تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۱۰:۳۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 45497

حمیدرضا آذرنگسینماسینما،علی پاکزاد- حمید آذرنگ بازیگر فیلم «قاتل اهلی» معتقد است، تاثیر تئاتر بر روی سینما غیر قابل انکار است و در دهه های گذشته بی مهری های زیادی به تئاتر در کشور صورت گرفته است.
به گزارش سینماسینما، حمیدرضا آذرنگ یکی از بازیگران نام آشنای تئاتر و سینما است. او در جشنواره سی پنجم با سه فیلم حضور پیدا کرده؛ «قاتل اهلی» ساخته مسعود کیمیایی، «آباجان» به کارگردانی هاتف علیمردانی و «آذر» ساخته محمد حمزه ای فیلمهایی بودند که حمید آذرنگ در آنها به نقش آفرینی پرداخته است.
حمید آذرنگ درباره روش بازیگری اش گفت: «عموما مایل هستم که نقش های متفاوتی را بازی کنم. یک ورزشکار حرفه ای بعد از گذشت زمان، دیگر کارهایی را که در گذشته انجام می داده تکرار نمی کند. بلکه سعی می کند که چیز متفاوت و جدیدی را به نمایش بگذارد. حرفه سینما نیز به همین منوال است. تئاتر اهرم خوبی برای ارتقای سطح بازی بازیگران محسوب می شود. هیچگاه نمی توان گفت که یک نقش را چگونه و با استفاده از چه فرمولی می توان بازی کرد. متاسفم که اکنون بازیگری در جامعه ما از وزن افتاده است. به گونه ای که در هر خانه و خانواده ای یک بازیگر وجود دارد. به هر خانه ای که می رویم میبینیم بچه ها در حال تقلید رفتارهای یک بازیگر هستند. این موضوع به هیچ وجه جذاب نیست بلکه زشت است.»
او ادامه داد: «فقط کافی است که به شغل های دیگر نگاهی بیندازیم. اگر ما بخواهیم یک مکانیک یا پزشک و هرچیز دیگری باشیم. نیاز است که سالهای سال برای به دست آوردن آن تخصص تلاش کنیم، اما در بازیگری شب یک نفر وارد می شود و صبح به او می گویند استاد! البته فقط سینما درگیر چنین موضوعاتی نیست بلکه هنر ما متاسفانه با چنین مسائلی دست و پنجه نرم می کند. این بی هویتی در نسل جدید را متوجه نمی شوم. با شتاب حرکت می کنند و مایل هستند که حتما بازیگر شوند. هیچ کس به این فکر نمی کند که اگر بتواند نانوای درجه یکی شود خیلی بهتر از این است که بازیگر درجه هشت باشد.»
آذرنگ درباره تاثیر تئاتر بر سینما گفت:«تاثیر تئاتر در همه جای دنیا به حدی زیاد است که هیچ فرد یا ارگانی نمی تواند در مقابل چنین نیرویی ایستادگی کند. اما تئاتر در سالهای اخیر و به خصوص بعد از انقلاب آسیب های شدیدی دیده است. مدیران عموما رفتار خوبی با تئاتر نداشتند. به حدی با این هنر جنگیدند و مبارزه کردند که گاهی دوستانی که عاشق این هنر بودند با خود فکر می کردند که چرا و به چه دلیل این گونه رفتار می کنند. اما تئاتر به حدی قدرتمند بود که از زیر این فشارها به خوبی بیرون آمد. گران ترین هنر در دنیا اکنون تئاتر است. اما اینجا هیچ توجهی به آن نمی شود. بوسنی در زمان جنگ با صربستان نیز این هنر را ادامه داد؛ و برای بالا بردن روحیه سربازانش در زمان جنگ برای آنها تئاتر اجرا می کرد. راجع به تئاتر حرف زدن کار راحتی نیست و متاسفم که در دهه های گذشته به این هنر والا به خوبی پرداخت نشد.
حمید آذرنگ درباره حضور در نقش های جدید گفت: «اکنون درگیر تئاتر هستم. نمایش «ترن» را در دست داریم. برای بازی در یک فیلم سینمایی نیز قرارداد بستم که از اواخر بهمن کلید خواهد خورد که نامش را فعلا نمی توانم بگویم.»

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها