جهانگیر الماسی، بازیگر سینما معتقد است، توهین صورت گرفته به هنرمندان سینمای ایران مغایر با ارزش های دینی و اسلامی است.
جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینمای ایران در خصوص فعالیت هایش به خبرنگار سینماسینما گفت: به تازگی فیلمنامه ای را آماده ساخت دارم که به دنبال تهیه کننده هستم تا بتوانم فیلم تازه ام را شروع کنم. به عقیده من تنها راه برون رفت سینمای ایران از بحران این است که به سمت و سوی ساخت فیلم های لو باجت برویم. تصمیم دارم که این فیلمنامه را لو باجت بسازم و در این زمینه هم تجربه تازه ای به دست بیاورم.
بازیگر سینمای ایران در خصوص فضای به وجود آمده در سینما و توهین روزنامه یالثارات به هنرمندان عنوان کرد : به کاربردن آن واژه که شرم میکنم از گفتنش، برای هنرمندان و سینماگران کار به شدت بدی بود. من نمیدانم که چرا هرکسی برای معروف کردن خودش، هرچیزی که مراجع عنوان میکنند را تفسیر به رای میکند و در هرجایی به کار می برد. موضوعی که حضرت آیت الله آملی مطرح کردند اصلا این نبود. این توهین که این نشریه به سینماگران و هنرمدان کرد، غیر قابل بخشش است.
کارگردان فیلم «رنج و سرمستی» اضافه کرد: یک دوستی که از طلاب جوان بود، به من گفت استفاده از این واژه در فرهنگ دینی و اخلاقی ما، مغایر با ارزش ها است و در دین اسلام در هیچ جایی نیامده است که افراد میتواند به راحتی به مردم فحاشی کنید.
الماسی در تکمیل حرف هایش گفت: متاسفم برای آن نشریه ای که خود را خونخواه امام حسین (ع) می داند و به راحتی به فحاشی می کند، کسی که پیرو خون امام حسین باشد، می تواند فحاشی کند؟ کجای فرهنگ عاشورایی و دینی ما، معصومین و بزرگان دیم دست به چنین اقداماتی زدند. شماهایی که اینقدر دغدغه مند و دلسوز هستید، چرا پیگیر دزدی هایی که از بیت المال می شود، نیستید؟ حق مردم و بیت المال را به یغما بردند و هیچ کس صدایش در نمی آید.
بازیگر پیشکوت سال های دور سینمای ایران، در پایان حرف هایش یاد آور شد: در مقطعی حرف و حدیث های زیادی پیرامون من وجود داشت، عده ای من را منتسب به جریان خاصی کردند و ماجراهایی برای من رقم زدند، اما من از همین جا اعلام میکنم که من عضو هیچ دسته و گروهی نیستم و حزب من همین مردم هستند، من خود را عضوی از ملت ایران می دانم و به هیچ جایی وابسته نیستم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آخرین مصوبات شورای پروانه ساخت آثار غیر سینمایی
- الماسی: “خروج” به اتفاقی میپردازد که به آلام مردم گره خورده
- شب مجید قاریزاده / گزارش تصویری
- جهانگیر الماسی :هنرمند را می آورند شبکه های تلویزیونی که برقصد/ بی حیایی در سینما رایج شده
- انتقاد جهانگیر الماسی از بازیگر شدن پژمان جمشیدی و علی انصاریان
- جهانگیر الماسی پس از سالها در تئاتر کارگردانی میکند
- احمد نجفی و جهانگیر الماسی در مجلس ختم حسن شایانفر عضو ارشد کیهان
- طنز آیدین سیارسریع درباره گزینه های نوبل و انتخاب وزیر ارشاد
- بازخوانی حملات یالثارات به سینماگران در یک دهه اخیر/از حاتمی کیا تا مجیدی!
- یالثارات فقط از قوهقضاییه عذرخواهی کرد/شکایت سینماگران به قوت خود باقیست
- وکیل مانی حقیقی اعلام کرد: شکایت ما از یالثارات شنبه ثبت میشود
- قیام اهالی سینماعلیه هتاکی نشریه «یالثارات»
- تو چطور خدا را ندیدی؟!/ نامه ای به نویسنده ی مطلب یالثارات
- نامه هیئت مدیره خانه سینما خطاب به ترانه علیدوستی، اصغر فرهادی و مانی حقیقی
- انتقاد فعالان فرهنگی حامی انقلاب از یالثارات/ قوه قضاییه با این نشریه برخورد کند/اسامی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





