فیلمبرداری مستند بلند «ایرانزاد» به کارگردانی مجیدعزیزی و تهیهکنندگی مهدی مطهر، این روزها در استان مازندران ادامه دارد.
به گزارش سینماسینما وبه نقل از مدیر رسانهای پروژه، روند فیلمبرداری مستند سینمایی ایرانزاد در شهرها و روستاهای مختلف ایران به دلیل شرایط بحرانی شیوع کرونا، کندتر از آنچه در تصمیم اولیه تیم تولید بوده، پیش میرود.
ایرانزاد در چهارمین سفر استانی خود در استان مازندران، پای روایتهای جوانترین زن قصاب و نایب رییس صنف قصابان در بابل نشست و قصههاو آوازهای آرمان فلاحپور، خواننده فولکلور نوجوان مازندران را شنید. همچنین صبا صفری، عضو تیم ملی تنیس روی میز از موفقیتها و آرزوهایش جلوی دوربین ایرانزاد حرف زد و سهراب قاسمی، مدیر رستوران شناخته شده در ساری از داستانهای کسب و کارش گفت.
این مستند سینمایی که از اوایل ۹۹ در استان چهارمحال و بختیاری کلید خورده و قرار است تا سال آینده در مناطق مختلف کشور ادامه پیدا کند، پس از اتمام مراحل فنی در سینماهای کشور و جشنوارههای داخلی و خارجی نمایش داده خواهد شد.
به گفته مجید عزیزی، کارگردان این مستند، «ایرانزاد» برخلاف آنچه در وهله اول تصور میشود، درباره اقلیم ایران یا تاریخ آن نیست، بلکه به تجربههای زیسته ایرانیان معاصر میپردازد.
مجید عزیزی، در کارنامه خود، تجربه تولید رسانهای در بیش از ۲۵ کشور جهان را دارد و تاکنون موفق به دریافت جوایز متعددی از جشنوارههای معتبر داخلی و خارجی شده است. از مهمترین آثار او میتوان به «تاریخ صدور» و «بدون مرز» اشاره کرد.
دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از:
مشاور پروژه: حامد شکیبانیا، مدیر تولید: محمدهادی حیدری ، دستیار کارگردان: فاطمه سادات ابوترابی، سرپرست گروه تحقیق: ایمان معصومی، پژوهشگر: سینا زارعی، مدیر فیلمبرداری: میثم بابایی، تدوینگر: محمدحسین حیدری، مدیر صدابرداری: احمد افشار، مدیر برندینگ: علی قرائتی، طراح گرافیک: سیدعلی میرفتاح، مدیر رسانهای: فرنوش آباء
عکس: مهدی کریمی
پایان پیام
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار