حجتالله ایوبی رئیس سابق سازمان سینمایی و امیرحسین علمالهدی مدیر گروه هنر و تجربه به سخنان ضیاءالدین دری درباره توقف نمایش «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری واکنش نشان دادند.
به گزارش سینماسینما٬ در روزهای گذشته نقل قولی از دری عضو سابق شورای پروانه نمایش با این مضمون منتشر شد که ایوبی با این دلیل که فرزندش بعد از تماشای «خانه پدری» حسی ناخوشایند داشته٬ مانع اکران فیلم عیاری شده است.
روایت ایوبی
برای پی بردن به صحت و سقم این سخنان با ایوبی تماس گرفتیم و پاسخ ایوبی به این موضوع چنین بود: «معلوم است که این حرف صحت ندارد. فکر میکنم این موضوع و پاسخ این سوال آنقدر واضح است که نیاز به توضیح دیگری ندارد.»
آنچه موجب میشود ایوبی تاکید کند این موضوع آنقدر واضح است که نیاز به توضحی مفصل ندارد٬ اتفاقاتی است که در جریان اکران «خانه پدری» رخ داد. این فیلم در نوبتهای محدودی امکان نمایش در گروه هنر و تجربه به دست آورد. بعد از نمایش محدود فیلم واکنشها و فضایی که اطراف آن به وجود آمد٬ منجر به صدور دستوری از مراجعی بالاتر از سازمان سینمایی شد که در نتیجه آن فیلم از پرده پایین کشیده شد. بعد از این اتفاق بود که ایوبی از عیاری به دلیل شرایطی که برای نمایش فیلمش به وجود آمد٬ در جایگاه رئیس سازمان سینمایی عذرخواهی کرد و این عذرخواهی ایوبی تشکر عیاری را به همراه داشت.
در پایان سال ۱۳۹۴ جایزه اخلاق از سوی سازمان سینمایی به عیاری اهدا شد.
روایت علمالهدی
امیرحسین علمالهدی، در پاسخ به این سوال که آیا ادعای ضیاءالدین دری درباره پروانه نمایش «خانه پدری» صحت دارد یا نه٬ گفت: «به نظرم خود آقای ایوبی بهتر از هر کسی میتوانند به این ادعا پاسخ دهند، اما مسئلهای که برای این فیلم اتفاق افتاد این بود که شورای پروانه نمایش در سال ۹۴، پروانه نمایش این فیلم را اختصاصی برای هنر و تجربه و با محدودیت سنی زیر ۱۶ سال صادر کرد.»
علمالهدی در ادامه افزود: «آقای دری عضور شورای پروانه نمایش بودند و صحت و سقم این قضیه را باید خود آقای ایوبی بگویند٬ ولی میدانم که سال ۹۴ شورای پروانه نمایش، پروانه این فیلم را برای نمایش در سینماهای هنر و تجربه صادر کردند.»
او در پایان نیز تاکید کرد: «با شناختی که من از دکتر ایوبی دارم این بحث برای خود من پذیرفتنی نیست.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش کیانوش عیاری به قاچاق فیلم «کاناپه»؛ از نمایش غیرقانونی اثرم ناراضی هستم
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶فیلمنامه صادر شد
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- سرنوشت نامعلوم سریال کیانوش عیاری/ چرا تلویزیون ۸۷ متر را گردن نمیگیرد؟
- نشست «بررسی ارتباط میان کتاب و سینما»؛ کیانوش عیاری: نمیدانم اگر سینما نباشد باید چه کار کنم؟
- نگاهی به کارنامه فیلمسازی کیانوش عیاری
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
- در نشست نقد و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما مطرح شد؛ قدرت و توان بازیگر نباید دیده شود/ فیلمهای عیاری دارای حدیث نفس شخصی است
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- نمایش و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما
- بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما برگزار شد/ کیانوش عیاری: نمیتوانم از سینما دل بکنم/ راز ماندگاری عیاری در تعهد به انسانیت و سینما است
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند