فیلم مزدک میر عابدینی در سکوت خبری در تهران کلید خورده و نزدیک ده روز از فیلمبرداری این فیلم سپری شده است.
به گزارش خبرنگار سینماسینما، مزدک میرعابدینی یکی از چهره های جوان سینمای ایران است که پیش از این او را به عنوان بازیگر فیلم های خاص میشناختیم و نخستین حضور متفاوت او در فیلم «بدرود بغداد» به کارگردانی مهدی نادری و فیلم های «مردی که اسب شد» ، «همه چیز برای فروش» به کارگردانی امیر حسین ثقفی بوده است.
او به تازگی فیلم ویدیویی «خواب است پروانه» به کارگردانی او در گروه هنروتجربه به نمایش درآمد.
میر عابدینی به تازگی پروانه ساخت نخستین فیلمش را با عنوان «رقص پا» دریافت کرده و این فیلم را جلوی دوربین برده است، او در خصوص آخرین وضعیت فیلمش به خبرنگار سینماسینما گفت: «رقص» پا عنوان نخستین ساخته بلند سینمایی من هست که نگارش آن نزدیک به چهار سال زمان برده است و یکی از دغدغه های من این بود که برای ساخت نخستین فیلم ام، این فیلمنامه را جلوی دوربین ببرم.
وی در ادامه عنوان کرد: نزدیک ۱۰ روز است که فیلمبرداری این فیلم در تهران آغاز شده است و طبق برنامه ریزی های انجام شده تلاشم بر این است که فیلم را برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده کنم.
میر عابدینی درباره مضمون فیلم تازه اش گفت: دلم نمیخواهد که درباره جزئیات قصه حرفی بزنم اما می توانم بگویم که فیلم درون مایه اجتماعی دارد.
گفتنی است این بازیگر جوان سینمای ایران در اولین فیلمش ایفاگر یکی از نقش های اصلی است و حمیدرضا پگاه، نگار عابدی و ندا صارمی منفرد بازیگران اصلی این پروژه سینمایی هستند.
تهیه کنندگی این فیلم بر عهده محمد احمدی است و نخستین حضور این فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود، با توجه به حذف بخش نگاه نو از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر باید منتظر بود تا دید که چه سر نوشتی در انتظار فیلم اولی ها خواهد بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





