ازابتدای سال ۲۰۱۸ درفرانسه چندین فیلم ایرانی به پرده سینما آمده اند که بیشترآنها درپاریس و برخی همزمان در سینماهای شهرستانها هم بنمایش درآمده اند. به گزارش سینماسینما، سال گذشته میلادی فیلم های مختلفی از سینمای ایران در سالن های سینماهای فرانسه به نمایش درآمده است.
فیلم های «امروز» ساخته رضا میرکریمی، که درهفته اول در سه سینما ۸۶۸ تماشاگر داشت – “وارونگی” ازبهنام بهزادی درچهاهفته ۲۱٫۶۷۴٫بیننده داشت – “رویاهای دم صبح” ازمهرداد اسکوئی – “تهران تابو” از علی سوزنده،– “دونده “، از امیر نادری– “لیلا” ازداریوش مهرجوئی– و “لرد” از محمد رسول اف، که کم فروش ترین آنها دونده با کمتر از ۱۰۰۰ تماشاگر و پرفروش ترین انها لرد با ۸۸ هزارتماشاگردر سینماهای فرانسه برپرده رفته بود.
درسال جدید میلادی ازاول ژانویه ۲۰۱۸ تا تاریخ قبل از ماه مه فیلم های جدید از سینمای ایران به نمایش عمومی در کشور فرانسه درآمدند.
فیلم های “بدون تاریخ، بدون امضا ” از وحید جلیلوند – از ۲۱ فوریه در ۷ سالن درپاریس – هفته اول ۳٫۵۲۹ تماشاگر وهفته دوم پنجاه درصد افت داشت.
“مو” ساخته محمود غفاری از ۷ مارس در یک سینما، هرروز دو سانس.آماری منتشر نشده است.
“دختر” ساخته رضا میرکریمی از ۲۱مارس همزمان با عید نوروز دریک سینما، که دوسانس در روزبنمایش درآمد. و برخی روزها سه سانس برنامه ریزی شده است.
همچنین قرار است از ۱۱ آوریل (۲۲فروردین) فیلم “استراحت مطلق” از عبدالرضا کاهانی بنمایش در آید.
برای یاد آوری باید گفت که پرفروش ترین فیلم ایرانی در فرانسه، “جدائی نادر از سیمین” اثر اصغرفرهادی است که یک میلیون وصدهزار تماشاگر در فرانسه داشته، رکوردی که دسترسی به آن رویائی بنظرمی آید.
نکته ای که میتوان به آن اشاره داشت، اینکه بعد موفقیت های سالهای قبل که آمارفروش فیلمهای ایرانی در این کشورقابل توجه بود، مدتی است سینمای ایران از نظر جلب تماشاگر افت کرده است. برای یک جمع بندی کلی باید منتظرپایان سال ۲۰۱۸ بود تا بشود دلایل این افت را بررسی کرد و موقعیت تازه سینمای ایران را مورد تفسیر و بررسی قرارداد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- «جدایی نادر از سیمین» در رتبه سیوسوم؛ نیویورک تایمز، ۱۰۰ فیلم برتر هزاره سوم را معرفی کرد
- با حضور ۵۰۰ هزار تماشاگر در پنج هفته اتفاق افتاد/ استقبال غیرمنتظره فرانسویها از «دانه انجیر معابد»
- تمجید مدیر نتفلیکس از فیلم اصغر فرهادی
- صعود مقاومت ناپذیر و حیرت انگیز آقای کارگردان/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه سوری» به مناسبت سالروز تولد اصغر فرهادی
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها
- جایگاه اول برای «اسپایدرمن»؛ ۱۰۰ فیلم برتر سونی پیکچرز به مناسبت صدسالگیاش/ «جدایی» پنجم شد
- «بدون تاریخ، بدون امضا» به نمایش خانگی آمد
- مسترکلاس اصغر فرهادی در موزه ملی سینمای ایتالیا
- ریما رامینفر، «جدایی نادر از سیمین» را برای نابینایان روایت میکند + تیزر
- تاریخ فراموش نمیکند، شما هم فراموش نکنید/ درباره گلشیفته فراهانی و کنایههای مجددش به اصغر فرهادی
- استتار و رمزپردازی؛ یک راهحل برای فرار از سلطهی پدر نابینا/ دربارهی جداسازی نادر از سیمین
- «جدایی نادر از سیمین» در فهرست پدران ماندگار سینما و واکنش یک منتقد ،یک جامعه شناس ویک فیلمساز به این انتخاب
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش سوم
- برشهای کوتاه/ لحظه اهدای اسکار به اصغر فرهادی در اسکار ۲۰۱۲
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت






طبعا باید فیلمهای درجه وطنی را برای آنسو جهت اکران ارائه نمود تا دچار افت نگردد ،،،وقتی ازهول حلیم دردیگ می افت ند،،،وفکرمیکنند در۲سوت فرهادی میشوند ومیبینند خبری نشد حواسشان جمع تر میشود که تماشاگران حواسشان جمع تر است و جو زده نمیشوند ،،،نمایش فیلمهای متوسط وایضا معمولی ،،واستقبال نکردن تماشاگر فقط باعث افت وجهه وآبروی سینمایی که بااستعدادها زحمتش راکشیده اند میشود