تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۹/۱۳ - ۲۱:۴۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 182645

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی از استمرار پخش تیزر فیلم‌های در حال اکران از شبکه‌های مختلف سیما خبر داد.

به گزارش سینماسینما به نقل از اداره‌ کل روابط عمومی سازمان سینمایی، حبیب ایل‌بیگی در جلسه شورای صنفی نمایش با اشاره به همراهی و مساعدت ریاست سازمان صدا وسیما در پخش رایگان تیزر فیلم‌های در حال اکران گفت: با توافقات صورت گرفته مابین ریاست سازمان سینمایی و ریاست صداوسیما مدتی است که پخش تیزر فیلم‌ها از شبکه‌های مختلف سیما با سهولت و نظم بیشتری در حال انجام است که همین موضوع منجر به استقبال خوب تهیه‌کنندگان و صاحبان فیلم‌ها از این طرح شده است.
ایل بیگی درباره عدم پخش تیزر دو فیلم در حال اکران که منجر به طرح برخی شایعات نیز شده است، گفت: واقعیت این است که تمام بسترها برای پخش قاعده‌مند تیزرها از تلویزیون آماده شده است البته اگر تهیه کننده‌ای ضوابط و شرایط پخش تیزر تلویزیون را رعایت نکرد نباید آن را به حساب عدم همراهی تلویزیون بگذاریم.
وی در ادامه تصریح کرد: روند مجوز پخش تیزر از شبکه‌های مختلف سیما مستلزم شرایط و تشریفاتی است که باید تهیه‌کنندگان فیلم و مالکان اثر به آن واقف باشند تا منجر به صدور مجوز پخش تیزر شود.
ایل بیگی با اشاره به رویکرد تازه صداوسیما در پخش تیزر فیلم‌های در حال اکران تصریح کرد: در گذشته یکی از مشکلات عمده جامعه سینمایی عدم پخش یا پخش ناقص تیزر فیلم‌ها از تلویزیون بوده است که با پیگیری‌های سازمان سینمایی در دولت سیزدهم مقرر شد، تیزر فیلم‌ها به صورت رایگان از شبکه‌های سیما پخش شود که خوشبختانه بخش عمده ای از تیزرها در زمان کم با همکاری تهیه‌کنندگان این آثار از تلویزیون پخش شده است.

ایل بیگی در ادامه با اشاره به نقش تبلیغات در فرآیند جذب حداکثری مخاطب، گفت: رئیس سازمان سینمایی از ابتدای قبول مسئولیت برای حل مسائل و موضوعات ریشه‌دار مابین سینما و تلویزیون تاکید داشته است که پخش اصولی و مستمر تیزر فیلم‌های در حال اکران از تلویزیون، از جمله این موارد بوده که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام گرفته این امر محقق و ادامه خواهد داشت.

به گفته ایل بیگی استفاده از ظرفیت تلویزیون برای معرفی فیلم‌های در حال اکران این امکان را می‌دهد که این آثار بیشتر به جامعه هدف معرفی شوند و لازم است از این رسانه فراگیر در جهت معرفی و شناساندن هر چه بیشتر آثار سینمایی استفاده شود.

لازم به یادآوری است، یکی از دغدغه‌های همیشگی تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان سینما در ادوار مختلف، نحوه پخش تیزر فیلم‌های در حال اکران از شبکه‌های صداوسیما بوده است که پس از گفتگو و هم‌فکری محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه جلسه شورای عالی سینما در نهاد ریاست جمهوری، مقرر شد تیزر فیلم‌های در حال اکران از طریق شبکه‌های تلویزیون پخش شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها