احمد علی نژاد (معروف به احمد فیضی) هنرمند پیشکسوت سینما، تئائر و تلویزیون ایران روز جمعه بر اثر کرونا درگذشت.
به گزارش سینماسینما، احمد علینژاد در سال ۱۳۲۷ در اردبیل متولد شد و در سال ۱۳۳۴ فعالیت در زمینه سینما و تئاتر را آغاز کرد و در بسیاری از فیلمهای پیش و پس از انقلاب ایفای نقش کرد.
وی با ۶۰ سال سابقه هنری در فیلمهای کارگردانان بزرگ سینما از جمله مسعود کیمیائی، ناصر تقوائی، داریوش مهر جوئی و … نقش آفرینی کرده بود.
فیلمهای روز باشکوه (۱۳۶۷) اجاره نشین ها(۱۳۶۵) ناخدا خورشید(۱۳۶۵) طائل(۱۳۶۳) مردی که زیاد می دانست (۱۳۶۳) کمال الملک(۱۳۶۲) مطرب(۱۳۵۱) یک جو غیرت(۱۳۵۱) خانه به دوشان(۱۳۵۱) فریاد انسانها (۱۳۴۹) از جمله فیلم های سینمایی بود که مرحوم احمد علی نژاد (فیضی) در آنها ایفای نقش کرده بود.
وی از حدود ۱۵ سال پیش به زادگاه خود اردبیل برگشته و در فعالیت های سینمایی و تئاتر استان به فعالیت پرداخت.
عمده نقشهای مرحوم علینژاد در قالب طنز بود.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ناگریز از زندگی زیر تنها سقف امن/ نگاهی به فیلم «اجارهنشینها»
- گفتوگو با علیرضا تابش درباره سیر تاریخی ساخت فیلم سیاسی در سینمای ایران/ «زمان» یک فیلم اجتماعی را سیاسی میکند
- همزمان با روز ملی سینما؛ پوستر فیلمهای خاطرهانگیز در موزه سینما نمایش داده میشود
- فردوس کاویانی در گفتگو با موزه سینما: نقشهای منفی را دوست ندارم + ویدئو
- بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران از نگاه نویسندگان سینماسینما (۱۳)/ بهرنگ ملک محمدی، امیرعلی نصیری
- گفتوگو با هارون یشایایی/ از دوستی با بیژن جزنی تا تهیهکنندگی سینما
- بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون با چهره ای رنجور در مراسم «شب بازیگر» حاضر شد
- در سینماسینما ببینید/ لحظاتی از فیلم و موسیقی «اجاره نشین ها»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





