ابوالقاسم طالبی، کارگردان سینمای ایران، تصمیم دارد سریالی را برای شبکه نمایش خانگی بسازد.
سام بهشتی- ابوالقاسم طالبی کارگردان شناخته شده سینمای ایران تصمیم دارد به زودی سریالی را برای شبکه نمایش خانگی تولید کند. طالبی پیش از این سریال «به کچا چنین شتابان؟» را برای رسانه ملی تولید کرد و آن اثر در زمان پخشش، یکی از سریال های پربیینده تلویزیون بود. او این بار می خواهد مدیوم شبکه نمایش خانگی را تجربه کند.
این کارگردان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینماسینما درباره روند ساخت سریال تازه اش گفت: نزدیک به چند هفته است که تصمیم گرفتم که سریالی برای شبکه نمایش خانگی تولید کنم و برای اولین بار است که در خصوص این اتفاق مصاحبه میکنم.
وی ادامه داد: موضوع و مضمون این سریال درون مایه اجتماعی دارد و به روابط انسان های معاصر در جامعه امروزی می پردازد. مدتی است که کار پژوهش و نگارش این اثر را آغاز کردم و در حال حاضر تحقیقات و پژوهش ها ادامه دارد. من عادت دارم که قبل از نگارش هر فیلمنامه در خصوص آن موضوع یا مضمون تحقیق کنم تا مصداق های واقعی آن را در جامعه پیدا کنم و بعد از آن کار را کلید بزنم.
کارگردان فیلم «دست های خالی» در تکمیل حرف هایش گفت: بعد از اتمام نگارش فیلمنامه، پیش تولید را آغاز خواهیم کرد.
طالبی در خصوص بازیگرانی که در این سریال قرار است ایفای نقش کنند، عنوان کرد: در حال حاضر با هیچ یک از بازیگران سینمای ایران وارد مذاکره نشده ام و تمرکر ام بر روی سناریو است، برای هر نقش گزینه هایی در نظر میگیرم اما این بدان معنا نیست که قطعا با شخص خاصی در این زمینه صحبت کرده باشم.

کارگردان فیلم «نغمه» در خصوص این که این سریال در چند قسمت قرار است در شبکه نمایش خانگی عرضه شود، گفت: فعلا نمی توان با قطعیت بگویم که این سریال در چند قسمت قرار است تولید شود اما چیزی که خودم مد نظرم است، می خواهم در ۵۰ قسمت سریال را به پایان برسانم.
این کارگردان صاحب نام سینمای ایران، درباره آخرین وضعیت فیلم آخرش «یتیم خانه ایران» گفت: در تدارک هستیم که بتوانیم فیلم را در زمان و موقع مناسبی اکران کنیم.
«یتیم خانه ایران» آخرین ساخته ابوالقاسم طالبی است که چندی پیش این فیلم در یک اکران خصوصی نزد مقام معظم رهبری، به نمایش درآمد و رهبر انقلاب نظر مثبتی نسبت به این فیلم ارائه کردند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- عسگرپور: رئیسجمهور دستور بازنگری دهد/ این مصوبه موجب رانت و انحصار است
- نامه پلتفرمهای نمایش خانگی به رییس جمهور
- هفت کار طنز مهران مدیری در فهرست؛ بهترین سریالهای ایرانی در imdb کدامند
- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: به ازای هر ثانیه نمایش استعمال دخانیات در تولیدات نمایشی، جریمه ۲۱۰ میلیونی اعمال شود
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- بررسی سریالهای پربیننده ۲۰۲۴/ سریال در عصبانیترین حالت ممکن
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- اطلاعیه شورای ورزش سازمان صداوسیما در پی حواشی اخیر
- در پاسخ به توهین مدیر پلتفرم نماوا تعلل نکنید؛ نامه سرگشاده یک انجمن سینمایی به شورای صیانت خانه سینما
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- صحبتهای یک مجری درباره ممنوعیت کار در تلویزیون و دعوت دوباره
- با ابلاغ رئیسجمهور؛ اعضای کمیته تدوین سیاستهای شبکه نمایش خانگی منصوب شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود





