تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۱۱ - ۱۵:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 37850

جناب خان، سعید سالارزهیسینماسینما – سعید سالارزهی تاکید می‌کند تنها دغدغه او این است که جناب‌خان با حضور پرتعداد در برنامه «خندوانه» به تکراری بیفتد که دیگر جذابیت‌های خود را از دست بدهد.

به گزارش سینماسینما، بحث حضور جناب‌خان در «خندوانه» در یک هفته اخیر تبدیل به یکی از موضوعات داغ در اخبار شده است. سالارزهی مالک عروسک جناب‌خان در گفت‌و‌گویی که با سینماسینما داشت در مورد آینده جناب‌خان و برنامه‌هایی که برای آن مدنظر دارد توضیح داده بود. او در بخش دیگری از این گفت‌‌و‌گو حرف‌های تازه‌ای را مطرح کرد: نکاتی از این دست که او دو هفته نخست حضور جناب‌خان در «خندوانه» دغدغه خود را مبنی بر تکراری شدن این حضور مطرح کرده بود و از آن زمان فقط قرار بود جناب‌خان مهمان برنامه رامبد جوان باشد، نه عضوی ثابت. در ادامه سخنان سالارزهی با سینماسینما می‌آید:

آقای سالارزهی چرا این ماجرای جدایی جناب‌خان از «خندوانه» و بحث مالکیت و سهم شما از آن تا فصل چهارم طول کشید؟ در این سه سال گذشته، بحث‌هایی که این روزها مطرح شده است را دنبال نکرده بودید؟

مشابه همین بحث در دو هفته اول حضور جنا‌خان در «خندوانه» با مسئولان شبکه مطرح شد. ابتدا قرار بود جناب‌خان چند جلسه مهمان باشند و بعد عروسک را بدهند و ما کار خودمان را دنبال کنیم. هر بار زمان بودن جناب‌خان تمدید شد و در این زمان صحبت‌های ما البته ادامه داشت.

این صحبت شما به آن معناست که از روز اول قصد نداشتید جناب‌خان را به «خندوانه» بسپارید و نگاه شما به آن موقت بود.

بله همین‌طور است. اصلا قرار ما این بود که جناب خان برود و مهمان شود، و در اصل در «کوچه مراورید» به صورت طولانی مدت حضور پیدا کند. طراحی جناب‌خان و برنامه «کوچه مروارید» بخشی از برنامه‌های ما برای یک مرکز تخصصی برنامه‌سازی کودکان در بخش خصوصی است. راه‌اندازی این مرکز تخصصی برنامه طولانی مدتی است که بیست و سی سال باید روی آن کار کرد. «کوچه مروارید» گام اولی بود که در این زمینه برداشتیم و قرار نبود آخرین. ماجرای نسبت جنان‌خان هم با «کوچه مروارید» همین بود، قرار بود با این برنامه بماند، اما شاید باید از همان ابتدا ما به صورت قانونی اقدام می‌کردیم تا همه چیز درست‌تر پیش می‌رفت.

آقای سالارزهی برخی می‌گویند این بحثی که در حال حاضر بر سر حضور جناب‌خان در «خندوانه» شکل گرفته سیاستی است در مسیر بازارگرمی و بالا بردن قیمت جناب‌خان و دریافت پول بیشتر از صداوسیما.

تا الان من یک بار هم روی جناب‌خان قیمت نگذاشته‌ام و اصلا فروشنده نیستم. حق طبیعی ماست که وقتی جناب‌خان در افزایش اسپانسرهای «خندوانه» و شبکه نسیم تاثیر ما هم سهمی داشته باشیم. ما باید چه‌کار کنیم؟ دنبال کار خودمان برویم و برنامه‌مان را با جناب‌خان تولید کنیم یا همین‌طور منتظر بمانیم تا در برنامه‌های بعدی دنبال جناب‌خان بیایند؟ واقعیت این است که تصمیم‌گیری در مورد ارزش مادی جناب‌خان چیزی است که کارشناسان باید بنشینند و صحبت کنند و در مورد آن نظر دهند. باید بر این اساس برند جناب‌خان قیمت‌گذاری شود. وقتی جناب‌خان روی اسپانسر و مخاطب «خندوانه» و شبکه نسیم تاثیر دارد، پس باید سهمی هم به سازندگان اختصاص می‌یافت. در پاسخ به این خواست ما که با نگاه کارشناسانه به موضوع پرداخته شود، صحبت و حاشیه‌هایی مطرح شد که من می‌خواهم به خاطر پول جناب‌‌خان را از «خندوانه» جدا کنم. در جواب آن دوستان که بحث فروش برند جناب‌خان را مطرح کردند باید گفت که شیوه آن مذاکره مستقیم و روشی اصولی است و بیان این جمله که ما با فلان قیمت آن را می‌خریم شکل قشنگی ندارد.

خب تمام این بحث‌ها یعنی از روز نخست مطرح شده بود؟

آیا ما کار اشتباهی کردیم که پول و سرمایه و وقت و انرژی بگذاریم و جناب خان را خلق کنیم به جای تقدیر و تشکر باید متهم باشیم؟ چرا به این وجه نگاه می‌کنند که سعید سالارزهی به خاطر پول مانع شده است؟ اگر در سال‌های گذشته وسط برنامه مانع حضور جناب‌خان می‌شدم و پولم را دریافت می‌کردم، خواستیم رفتار انسانی و اخلاقی و فرهنگی انجام دهم و از آن طرف با من برخوردی به آن شکل شد. اگر واقعا برایشان مهم است جناب‌خان باشد، باید مسیر اصولی طی می‌شد و ارزش‌گذاری حرفه‌ای صورت می‌گرفت. من تیرماه اعلام کردم که موضعم در مورد ادامه حضور جناب‌خان در برنامه چیست. اگر قرار بود اتفاقی بیفتد در این چند ماه تا شروع فصل جدید می‌افتاد. در این چهار پنج ماه اتفاقی نبود که نشان دهد آن سمت به سوی حل مشکل می‌رود. به نظر می‌رسد دوستان می‌خواهند جناب‌خان نباشد و در عین حال این طور نشان دهند که من نمی‌خواهم اجازه حضور او را بدهم.

سئوال این است که در این سال‌ها چه پاسخی به شما می‌دادند که با تداوم حضور جناب‌خان موافقت می‌کردید؟

هر دفعه از من زمان و مهلت گرفته می‌شد. در تیرماه اعلام کردم برای برنامه خودمان که دو سال وقت گذاشته‌ایم برنامه جدی داریم  بر همین اساس دست‌اندرکاران «خندوانه» برای اینکه برنامه‌شان آسیبی نبیند، زودتر فکری کنند. دلیل من هم برای این تصمیم چنین بود که اگر چاره‌ای برای حضور جناب‌خان در «خندوانه» اندیشیده نشود، خود خندوانه و جناب خان به تکرار می‌افتند. در مورد نگرانی این نگرانی ما تنها جوابی که داده شد نکته‌ای بود که رامبد در برنامه اول فصل چهارم مطرح کرد و از مردم پرسید حال جناب‌خان در «خندوانه» خوب است یا نه همه گفتند حالش خوب است. در صورتیکه من این جواب را کارشناسی نمی‌دانم، پاسخ کارشناسی را باید افراد دست‌اندرکار این عرصه بدهند. پاسخ افراد نگرانی من را برطرف نکرد.  یا نه دو ستان برناه‌ساز و کارشناسان بنشینند و صحبت و گفت و گو می‌کردند، مردمی در این جلسه نگرانی من را از بین ممی‌برند.

نگرانی اصلی شما پس به این برمی‌گردد که جناب‌خان به تکرار بیفتد و در نهایت جذابیتی برای حضور در عرصه‌های دیگر از جمله فیلم سینمایی نداشته باشد؟

کلاه قرمزی از سوی ایرج طهماسب فقط ۱۵ روز عید حضور دارد و این برند سال‌های سال است همچنان جذابیت خود را دارد. اگر قرار بود همین عروسک سالی ۲۰۰ تا ۳۰۰ برنامه برود روی آنتن چه اتفاقی می‌افتاد؟ حالا همین وضعیت را برای جناب‌خان تصور کنید و می‌بینید نگرانی‌ها درست است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها