکرار کنیم.»
بازیگر سریال «هیات مدیره» ادامه داد: «من مدتهاست اجرا را کمتر پیگیری میکنم. اما اگر فردی در تلویزیون مجری است و بیاید در تلویزیون نقشی را بازی کند، فایده ندارد. ما باید به قواعد بازی احترام بگذاریم به این معنی که اگر قرار است بازیگری کنیم، واقعا بازیگر باشیم نه مجری. بازیگر نباید کارهایی که به عنوان مجری جلوی دوربین انجام میداده را تکرار کند زیرا اشتباه است.»
او با اشاره به اینکه تعداد مجریان تلویزیون بسیار محدود هستند، اظهار کرد: «خلاء از جایی آغاز میشود که ما روند درستی برای تربیت مجریان تلویزیون نداریم تا بتوانیم مخاطب جذب کنیم. زمانی که میخواهیم برنامه پرمخاطب تولید کنیم، این روند باعث میشود تا با خلاء مجری روبهرو شویم. ما در حال حاضر مجریانی مانند محمدرضا شهیدیفرد، علی ضیاء، احسان علیخانی، فرزاد حسنی، آزاده نامداری و محمد سلوکی را داریم که هر کدام به دلایلی در تلویزیون حضور ندارند یا کمرنگ شدهاند. من به آقای جوان و مدیری به عنوان مجری اشارهای نمیکنم به دلیل اینکه حیطه آنها بازیگری بوده است و آقای جوان خودش هم میگوید «من فقط مجری خندوانهام و در واقع مجری نیستم.»»
کرمی اضافه کرد: «این مساله بسیار غمانگیز است که در این سالها تنها پنج یا شش مجری تربیت کردهایم اما اکنون هر کدام از آنها به دلایلی کمرنگ هستند. تلویزیون در این حوزه سهلانگارانه برخورد میکند.»
صداپیشه عروسک «عزیزم ببخشید» با اشاره به فعالیتهای اخیر خود گفت: «من مخالف این مساله نیستم که مجری، بازیگر شود یا بازیگر، کار اجرا انجام دهد. اما به شرطی که قواعد کار را رعایت کنند. من به دلیل اینکه تمرکز خود را روی بازیگری و خوانندگی گذاشته بودم، در سالهای اخیر کمتر به کار اجرا پرداختم. اخیرا به دلیل دوستی خود با آقای جوان فقط به برنامه خندوانه رفتم و از این مسئله هم راضی هستم.»
او به حرفه اجرا در تلویزیون اشاره و بیان کرد: «در تمام این سالها یک بار هم نشده که از ما دعوت بشود تا با مدیران همفکری کنیم و نظرمان را بدانند. اگر برخی از مدیران شبکههایی که با آنها همکاری داشتم را در جایی ببینم، نمیشناسم. حرفه اجرا در تلویزیون و رادیو باید جدی گرفته شود اما با اینکه پتانسیل وجود دارد، جدی نمیگیرند. برای بهبود وضعیت باید کار را به کاردان سپرد.»
احسان کرمی با اشاره به وضعیت تلویزیون گفت: «تلویزیون در دورهای به خاطر محدویت سوژهها، عدم به کارگیری کارگردانان صاحب کارنامه و محدودیتهای بسیار، دچار افت شدید مخاطب در سریال شد. همچنین در این وضعیت ماهوارهها هم هجوم آوردند و با خط قرمزهای نامتناهی به سریالسازی اقدام کردند اما در حال حاضر کارگردانانی مانند آقای میری، اسعدیان و عیاری از سینما به تلویزیون آمدهاند و این مساله نوید روزهای بهتری را در تلویزیون میدهد؛ البته هنوز کارهایشان به روی آنتن نرفته است و باید صبر کنیم تا نتیجه را ببینیم. امیدوارم که دوباره اتفاق مثبتی در تلویزیون بیفتد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- اجرای نمایش «پازل» در لسآنجلس پایان یافت/ ادامه اجرا، در دیگر شهرهای آمریکا و کانادا
- روایت و نقد «تنگسیر» در سیامین قسمت پادکست «سینما، خاطره»
- به بهانه ویدئوی رقص محمود شهریاری/ قِر به مثابه مقاومت و اعتراض
- نمایش «مریپاپینز» / گزارش تصویری
- احسان کرمی در حمایت از گلزار خطاب به تلویزیون: کاش سکوت میکردید
- مجری بیستویکمین جشن سینمای ایران مشخص شد
- واکنش یک مجری تلویزیون به مهاجرت مزدک میرزایی: این اتفاق بعید نبود!
- جواد یحیوی: امروز مجریهای صداوسیما استانداردهای لازم را ندارند
- یوسف صیادی به برنامه «جشن رمضان» پیوست
- واکنش احساسی رضا رشیدپور به آتشسوزی بازار تبریز
- تغییر چشمگیر رضا رشیدپور پس از پایان «حالا خورشید» + عکس
- برنامههایی تکراری که حوصله مخاطب را سر بردند
- احسان کرمی ممنوع التصویر شد
- همراه با جشنواره فیلم فجر در چهارمین روز / گزارش تصویری ۲
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
آخرین ها
- «هیس» در فستیوال «روسکایا کلاسیکا» روی صحنه میرود
- کنایه کارگردان «آپاراتچی» به تبعات استفاده نکردن از تبلیغات ماهوارهای
- «گالیله» با ۳ اجرا ۳۰۰ میلیون فروخت
- کیانو ریوز در فیلم جدید روبن اوستلوند بازی میکند
- شب تئاتریها برای شمس لنگرودی
- معرفی یک کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- صحرا اسداللهی از جشنواره بیروت جایزه گرفت
- «شهرک» به «کازابلانکا» رفت
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟