در پی مصاحبه اخیر محمدرضا عباسیان مدیر سابق موسسه رسانه های تصویری و جشنواره فیلم فجر در دولت دهم و برخی انتساب ها به منوچهر محمدی، جوابیه ای از سوی محمدی در اختیار سایت سینماسینما قرار گرفت. در این جوابیه آمده است:
جناب اقای عباسیان دبیر اسبق جشنواره فجر، اخیراً در مصاحبه ای با عنوان ناگفته های سینمای ایران ، بدون هیچ ربط منطقی با سایر مطالبشان ، تحت عنوان تهدید منوچهر محمدی برای گرفتن جایزه ، به زعم خودشان دست به افشاگری زده است که اصل ماجرا از این قرار است ، در سال ۱۳۹۰ که فیلم بوسیدن روی ماه در جشنواره فجربود ، و ان سال مسئولیت آرای مردمی به عهده جشنواره فجر بودنه خانه سینما ، چند ساعت قبل از برگزاری مراسم اختتامیه آقای سیمون سیمونیان که مسئولیت این امور را در جشنواره داشت تماس گرفت و گفت : در نتایج شمارش آرائ مردمی فیلم بوسیدن روی ماه با سه صدم درصد تفاوت با فیلم برف روی کاجها فیلم دوم آرای مردمی شده است و اقای خزاعی دبیر جشنواره گفته اند با محمدی تماس بگیرید که اگر ما دو فیلم را بعنوان ارای مردمی اعلام کنیم شما برای گرفتن جایزه می آیید؟ به ایشان عرض کردم : که قاعده ، معمولاً اعلام یک فیلم است و بهتر است این قاعده تغییر نکند. ایشان فرمودند: بدلیل مضمون ارزشمند فیلم بوسیدن روی ماه دبیر جشنواره چنین تصمیمی گرفته است، اما آقای خزاعی گفته اند بعداز ظهر، آقای شمقدری معاون سینمایی می آیند و از ایشان هم کسب نظر می کنیم.
دو ساعت به مراسم مانده آقای سیمونیان تماس گرفتند و گفتند : آقای شمقدری بشدت با این تصمیم مخالفت کرده اند . که خب دلیل ان روشن بود . ایشان از اساس با امثال بنده مشکل داشت و از ابراز هیچ کاری هم برای مخالفت دریغ نمی کرد. من هم تشکر کردم وبا رجوع به اخبار آنروزها می شود دید که ، نه از این موضوع حرف زدم و نه اعتراض کردم.
سال ۱۳۹۱ یعنی سال بعد که حوض نقاشی با فاصله معنا داری از فیلم سرکار خانم درخشنده ، در آرای مردمی جلوتر بود، بعضی از عوامل فیلم هیس … را تحریک کردند که در مورد نتایج آراء مردمی فضا سازی رسانه ای کنند و بحث دستکاری آراء را مطرح نمایند، روشن بود سرمنشاءاین بازی جدید کجاست. چرا که آقای عباسیان و روابط عمومی جشنواره در این باب سکوت اختیار کردند. و عجیب این بود که آن سال هم که دبیری جشنواره با اقای عباسیان بود شمارش و کنترل آراء ، تماماً در دست مدیریت جشنواره فجر بود و نه خانه سینما ، و نه هیچ نهاد دیگری نقشی در شمارش ونظارت بر آراء داشت.
من فقط صرفا یک تلفن به اقای عباسیان داشتم و اعتراض من این بود که ایجاد این شبهات ، شان جایزه مردمی فجر را پایین می آورد، شما بخاطر حفظ حرمت جشنواره خودتان هم که شده واکنشی داشته باشید.
این گذشت تا روز اختتامیه که کماکان با پنج صدم درصد فیلم حوض نقاشی اول بود ، معلوم شد که اقای شمقدری که سال قبل فقط یک فیلم را بعنوان برنده آرای مردمی اجازه داده بود ، در سال بعد صرفا برای لوث کردن جایزه حوض نقاشی ، قرار شد دو جایزه داده شود. من به اقای سیمونیان گفتم که این چه جشنواره ای است که بر اساس بغض با ادمها هر سال مقرارتش را عوض میکند.من برای تمام این حرفها آقای سیمون سیمونیان را شاهد می آورم که از بسیاری از ما مسلمانها و از جمله آقای عباسیان راستگو تر است. شما آقای عباسیان برای این حرفهای کذب شاهدتان را بیاورید.
جناب عباسیان چه کسی این حرفها را از قول بنده به شما زده است که من جشنواره را روی سر شما خراب می کنم ان هم در شب اختتانیه ، که همه چیز تمام شده ، و دارها برچیده ، خونها شسته اند.
آقای عباسیان به عنوان دبیر به یاد دارید که هئیت داورانتان از باب همان بغض که گفتم تهیه کننده و کارگردان و فیلمنامه نویس حوض نقاشی را از حیطه داوری کردن کنار گذاشتید . و گفته شد حوض نقاشی فیلم غیر علمی است و به فاصله چند ماه بعد ، یونسکو به عنوان عالی ترین نهاد علمی جهان جایزه بهترین فیلم را به حوض نقاشی داد.
جناب عباسیان شما خوابهای طولانی برای مدیریت در سینما دیده بودی که همگی نقش بر اب شد. با رفتن اقای احمدی نژاد و شمقدری ، شما هم از مسئولیت پر مواهب جشنواره کنار گذاشته شدی. ولی برادر عزیز شما ازاین همه ناگفته ها که می دانم داری ، چطور شده این وسط یاد این ماجرا بیفتی ؟ راستش، خیلی حیرت نمی کنم.
آقای عباسیان با رفتار رئیس بزرگ شما در این کشور باب شده که برای دیده شدن بهتر است آدم مطرحی پیدا کنی و چندتا دروغ در باره او بگویی ، اینجوری تیتررسانه ها می شوی، شهرت بهر قیمتی آرزوی امثال شماست. در مصاحبه آخرتان شده اید مدافع اصغر فرهادی ، جزو نامحرمان حلقه شمقدری ، و مدیریت جشنواره فجر شده مزخرفترین کار دنیا . واقعا عجیب نیست؟
اقای عباسیان ، شما در باره مسائل مالی خود با ارشاد، گفته اید که اگر کسی آبروی مسلمانی را بریزد حارب الله است. امیدوارم در خلوت خود مرور کنید که این دروغ بزرگ که به من نسبت داده اید کی و کجا بوده ؟
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دبیر جشنواره فیلم فجر خبر داد؛ اعلام آثار سودای سیمرغ تا پنجم بهمن/ معرفی اعضای هیات انتخاب فجر۴۱
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- معرفی هیأت انتخاب و داوری بخش سینمای مستند چهلمین جشنواره فیلم فجر
- علی لاریجانی و شورای پروانهی نمایش/ این آسیاب به نوبت است
- مهر خبر داد: اکران فیلمها منوط به تأیید کمیته سه نفره/ پروانه نمایش کافی نیست؟
- واکنش منوچهر محمدی به منتفی شدن اکران «چپ، راست» و تاکید ارشاد بر اعمال اصلاحیهها
- اساتید ایرانی کارگاههای انتقال تجربه «سینماحقیقت» معرفی شدند
- همایون اسعدیان: «بوسیدن روی ماه» سختترین فیلمی است که من ساختم
- کاشان میزبان «قبله عالم» شد
- گفتوگو با منوچهر محمدی: وظیفه فیلمسازان است که به جنگ خطوط قرمزی که هیچ مبنای شرعی و قانونی ندارند، بروند
- نشست بررسی مدیریت سامانه نمایش درخواستی برگزار شد/ بخش دوم
- نشست بررسی مدیریت سامانه نمایش درخواستی برگزار شد
- منوچهر محمدی: تخیل مهمترین راه برای برون رفت از دایره بسته فیلمهای تکراری و تلخ است
- پایان فیلمبرداری «خورشید آن ماه»، اولین ساخته ستاره اسکندری + عکس
- انصراف اسعدیان از کارگردانی «ناجورها»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه