سینماسینما،علی پاکزاد – لیلا حاتمی بازیگر فیلم «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت الله معتقد است اگر از عکس علی حاتمی به جای نقاشی جهت درج بر روی پوستر جشنواره استفاده می کردند مطلوب تر بود، او همچنین بر این باور است که یک فیلمنامه و نگارش آن یک بازیگر را جلوی دوربین متفاوت نشان می دهد.
به گزارش سینماسینما، لیلا حاتمی یکی از سرشناس ترین بازیگران زن سینمای ایران است. او در جشنواره سی و پنجم با فیلم «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت الله ظاهر شده است. حاتمی در این فیلم به تنهایی داستان یک زن را به پیش می برد. با این تفاسیر باید دید که لیلا حاتمی با بازی در این فیلم آیا مورد توجه هیات داوران قرار می گیرد یا خیر؟
حاتمی بازیگر فیلم «رگ خواب» درباره همکاری با حمید نعمت الله کارگردان این فیلم گفت: «ویژگی این همکاری کاملا بارز و مشخص است. سراسر این فیلم به شرایط و روابط یک زن پرداخته شده است. برای یک بازیگر خانم هم قطعا این نوع از پرداخت جذاب محسوب می شود.»
او ادامه داد: «زمانی که سناریو این فیلم را دیدم و مشاهده کردم به متفاوت بودن این نقش فکر نکردم. این موضوع یا همان متفاوت بودن در این فیلم برایم مهم نبود. نزدیک به بیست و پنج سال است که به حرفه بازیگری می پردازم و این موضوع که گاهی نقش هایم تکراری شود طبیعی است. اما عموما یک بازیگر به صورت طبیعی مایل است در نقش های متنوع بازی کند و بازی های متفاوتی را از خود ارائه دهد. مایلم که مخاطبان فیلم های من همواره از تماشای بازی که ارائه می دهم لذت ببرند.»
بازیگر فیلم «رگ خواب» اضافه کرد: «اگر یک نقش به صورت دقیق و حرفه ای نوشته شده باشد. تفاوت بازی را برای بیننده به وجود می آورد.یعنی بیینده حس می کند و می بیند که لیلا حاتمی تا چه حد نسبت به فیلم قبلی که بازی کرده است متفاوت ظاهر شده است. تفاوت بازی در ظاهر نیست بلکه در شکل نگارش شخصیت بازیگر است که توسط فیلمنامه نویس صورت می پذیرد.»
لیلا حاتمی درباره پوستر جشنواره فجر و عکس علی حاتمی بر روی آن گفت:«من عموما در این شرایط عکس واقعی را به نقاشی ترجیح می دهم. مایل بودم که عکس پدرم را جای این نقاشی می گذاشتند. فکر می کنم بعد از بیست سال اگر از عکس علی حاتمی استفاده می کردند؛ بسیار تاثیر گذار تر بود. واقعیت یک انسان را می توانستند با عکس پدرم بهتر نشان دهند.»
بازیگر فیلم «رگ خواب» در پاسخ به اینکه آیا به دریافت سیمرغ فکر می کند، گفت:«قطعا به سیمرغ فکر می کنم.»
او تاکید کرد: «فعلا کار جدیدی را برای بازی ندارم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- درباره فیلم «پیر پسر»؛ پدر خانه را ویران کرد
- لیلا حاتمی در ۵سالگی خیابانهای تهران را خلوت کرد!
- «پیر پسر» در جشنواره لوکا/ فیلمی با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد مسافر ایتالیا شد
- معرفی بازیگران فیلم جدید حمید نعمتالله
- جایزه بهترین فیلم سینمای جهان در جشنواره گالوِی به «پیر پسر» رسید
- رقابت «پیر پسر» در جشنواره ایرلندی
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد؛ «پیر پسر» برگزیده روتردام شد
- بیتا فرهی به خانه ابدی بدرقه شد
- در انتظار جغدی خیالی به نام هِدا/ نگاهی به فیلم «نبودن»
- لیلا حاتمی در فیلم سینماگر سرشناس آمریکایی
- هممسیر، با عشق و حرمان/ نگاهی به فیلم «تصور»
- در سکوت اهل تاریخ/ نگاهی به سریال «شبکه مخفی زنان»
- رییس سازمان سینمایی به خانمها تبریک نگفت/ پیام تبریک خزاعی در پی موفقیت سینماگران در ونیز و مسکو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد





