در پی مصاحبه اخیر محمدرضا عباسیان مدیر سابق موسسه رسانه های تصویری و جشنواره فیلم فجر در دولت دهم و برخی انتساب ها به منوچهر محمدی، جوابیه ای از سوی محمدی در اختیار سایت سینماسینما قرار گرفت. در این جوابیه آمده است:
جناب اقای عباسیان دبیر اسبق جشنواره فجر، اخیراً در مصاحبه ای با عنوان ناگفته های سینمای ایران ، بدون هیچ ربط منطقی با سایر مطالبشان ، تحت عنوان تهدید منوچهر محمدی برای گرفتن جایزه ، به زعم خودشان دست به افشاگری زده است که اصل ماجرا از این قرار است ، در سال ۱۳۹۰ که فیلم بوسیدن روی ماه در جشنواره فجربود ، و ان سال مسئولیت آرای مردمی به عهده جشنواره فجر بودنه خانه سینما ، چند ساعت قبل از برگزاری مراسم اختتامیه آقای سیمون سیمونیان که مسئولیت این امور را در جشنواره داشت تماس گرفت و گفت : در نتایج شمارش آرائ مردمی فیلم بوسیدن روی ماه با سه صدم درصد تفاوت با فیلم برف روی کاجها فیلم دوم آرای مردمی شده است و اقای خزاعی دبیر جشنواره گفته اند با محمدی تماس بگیرید که اگر ما دو فیلم را بعنوان ارای مردمی اعلام کنیم شما برای گرفتن جایزه می آیید؟ به ایشان عرض کردم : که قاعده ، معمولاً اعلام یک فیلم است و بهتر است این قاعده تغییر نکند. ایشان فرمودند: بدلیل مضمون ارزشمند فیلم بوسیدن روی ماه دبیر جشنواره چنین تصمیمی گرفته است، اما آقای خزاعی گفته اند بعداز ظهر، آقای شمقدری معاون سینمایی می آیند و از ایشان هم کسب نظر می کنیم.
دو ساعت به مراسم مانده آقای سیمونیان تماس گرفتند و گفتند : آقای شمقدری بشدت با این تصمیم مخالفت کرده اند . که خب دلیل ان روشن بود . ایشان از اساس با امثال بنده مشکل داشت و از ابراز هیچ کاری هم برای مخالفت دریغ نمی کرد. من هم تشکر کردم وبا رجوع به اخبار آنروزها می شود دید که ، نه از این موضوع حرف زدم و نه اعتراض کردم.
سال ۱۳۹۱ یعنی سال بعد که حوض نقاشی با فاصله معنا داری از فیلم سرکار خانم درخشنده ، در آرای مردمی جلوتر بود، بعضی از عوامل فیلم هیس … را تحریک کردند که در مورد نتایج آراء مردمی فضا سازی رسانه ای کنند و بحث دستکاری آراء را مطرح نمایند، روشن بود سرمنشاءاین بازی جدید کجاست. چرا که آقای عباسیان و روابط عمومی جشنواره در این باب سکوت اختیار کردند. و عجیب این بود که آن سال هم که دبیری جشنواره با اقای عباسیان بود شمارش و کنترل آراء ، تماماً در دست مدیریت جشنواره فجر بود و نه خانه سینما ، و نه هیچ نهاد دیگری نقشی در شمارش ونظارت بر آراء داشت.
من فقط صرفا یک تلفن به اقای عباسیان داشتم و اعتراض من این بود که ایجاد این شبهات ، شان جایزه مردمی فجر را پایین می آورد، شما بخاطر حفظ حرمت جشنواره خودتان هم که شده واکنشی داشته باشید.
این گذشت تا روز اختتامیه که کماکان با پنج صدم درصد فیلم حوض نقاشی اول بود ، معلوم شد که اقای شمقدری که سال قبل فقط یک فیلم را بعنوان برنده آرای مردمی اجازه داده بود ، در سال بعد صرفا برای لوث کردن جایزه حوض نقاشی ، قرار شد دو جایزه داده شود. من به اقای سیمونیان گفتم که این چه جشنواره ای است که بر اساس بغض با ادمها هر سال مقرارتش را عوض میکند.من برای تمام این حرفها آقای سیمون سیمونیان را شاهد می آورم که از بسیاری از ما مسلمانها و از جمله آقای عباسیان راستگو تر است. شما آقای عباسیان برای این حرفهای کذب شاهدتان را بیاورید.
جناب عباسیان چه کسی این حرفها را از قول بنده به شما زده است که من جشنواره را روی سر شما خراب می کنم ان هم در شب اختتانیه ، که همه چیز تمام شده ، و دارها برچیده ، خونها شسته اند.
آقای عباسیان به عنوان دبیر به یاد دارید که هئیت داورانتان از باب همان بغض که گفتم تهیه کننده و کارگردان و فیلمنامه نویس حوض نقاشی را از حیطه داوری کردن کنار گذاشتید . و گفته شد حوض نقاشی فیلم غیر علمی است و به فاصله چند ماه بعد ، یونسکو به عنوان عالی ترین نهاد علمی جهان جایزه بهترین فیلم را به حوض نقاشی داد.
جناب عباسیان شما خوابهای طولانی برای مدیریت در سینما دیده بودی که همگی نقش بر اب شد. با رفتن اقای احمدی نژاد و شمقدری ، شما هم از مسئولیت پر مواهب جشنواره کنار گذاشته شدی. ولی برادر عزیز شما ازاین همه ناگفته ها که می دانم داری ، چطور شده این وسط یاد این ماجرا بیفتی ؟ راستش، خیلی حیرت نمی کنم.
آقای عباسیان با رفتار رئیس بزرگ شما در این کشور باب شده که برای دیده شدن بهتر است آدم مطرحی پیدا کنی و چندتا دروغ در باره او بگویی ، اینجوری تیتررسانه ها می شوی، شهرت بهر قیمتی آرزوی امثال شماست. در مصاحبه آخرتان شده اید مدافع اصغر فرهادی ، جزو نامحرمان حلقه شمقدری ، و مدیریت جشنواره فجر شده مزخرفترین کار دنیا . واقعا عجیب نیست؟
اقای عباسیان ، شما در باره مسائل مالی خود با ارشاد، گفته اید که اگر کسی آبروی مسلمانی را بریزد حارب الله است. امیدوارم در خلوت خود مرور کنید که این دروغ بزرگ که به من نسبت داده اید کی و کجا بوده ؟
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶فیلمنامه صادر شد
- دبیر جشنواره فیلم فجر خبر داد؛ اعلام آثار سودای سیمرغ تا پنجم بهمن/ معرفی اعضای هیات انتخاب فجر۴۱
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- معرفی هیأت انتخاب و داوری بخش سینمای مستند چهلمین جشنواره فیلم فجر
- علی لاریجانی و شورای پروانهی نمایش/ این آسیاب به نوبت است
- مهر خبر داد: اکران فیلمها منوط به تأیید کمیته سه نفره/ پروانه نمایش کافی نیست؟
- واکنش منوچهر محمدی به منتفی شدن اکران «چپ، راست» و تاکید ارشاد بر اعمال اصلاحیهها
- اساتید ایرانی کارگاههای انتقال تجربه «سینماحقیقت» معرفی شدند
- همایون اسعدیان: «بوسیدن روی ماه» سختترین فیلمی است که من ساختم
- کاشان میزبان «قبله عالم» شد
- گفتوگو با منوچهر محمدی: وظیفه فیلمسازان است که به جنگ خطوط قرمزی که هیچ مبنای شرعی و قانونی ندارند، بروند
- نشست بررسی مدیریت سامانه نمایش درخواستی برگزار شد/ بخش دوم
- نشست بررسی مدیریت سامانه نمایش درخواستی برگزار شد
- منوچهر محمدی: تخیل مهمترین راه برای برون رفت از دایره بسته فیلمهای تکراری و تلخ است
- پایان فیلمبرداری «خورشید آن ماه»، اولین ساخته ستاره اسکندری + عکس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





